עמוד הבית » סוכרת: מניעה וטיפול בעזרת הטבע

סוכרת: מניעה וטיפול בעזרת הטבע

קינמון צילום יחצ
רמות הסוכר בדמכם גבוהות והרופא מעוניין שתתחילו טיפול תרופתי? רגע לפני התרופות, מומלץ בחום לנסות טיפול בצמחי מרפא. נעים להכיר: 6 צמחים מומלצים במיוחד להפחתת רמות הסוכר בדם

היקף התחלואה בסוכרת נמצא במגמת עלייה דרמטית, בישראל ובעולם. שינוי אורח חיים ושימוש בצמחי מרפא עשוי לסייע במניעת סוכרת ואף בטיפול במחלה.

מעבר לטיפול במחלת הסוכרת, יש כיום באופן כללי מגמת חזרה ל"בית המרקחת של הטבע", נוכח קושי במציאת פתרונות כימיים תרופתיים למחלות רבות. בנוסף, ראוי לציין כי המקור של תרופות רבות הוא למעשה בחומרים טבעיים (הדברים אמורים גם בנוגע לחלק מהתרופות לטיפול בסוכרת). במאמר זה נציג 6 צמחי מרפא מומלצים ביותר לטיפול בסוכרת.

תות עץ לבן

עלי עץ התות משמשים למאכל, לחיות ולבני אדם. וכמובן, גם פירות עץ התות. ברפואה, השימוש בתות עץ לבן נרחב, ומקובל בעיקר בארצות המזרח הרחוק.

מה מכיל תות עץ לבן?

תותים מסוג זה מכילים חומר הנקראDNJ – Deoxynojirimycin . החומר מונע עלייה של רמות הסוכר בדם לאחר ארוחות ומכיל פלבנואידים אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון).

כיצד מסייע תות עץ לבן בהפחתת רמת הסוכר בדם?

חוקרים מצאו שתמצית עלי התות מסייעת בהפחתת רמות הסוכר בדם. הפעולה של החומר מבוססת על תפיסת מקומם של האנזימים שמפרקים את הפחמימה לחד סוכר, שנספג במעייםכך, מופחתת כמות הסוכר שנספגת לדם. בנוסף, התמצית מפחיתה את התנגודת לאינסולין ומגבירה את המטבוליזם של שומני הדם (טריגליצרידים) – כך שרמתם מאוזנת.

 סרפד

מדובר באחד הצמחים הנפוצים ביותר בישראל ובעולם כולו. מדובר באותו צמח "צורב" למגע, שכולנו מכירים מטיולים. סרפד משמש גם כמזון וגם כצמח מרפא יעיל להרבה מאוד מחלות ומצבים דלקתיים.

מה מכיל סרפד?

צמח הסרפד מכיל ויטמינים – A C K; ובנוסף, מכיל סידן, אשלגן, כלורופיל, חומצה בנזואית ועוד.

כיצד מסייע הסרפד לבריאות?

הסרפד יעיל במיוחד בהפחתת לחץ דם. בנוסף, נעזרים בו ברפואה הטבעית לצורך ניקוי הכבד. שילוב הרכיבים הפעילים בסרפד תורם לטיפול באלרגיות, מחלות דרכי הנשימה ודלקות במעי, על ידי ניקוי רעלים המופרשים בעיקר בשתן. בכך, סרפד מסייע גם באיזון רמות הסוכר בדם.

לענה

קיימים מאות מינים של צמח הלענה. מתוכם, הלענה הרפואית מוכרת ביותר. ללענה מיוחסות סגולות רפואיות רבות. אחד מסוגי הלענות משמש כטיפול במחלות פרזיטריות (מלריה ותולעי מעיים).

מה מכילה הלענה?

הלענה מכילה ארטמיסינין, המסייע בטיפול במחלות הסרטן ומונע התפשטות גידולים סרטניים.

כיצד לענה מסייעת בהפחתת רמות סוכר?

ארטמיסינין מוריד את התנגודת לאינסולין ובנוסף משפיע על הורמונים מסוימים בגוף, הדוחקים בלבלב להפריש את האינסולין. מחקרים אחרונים מראים כי מתן הלענה גורם לתאי הלבלב שאינם מפרישים אינסולין להפוך לתאים מפרישי אינסולין. אם מחקרים אלה יאושרו, מדובר בפריצת דרך ממשית בתחום מחקר הסוכרת.

שן ארי

זהו צמח רב שנתי עם עלי כותרת בצבע צהוב בהיר, בצורת שיניים. מכאן שמו: שן ארי. עיקר השימוש הוא בשורשי הצמח. בעלים משתמשים לאכילה.

מה מכיל צמח שן ארי?

הצמח מכיל ויטמינים רבים: A B C D ; וכן מינרלים, כגון: אשלגן, אבץ, ברזל, סידן ונוגדי חמצון.

 כיצד מסייע צמח שן ארי לטיפול בסוכרת?

בשורש של הצמח נעשה שימוש לצורך חיזוק המערכת החיסונית, הורדת חום, טיפול בסוכרת וחומר משתן, כדי להיפטר מעודף נוזלים. בנוסף, משתמשים בצמח לטיפול בבעיות כבד ובעיות בכיס המרה.

פקעות ורד

פקעות ורד הן למעשה הוורד, לפני הפתיחה וההפיכה לפרח. מדובר בסוג ורד מאוד דומה לוורדים הנשתלים בחצר.

מה מכילות פקעות ורד?

החומר העיקרי הפעיל בפקעות הוורד הוא חומר אנטי דלקתי ונוגד חמצון, הנקרא טילירוזיד. בנוסף, יש בפקעות ויטמין C, ויטמין A ומתכות כגון: ברזל, סלניום ומנגן.

 כיצד פקעות ורד מסייעת בהפחתת רמת הסוכר?

הטיפול העיקרי של פקעות הוורד הוא בהשמנת יתר. ההפחתה במשקל מסייעת להפחית את הסיכון למחלות לב, מחלות הקשורות בכלי הדם וסוכרת. השילוב של ויטמין C ונוגדי חמצון מעודד את הפעילות התוך תאית של החמצון ומייעל את הפעילות האנרגטית של התא.

 תבלין הקינמון

תבלין הקינמון המוכר לנו בבישול ובאפייה הוא אחד משני סוגי הקינמון הקיימים: "קסיה" ו"צילון". שניהם מופקים מקליפת עץ הקינמון ושניהם משמשים לאותה מטרה, אך קסיה הוא הסוג שאנו משתמשים בו לבישול ואפייה, מכיוון שהוא זול יותר. צריכת כמות קטנה של קינמון עשויה לחולל פלאים בגוף. שימו לב: צריכת כמות גדולה מדי עלולה להיות רעילה ואף לגרום לנזק בכבד.

באיזו דרך מסייע הקינמון בהפחתת רמות הסוכר?

פעילות הקינמון מאיטה את פעולת מערכת העיכול ומקלה על כאבי בטן. לקינמון יש פעילות אנטי דלקתית, המסייעת בהורדת חום. בנוסף, צריכת קינמון גורמת לכך שבזמן הארוחה הסוכר נספג לאט באופן משמעותי.

הגוף מעכל את הסוכר בצורה טובה יותר. על ידי כך, הגוף מווסת את רמת הסוכר בדם ומשפר את התגובה לאינסולין בקרב חולי סוכרת. כמו כן, הקינמון ידוע בתור תבלין המסייע בהורדת כולסטרול ובעל תפקיד חשוב ביותר בפעילות נגד השמנה בטנית.

לסיכום: כל הצמחים שנסקרו במאמר זה משמשים לאיזון יעיל של רמות הסוכר והשומנים בדם ושיקום המערכת המטבולית. ניתן לשפר משמעותית את מצב הסוכרת בעזרת שימוש מושכל בצמחי מרפא.

 הכתבה באדיבות : מניד"ר דב פוגל הוא חוקר בתחום מחלת הסוכרת, מומחה ברפואת ילדים והתפתחות הילד.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה