עמוד הבית » סגנונות אדריכלות ועיצוב פנים

סגנונות אדריכלות ועיצוב פנים

צילום FREEPIK
בעולמות האדריכלות ועיצוב הפנים יש מגוון סגנונות בנייה ועיצוב, החל מסגנון קלאסי ועד סגנון מודרני. לכל סגנון אדריכלות ועיצוב פנים יש מאפיינים ייחודיים, כל סגנון התפתח בהדרגה ובהתאמה למאפייני התקופה.

. לדוגמה – הסגנון המודרני ששאב השראה מההתפתחות הטכנולוגית והתעשייתית, כמו גם מתמורות חברתיות כמו תהליכי העיור בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20. בכתבה זו נסקור מספר סגנונות אדריכלות ועיצוב פנים, ונציין אלמנטים מרכזיים המאפיינים כל סגנון.

סגנונות בעולם האדריכלות

אדריכלות ידועה כאמנות הבנייה, התחום עוסק בתכנון ועיצוב מבנים וחללים. אדריכלים מחזיקים בידע וכלים מתחום הנדסת בניין, ועליהם להיות יצירתיים ולהכיר שיטות בנייה וחומרים. תחום האדריכלות רחב ומגוון, יש אדריכלים המתמחים בתכנון מבנים ויש אנשי מקצוע המתמחים באדריכלות נוף, תכנון עירוני, אדריכלות פנים ועוד.

בתחום האדריכלות קיימים סגנונות בנייה רבים ושונים. התחום דינמי ומתפתח כל הזמן, מאחר ואדריכלות משקפת גם את פני התקופה והתמורות החברתיות. הסגנונות העיקריים בעולם האדריכלות הם אדריכלות קלאסית המאפיינת את אזור הים התיכון ותחילתה ביוון העתיקה, אדריכלות ימי הביניים הכוללת מספר סגנונות כמו אדריכלות ביזנטית, גותית, איסלאמית, רומנסקית ונורמנית, אדריכלות הרנסנס שהחלה במאה ה-15, אדריכלות הבארוק שהחלה במאה ה-17 וידועה במבניה המפוארים כמו ארמונות וכנסיות, סגנון המודרניזם המאפיין את המחצית הראשונה של המאה ה-20 וכולל סגנונות ידועים כמו מינימליזם, אר-נובו, אר-דקו, באוהאוס ועוד, ויש גם אדריכלות פוסט מודרניסטית שהחלה להתפתח בשנות ה-60 של המאה הקודמת. קיימים סגנונות נוספים בעולם האדריכלות, עליהם לומדים במסגרת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, כמו למשל אדריכלות עכשווית.

סגנות מובילים בעולם עיצוב הפנים

עולם עיצוב הפנים מתפתח ומשתנה במרוצת השנים, ולכל סגנון עיצוב יש מאפיינים ייחודיים המבדילים אותו מסגנונות אחרים. סגנונות העיצוב הפופולריים והמוכרים ביותר הם עיצוב קלאסי המאפיין את העת העתיקה, עיצוב מודרני שהחל להתפתח בשנות ה-30 של המאה הקודמת ומתאפיין בקווים נקיים וישרים, חומרים טבעיים, צבעים מונוכרומטיים ועוד.

כמו כן, קיים עיצוב פנים בסגנון תעשייתי ואורבני המאופיין בנראות תעשייתית מקורית עם שימוש רב בבטון, ברזל ומתכות, צינורות חשופים וקירות ללא טיח וגימור, עיצוב נורדי סקנדינבי שהפך לטרנד פופולרי בשנים האחרונות גם בישראל ומבטיח אווירה הרמונית בחללי הפנים, עיצוב פנים בסגנון בוהו שיק המתאפיין במראה ססגוני ומלא חיים, עיצוב פנים בסגנון כפרי האהוב מאוד בישראל בגלל השימוש הרב בעץ והאווירה החמה והביתית, עיצוב רטרו שהיה נפוץ בשנות ה-50 עד שנות ה-70, עיצוב אקלקטי המשלב בין מספר סגנונות ומבטיח עיצוב מקורי וייחודי ועוד.

איך אפשר ללמוד ולהרחיב את הידע בסגנונות השונים בעולם האדריכלות ועיצוב הפנים?

עולם האדריכלות ועיצוב הפנים הוא תחום מרתק המשלב בין אמנות הבנייה, הנדסת בניין, עיצוב פנים, תכנון הנדסי, חומרים ועוד. כדי לרכוש ידע וללמוד על סגנונות אדריכלות ועיצוב פנים ניתן להירשם ללימודי אדריכלות ועיצוב במוסדות להשכלה גבוהה.

רבים מעוניינים לרכוש ידע באדריכלות ובעיצוב פנים, לכן כדאי ללמוד במגמת הנדסאי אדריכלות ועיצוב. במהלך הלימודים לדיפלומת הנדסאי לומדים על כל סגנונות האדריכלות והעיצוב. תוכנית הלימודים כוללת  מקצועות רקע כמו תולדות האמנות והאדריכלות ותולדות העיצוב. בקורס תולדות האדריכלות נחשפים לסגנונות שונים מהעת העתיקה ומן העת החדשה, רוכשים ידע וכלים להבנת יצירות אמנות ואדריכלות, ולומדים כיצד האדריכלות משקפת את הסביבה, החברה והתרבות.

בקורס יסודות העיצוב הסטודנטים לומדים מושגי יסוד בעולם העיצוב, רוכשים כלים מקצועיים כמו רישום, קומפוזיציה, מורפולוגיה, צבע ועוד.

בנוסף, במסגרת הלימודים לדיפלומת הנדסאי מתנסים בתכנון מבנים עד 4 קומות, ובעיצוב חללים לפי סגנונות שונים, משתתפים בסיורים, מנתחים סגנונות אדריכלות ועיצוב פנים, ומפתחים שפה עיצובית ייחודית.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה