עמוד הבית » סינגל ראשון "אחות קטנה" מתוך אלבום פיוטי

סינגל ראשון "אחות קטנה" מתוך אלבום פיוטי

תמונה אחות קטנה צילום יחצ
ליאת יצחקי, זמרת - יוצרת ופייטנית, במופע מרגש פיוט וסליחות "פתח לנו שער" בליווי נגניות 'אנסמבל אלבי'

במהלך  שנים השתתפה ליאת בפרויקטים מגוונים עם אמנים רבים,  התארחה בתזמורות שונות, (התזמורת האנדלוסית, התזמורת הסימפונית הישראלית ועוד ) ולאחרונה שרה עם מס' זמרות את השיר  "תן בנו שלום" שירת רבות למילותיה של גברת מארי נחמיאס (מאמו), שהלחין עובדיה חממה. בהפקה משותפת של ליאת ועובדיה הפך את הנאום ליצירה מוזיקלית מרגשת ומעוררת השראה, ועוד…

שילוב עולם הפיוט המסורתי עם השירה הנשית הזכה והעיבודים העכשוויים, יצרו מופע סליחות מרגש,ערב ניגונים פותח לבבות ,סוחף ומלא השראה שיוצר גשר בין תרבויות  וחיבור בין ישן לחדש. מופע שהפך למסורת, להצלחה מסחררת  שהבקשות לו גדלו משנה לשנה.

בימי הקורונה, החליטה ליאת ש 'אם אין כסף לפחות תהיה יצירה' ומצאה את הזמן להגשים את חלומה ולקבץ את פיוטי הסליחות לאלבום פיוט וסליחה נשי האוצר בתוכו תעצומות נפש נשיות  ויותיר חותם חברתי ונכס תרבותי לעתיד.

הטקסטים של הפיוטים לקוחים ברובם משירת ספרד אך גם ממקורות ומשוררים שונים לאורך הדורות החל מהגמרא דרך צפון אפריקה, גרמניה וישראל. רבים מהלחנים שנבחרו לאלבום הם הלחנים האנדלוסיים של יהדות ספרד והמזרח בהם מתמחה ליאת אך לצידם מופיעים באלבום גם לחנים מרגשים מיהדות תימן, אשכנז, ירושלים ויוון שתפסו מקום של כבוד בערבי הסליחות ובלב ואומצו על ידי קהילות רבות.

רצועות האלבום העוסקות בסליחה ותפילה מהווה קראיה משותפת היוצאת מליבן של נשים לאורך הדורות.

באלבום מארחת ליאת זמרות בולטות המייצגות כל אחת נאמנה מוזיקה ומסורת יהודיית אותנטית. גילה בשארי -יהדות תימן, עדי ארד – יהדות אשכנז האשכנזי ומדלן אשואבה זמרת העם האשורי (בשפה הארמית)

בסופו של חודש אלול בו בני עדות המזרח וספרד נוהגים להשכים קום לאמירת סליחות ובקשת רחמים וברכה לשנה טובה. ליאת יצחקי, מבקשת לחזור למילים האלה שנכתבו לפני מעל ל-800 שנים ולהתפלל כאחות קטנה שיבוא מרפא למחלותינו ומסילות לליבנו.

תִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיהָ | תָּחֵל שָׁנָה וּבִרְכוֹתֶיהָ