עמוד הבית » סיור קולינרי קצר בגאורגיה רווי בחוויות‎‏

סיור קולינרי קצר בגאורגיה רווי בחוויות‎‏

צילום מיקי אמבר
מיקה שמעונוב היא שפית אוטודידקטית ומורה להיסטוריה צעירה שמאז שהיא זוכרת את עצמה, היא בילתה במטבח. לימים היא העמיקה את המשיכה לבישול בטיולים של שנים ברחבי העולם שם נכנסה למטבחים, למדה את רזי המקצוע והתנסתה בטכניקות שונות ומעניינות.

כיום היא מחלקת את העיסוק העיקרי שלה בין אירוח ארוחות ביתיות בשלל ז׳אנרים, מעבירה סדנאות בישול ולאחרונה מצאה שאהבתה הגדולה ביותר, היא להעביר תרבות אוכל שלמה במקום שממנה הגיעה.

וכך החלה להוציא סיורים קולינריים בגאורגיה שם המשתתפים עוברים במשך ארבעה ימים: סדנאות בישול מסורתיות אצל מקומיים, פוקדים מופעי פולקלור, מבקרים בחמאם, מבלים בשווקים צבעוניים מתוצרת חקלאית מקומית, עוברים סדנאות בכרמים, בוסתנים ציוריים וביקבים ומתמחים אצל שפים גאורגים זוכי פרסים לצד נופים משגעים.

בין המנות שילמדו להכנה במהלך הסדנה: צ'ורצ'חלה- ממתק גאורגי אסלי שתהליך ההכנה שלו מסקרן ומהנה; חינקאלי- כיסוני בצק ממולאים בבשר/ירקות/גבינות.

מבושלים במים רותחים, בסדנא ילמדו להכין אותם בשלל צורות וקיפולים; חצ'אפורי- בגאורגיה יש לפחות 60 סוגי חצ'אפורי, בסדנא לומדים להכין כמה סוגים במילויים שונים.

חצ'אפורי הוא בצק ממולא בגבינה מקומית הנאפה בתנור אבן מיוחד; קאדה- קינוח מסורתי של בצק, חמאה, אגוזים וסוכר, מוגש עם יוגורט דבש. מדובר בקינוח פשוט לכאורה, שטופל באהבה על יד שף מקומי עטור פרסים והפך לקינוח אלגנטי שמשאיר חותם; וסלוגוני- גבינה מקומית- למרגלות ההר, המשתתפים לומדים להכין גבינה גאורגית מקומית.

צילום מיקי אימבר

מחיר: 1750-2100 דולר לאדם.

(המחיר כולל טיסות, העברות, פנסיון מלא, סדנאות, הדרכות, כניסה לאתרים, סיורים , מדריך מקומי דובר עברית או אנגלית.)

הוספת תגובה

הוספת תגובה