עמוד הבית » ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף

צילום: כריכת הספר
ספרי עיון חדשים על המדף

המפתח": ספר חדש שיעזור לכם להתגבר על כל משבר בחיים בתוך דקה בלבד

שמע הזוי? אלפי קוראים לא טועים!
כולנו מכירים את המציאות שבה השגרה חוזרת על עצמה: בית, לימודים, עבודה, אכילה, שינה, טיולים ובילויים וחוזר חלילה.האם אנחנו שלמים עם מה שאנחנו עושים? האם טוב לנו עם עצמנו? האם השגרה מעייפת, מייגעת ומייאשת וכמעט בכל דבר שאנחנו עושים אנחנו סופרים את הימים, השעות והדקות לסיומם של המטלות שלנו? האם אנחנו נהנים מהחיים, מרוצים מעצמנו ומעשינו או שורדים את החיים?
ספר חדש ומרתק שנולד בתקופה המורכבת של מגפת הקורונה מבקש לעסוק בשאלות המורכבות הללו שנוגעות לכל אחד מאיתנו. במהלך הספר מראה המחבר כיצד אפשר להתגבר על כל משבר בחיים, כעס, עצב, פגיעה, אכזבה ועוד. כל זאת בתוך דקה. נשמע הזוי? מוזמנים לקרוא את הספר החדש ולגלות איך. (תגובות נלהבות ביותר בחוות דעת הקוראים בהוצאת הספרים).
לתפישתו של מחבר הספר, הדרך הפשוטה לבדוק זאת, היא לבדוק האם יש לנו חשק לעשות את מה שאנחנו עושים או שאנחנו נאלצים לעשות זאת מחוסר ברירה. הרי הזמן לא עוצר מלכת, החיים שלנו חולפים ואנחנו נשארים תקועים ולא עושים את מה שטוב לנו, את מה שאנחנו אוהבים ולא נהנים ממצבנו כרגע, אלא כל הזמן חושבים אם ואם ואם: אם היה לי בית כזה או מכונית כזאת, משכורת גבוהה יותר או חופשה חלומית.
וכך, הבעיה היא שגם לאחר שנשיג את מה שרצינו השאיפות לא נעצרות ומיד מתעוררות שאיפות ודרישות חדשות. יוצא שאין הנאה מהרגע אלא תמיד מייחלים לעתיד שלדעתנו טוב יותר מוצלח ומעניין יותר. המחבר, יוסף חיים זך, מספר על הרקע לכתיבת הספר כי "התחלתי בכתיבה בימים של סגר בעקבות מגפת הקורונה. בימים בהם הרגשנו שאין תקווה, שרב הנסתר על הגלוי, ושהסוף הטוב לא נראה מעבר להרי החושך. בימים בהם הרגשנו את צלילת מצב הרוח הלאומי והכרסום המתמשך בעשיה והשמחה הפרטית. אנשים רבים חשו את התחתית.
"דווקא בתוך החושך מצאתי את האור, מתוך הייאוש צמחה התקווה ומתוך האכזבה עלתה וצמחה דרך חיים חדשה, שבה גליתי רוח חדשה שהחלה לזרום בעצמותיי ולהפיח בתוכי תקווה. מחשבה שגרמה לי להבין איך החיים ממשיכים טוב יותר מאי פעם. ההבנה שיש ביכולתנו לצלוח בקלות רבה כל משבר בחיים. "את פרי ההבנה אני פורס בספר עם "נוסחת פלא" בת שתי מילים, שני כללים המלמדים להתגבר על הכל.
"הספר מלא בסיפורים מהחיים, סיפורים משעשעים, משלים, הומור ותובנות רבות. הקריאה מאפשרת מתן כלים לשרוד כל משבר בחיים, להתגבר על כל אכזבה, כעס, עצב, פגיעה, מרמור וליהנות מחיי איכות משופרים ונעימים. אין לי ספק שלאחר הקריאה תחושתך לגבי החיים בכלל והדברים המעיקים בפרט יראו אחרת ואיכות חייך תשאף לשלמות".
הספר יוצא לאור במהדורה רביעית והפעם ב"ספרי ניב". להזמנות בלינק הבא:
https://nivbook.co.il/product/%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%aa%d7%97/

בין קו לקו": ספר חדש, אישי ומרתק על החוויות של קצין דתי בצה"ל

ביום ראשון בבוקר מצאתי את עצמי בבית באחד הרחובות בעזה. הלילה היה קשה, והחיילים תפסו מעט שינה שהרוויחו ביושר, אך אני הוצאתי את התפילין מהתיק ובשלווה מהולה בהמון רגשות אחרים ניגשתי להתפלל…
כיוון שאף אחד אחר לא הביא איתו תפילין, כולם ביקשו להניח את שלי…
כך התפילין עברו מיד ליד, מראש לראש, מחייל דתי לחייל דתי ומשם גם למחלקות החילוניות. פלוגה שלמה הניחה את התפילין שלי באותו יום – אחרי קרב קשה, בלב עזה, כולם הרגישו את נוכחות בורא העולם."
(מתוך הספר)

מה קורה במפגש של בחור ישיבה עם כור ההיתוך של החברה הישראלית?
איך מתמודדים עם ההתנגשות בין עולם התורה לעולם הצבא?
ומה עובר בראשו של מפקד שתופס חייל שובר שמירה לפני יום כיפור?

בשפה כנה, קולחת ומרגשת משתף אותנו המחבר בחוויותיו של בן ישיבה, חייל בודד, מימי הטירונות המפרכים, דרך תקופת הפיקוד והקצונה וכלה בשירות משמעותי במילואים. הסיפורים הלקוחים מחיי היום־יום מגלים את הגעגועים ואת חוסר האונים, אך גם את הערכים, תעצומות הנפש, התפילות והשאיפות הגדולות של חייל שומר תורה ומצוות.עבור בני הישיבות המשרתים בצה"ל, הניסיון לאחד בין הישיבה לצבא ולהלך על הקו העדין המגשר בין שני העולמות הוא חוויית שירות שלמה.

המסע שאותו עוברים הקוראים עם המחבר אינו מספק סימני קריאה, אלא מציע נקודות אחיזה ממבט של חייל ומפקד מאמין, רגעים של אור ואנושיות בין אדם לחברו, בין אדם למקום, בין קו לקו.המחבר, נתנאל אפק יצא בילדותו עם משפחתו לשליחות בארה"ב, וחזר ארצה לאחר התיכון כדי ללמוד ישיבת הר עציון ולהתגייס לצה"ל. הוא שירת בגבעתי כלוחם, כסמל וכקצין, וכיום סרן במילואים. מחנך ורב, שליח בני עקיבא לשעבר, יזם חברתי ומנכ"ל מייסד של חברת IZRAEX העוזרת לאנשים להוציא את סיפורם האישי לאור

צילום: כריכת הספר

מאת משה ניסנבוים