עמוד הבית » סופ"ש נעים וחמים עם ספר ללב

סופ"ש נעים וחמים עם ספר ללב

כריכה של הספר

טלטלה: שי קאופמן 

שי התחנך בחברה החרדית בזרם הליטאי, למרות הנורמות התגייס לצבא וכשפגש את אשתו אתי עשה חתונה כפולה: בפנים בהפרדה בהתאם לכללי הדת ובחוץ "מעורב ישראלי".בדיוק בגיל 40 הרגיש לא טוב ובבדיקות שעשה התבשר כי יש לו גידול ממאיר באשך עם הקרנה לבטן, כבר באותה הפגישה המליץ הרופא לנתחו. שי עבר את הניתוח בהצלחה וסיים גם טיפולי הקרנות, כדי לחזור מהר לעבוד, אך לאחר מכן החל לסבול מעייפות ודכאון לא מוסברים. הטלטלה הנפשית הובילה אותו להפסיק בפתאומיות את עבודתו ועברו עוד חודשים ארוכים עד שפנה לעזרה נפשית. במסגרת הטיפול אובחן עם מאניה-דיפרסיה (הפרעה דו-קוטבית) המתאפיינת בשינויים חדים במצב הרוח ובאנרגיה, ללא תלות הכרחית בנסיבות: מעבר מפעלתנות יתר ותחושת נשגבות לתקופות דכאון ומחשבות אובדניות.

"הסרטן היה רק הטריגר, השאלטר שהניע את הדבר הבא. התעוררתי עייף והמשכתי לעבוד כרגיל, אבל הרגשתי שאני הולך ומתרוקן מבפנים", שי מתאר. אבל הטיפול הפסיכולוגי פתח דלת נוספת לילדותו: שי נזכר תוך כדי אחד המפגשים אצל הפסיכולוגית ברב הישיבה שלימד אותו בגיל 10-9 בחדר וביצע בו מעשי סדום. כילד חרדי מעולם לא דיבר על הטראומה של ילדותו ורק אחרי 30 שנה החלו הזכרונות להציף את נפשו. "באותו היום, אחרי שהשיעור נגמר, הרב ביקש ממני להישאר. אני זוכר שהוא קרא לי להיכנס איתו לחדר. הלכתי אחריו בשקט לא התנגדתי, לא דיברתי ולא זזתי. נתתי לו לעשות בי כרצונו", הוא משחזר. לבסוף החליט שי לקבל את הטיפול המתאים למצבו ואשפז את עצמו בשלוותא למשך  כ- 500 יום, כשהפעם הוסיפו לאבחנה גם פוסט טראומה.

"אני מפציר בכם, היו אמפתיים וחבקו את מאותגרי הנפש. הם זקוקים לכם וזו הסיבה שאני דוחף לשנות את המונח 'חולי נפש" ל"מאותגרי נפש'".

הוצאה מדיה 10 הוצאה לאור ן 167 עמודים

א. אלמנה  

בחורף תשע"ח (2018), כשהיה בדרכו לביתו בחוות גלעד שבשומרון, נרצח הרב רזיאל שבח ביריות על ידי מחבלים, כשהוא מספיק להודיע לאשתו יעל שנפגע בטרם נדם. בא' אלמנה מתארת אלמנתו של הרב, יעל שבח, את רכבת ההרים הרגשית שעוברת משפחה שאירוע כזה מטלטל את חייה, על הקומי והאירוני שבו, על העצב והייאוש, את ההיעדר ואת הנוכחות. את החיים החדשים שנאלצו למצוא להם נתיבים, את הגעגוע ואת האמונה הגדולה שעיצבו יחד ואשר מלווה את בני הבית במסעם להגדיר מחדש חיים לצד אובדן מבלי לתת לו לפלוש אל הכוח והעוצמה הגדולה של זיכרון נוכחותו של הרב, הבעל והאב רזיאל שבח.

הספר הוא חיבור נוקב, עמוק וסוחף. הצצה אל נבכי תודעתה של אישה צעירה, אם ואשת חינוך, שמתאבלת ובה בעת מתחזקת ובונה. הוא מוגש כיומן אלפביתי, ואפשר לצלול לתוכו באופן אקראי מאות לאות ולחוות משהו מיעל ורזיאל.

האיור שעל העטיפה: ספל בשיטת קינטסוגי, נלי קובי

הוצאת : ידיעות ספרים

חלומות גדולים : איתן עמרם 

"חלומות גדולים". בשיחה אישית הוא מגולל את האתגרים שליוו אותו מילדות: מהנפילה כתינוק, היותו נמוך קומה, הדרך שבה חונך להרגיש כשווה בין שווים, האתגרים בקריירה ובחייו האישיים, איך הציב לעצמו מטרות חיים והשיג אותן אחת אחת.עד איתן עמרי (בן 60, נשוי+3) למד מימיו הראשונים את הצורך להילחם על כל נשימה ולא לוותר. בגיל 4 חודשים עוד נחשב לילד רגיל (כששקל 3.200 קילו 45 ס"מ), אך בעקבות נפילה מהעגלה בה שכב, הפסיק לאכול והגיע לתת משקל שאפילו עולם הרפואה כינה אותועור על עצם בעוד סבתו דרבנה את אמו לוותר עליו,אימו נשבעה כי בנה יחייה ויצליח בחייו. איתן מעיד כי דווקא אישיותו דרבנה אותו להצליח.

בגיל 16 חווה משבר זהות כשהבין שיהיה לו קשה לחזר אחר בנות המין השני, אך בעקבותיו, הבין כי לפניו עומדות שתי אופציות בלבד: להישאר נתמך סעד \ ביטוח לאומי, לחיות על קצבת נכות ולרבוץ מול הטלוויזיה כל היום או לחיות את
החיים מלאים, לממש את עצמו ולהגשים את שאיפותיו. הוא בחר בדרך השנייה.

ספר חלומות גדולים של עורך דין איתן עמרם צילום יחצ

הוצאה: מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ ן  142 עמודים

תכף נשוב: אביב משל 

אביב משל ז"ל מכפר סבא, היה רק בן 23 כשהוכרז על מותו, הוא נסע לטיול הגדול אחרי צבא בפיליפינים, אינדונזיה ובאלי, טייל בעולם עם דרכון אמריקאי עם חבר עד שבחר להמשיך לבדו. במהלך הטיול צלח טרקים מרהיבים, כתב בבתי קפה עם לפטופ וגלש בחופים אקזוטיים – שהאחרון בהם קטע את חייו בטרם עת. כבר בגיל צעיר נחשב אביב לעילוי בכתיבה והומור, גם בשירותו הצבאי בסטי"לים היה כותב שירים ונבחר לכותב חמשירי הפרידה של חבריו לספינה, עם השנים כתב חומרים לקומיקאים, שירים, סיפורים קצרים ותכנן ללמוד קולנוע וקופירייטינג עם חזרתו.

עדים מהחוף העידו כי זעק לעזרה רגע לפני שנעלם, חפציו נשארו מאחור ביניהם ארנק, מחשב וסלולרי ואחרי יומיים העבירה הקונסוליה האמריקאית באינדונזיה הודעה למשפחתו של אביב "שבנם נעדר כבר יומיים". מאותו הרגע החלו חיפושים קדחתניים, באותו היום יצאה משלחת הצלה מישראל לחיפושים באינדונזיה שכללו חיפושים עם מסוק, מטוס, רחפנים, סירות ועוד. אך לאחר חודש של חיפושים קבעה חברת ההצלה שאין סיכוי שאביב בחיים. חודשיים וחצי לאחר מכן נקבע ע"י הרבנות הראשית כי אביב טבע באוקיינוס וכי מקום קבורתו לא נודע עד היום.

אביב משל כריכה קידמיהוצאה: מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ ן 27 עמודים

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה