עמוד הבית » ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף

צילום: כריכת הספר
ספרי חמד לקריאה

לשכוח את זהבה / עו"ד אהרן אורדן,

ספר חדש לעורך הדין שמביא סיפורים סוערים של הלקוחות. ירושת שהסתבכו, סכסוכים עסקיים ויחסים שעלו על שרטון בדרכים מגוונות: לא מעט סיפורים סוערים ראה אהרון אורדן (73) בחייו המקצועיים כעורך דין.כעת הוא הוציא לאור ספר, השני במספר, שמתבסס על מקרים שבהם נתקל במהלך 46 שנות קריירה.

הספר החדש נקרא 'לשכוח את זהבה' וקדם לו הספר 'ניחוח תפוח'.בספר החדש הוא ליקט מקרים ביזאריים, מותחים, מסתוריים ומשעשעים שבהם הוא נתקל במהלך עשרות שנות עבודתו, והפך אותם לספר מרתק.יש שם טיפוסים מהחברה החרדית, הדתית והחילונית, שאתם לא תאמינו שהם אכן קיימים.

המחבר מספר על הרקע לכתיבת הספר כי "ב־15 השנים האחרונות חוויתי המון תיקים מעניינים, וחשבתי שראוי להעלות את הסיפור שלהם על הכתב. סיפור אחר סיפור נצברו, ובשנה שעברה החלטתי שהגיע הזמן בגילי הצעיר להתחיל לפרסם אותם"."כלל ראשון זה כמובן הסתרה מלאה. אני לא מזכיר שמות כמובן ומטשטש פרטים כך שיהיו רחוקים מאוד מהמקרה האמיתי. מרבית המקרים הללו גם קרו לפני שנים רבות.

"בסופו של דבר, אני רוצה שהקורא ייהנה מסיפורי המתח, ובאמת זה ממש מה שקורה לאנשים בחברה שלנו. אלה אירועים שאני מניח שקרו גם לאנשים אחרים כך שהם ימצאו נקודות הזדהות. אני מאמין שאנשים ייהנו מאוד מהסיפורים, שכולם כאמור מבוססים על סיפור אמיתי".

עו"ד אהרן אורדן, משפטן במקצועו במשך שנים רבות, אב לילדים וסב לנכדים, נשוי למשפטנית אסתר אורדן.

הוצאת ספרי ניב, עמ' 358, כריכה דקה

הזר בסירת הצלה / מיץ' אלבום ( מחבר רב המכר ימי שלישי עם מורי)

בספרו החדש של מיץ' אלבום המספר על תקווה ואמונה, חבורת נוסעים שניצלו מיאכטה טובעת, מושָׁה אדם מהמים. הוא טוען שהוא אלוהים והוא יכול להצילם רק אם כולם יאמינו בו.נסחפים ברפסודה אחרי התפוצצות קטלנית ביאכטה, עשרת האנשים נאבקים על הישרדותם בים. שלושה ימים חולפים. כשהמים, האוכל והתקווה מתמעטים והולכים, הם מגלים אדם צף על הגלים. הם מעלים אותו לרפסודה.

"תודה לאל שמצאנו אותך," אומר אחד הניצולים.

"אני האל," לוחש הזר.

כך מתחיל הרומן המתעתע ביותר עד כה של מיץ' אלבום.

המספר הוא בנג'י, אחד הנוסעים, שמדווח על האירועים במחברת שמתגלה כעבור שנה מהטביעה, ברפסודה ריקה שנסחפה אל החוף באי הקריבי מונטסרט. חוקר המשטרה של האי, ג'רטי לה־פלר, אדם הנאבק בשדים משל עצמו, יוצא לפתור את התעלומה ולגלות מה באמת קרה.אלבום כתב על גן העדן ברבי המכר המפורסמים שלו חמשת האנשים שתפגוש בגן עדן, ושיחת הטלפון הראשונה מגן עדן. בפעם הראשונה הוא מהרהר בספרו בשאלה, מה נעשה אם אחרי שנזעק לאלוהים הוא יופיע לפנינו בכבודו ובעצמו.

אלבום שומר על מתח עד הסוף: האם הזר הוא אכן מי שהוא מתיימר להיות? מה באמת גרם לפיצוץ? האם הניצולים נמצאים בגן עדן או בגיהינום? הזר בסירת ההצלה הוא רומן קצבי ומרתק המעודד אותנו להרהר באמונותינו העמוקות ביותר, ורומז כי ייתכן שהתשובה לתפילותינו נמצאת במקומות שבהם כלל איננו מצפים לה.

צילום: כריכת הספר

מיץ' אלבום הוא סופר, עיתונאי, תסריטאי, מחזאי, שדרן ומוזיקאי. הוא כתב שבעה ספרים, המפורסם שבהם ימי שלישי עם מורי. כל ספריו היו במקום הראשון ברשימת רבי המכר של "הניו יורק טיימס". ספריו יצאו לאור בארבעים ותשע מדינות, תורגמו לארבעים ושבע שפות, נמכרו בארבעים מיליון עותקים, הפכו לסרטי טלוויזיה וזכו בפרס ה"אמי". אלבום מנהל תשע קרנות צדקה בדטרויט, ומפעיל את בית היתומים Have Faith Haiti בפורט־או־פרנס, האיטי, בו הוא מבקר מדי חודש. הוא מתגורר במישיגן עם אשתו, ג'נין.

מטר הוצאה לאור, עמ'264, כריכה רכה

מפת דרכים לגן עדן / תומר סופר

אם אתם בעלי עסקים, שכירים, עורכי דין, הורים, מטפלים, רואי חשבון, מורים, אנשי מכירות, יזמים או סטודנטים חשוב לדעת שההצלחה שלכם בחיים תלויה ביכולתם לשכנע אנשים, בהעברת המסר שלכם בצורה מרשימה, בדיבור בעוצמה הייחודית לכם, באמונה בעצמכם, לרתק, להפנט, להשפיע על הסובבים אתכם ולמכור בקלות את הרעיונות שלכם.

בספר החדש והמרתק "מפת דרכים לגם עדן" חושף המחבר, עורך דין תומר סופר, צעד אחר צעד, דרך ייחודית ומפתיעה שתאפשר לסייע לכם להשפיע ולשכנע בהצלחה ולהשיג כל יעד בחייכם. כך למשל, נעניק לעצמנו סמכות לטעון טיעונים רבי עוצמה, נשתמש במילים, בשפת גוף ובטון קול שירתקו אלינו אנשים, ניצור אמינות, ספונטניות ואוטנטיות שיפתחו בפנינו בכל לב סגור ונתגבר על הפחדים שמגבילים אותנו ונביע בעצמנו ביטחון.

כתוצאה מכך, נתחבר בקלות לכל אדם וניצור כימיה שלא ניתן להתעלם ממנה ונשפיע בכל זמן ובכל מקום בעזרת היכולת שלנו לקרוא אנשים.
ואכן, הספר מכיל סיפורים, דוגמאות, מחקרים, תובנות חיים וטיעוני מחץ שצבר המחבר כעורך דין בבית המשפט ומחוצה לו. כל אלו יוצרים "מפת דרכים" פרקטית שתעזור לכל אחת מאיתנו להשפיע ולהשיג תוצאות יוצאות דופן בחייו.המחבר, תומר סופר, מספר על הרקע לכתיבת הספר כי "במהלך חיי כעורך דין אספתי, למדתי והפנמתי אינספור כלים, טכניקות וטקטיקות השפעה ושכנוע שהשתמשו בהם עורכי הדין הטובים בעולם כדי לנצח תיקים בבתי המשפט, לנהל משא ומתן מוצלח ולסגור תיקים גדולים.

"בספר "מפת דרכים לגן עדן" ילמדו הקוראים, צעד אחר צעד, כיצד גם הם יכולים להשתמש בכל אותם אסטרטגיות וטכניקות השפעה בחיי היומיום שלהם- עם הילדים, בני הזוג, במקום העבודה, עם הבוס והעובדים, בעסק עם הלקוחות ובכל מכל ומצב."אני מאחל לקוראי הספר שילמדו ליישם בחייהם האישיים את חוקי ההשפעה והשכנוע האפקטיביים ביותר שכתובים בספר וכך יזכו להשיג את המטרות והיעדים שלהם ולחיות את החיים שתמיד חלמו  וליצור את גן העדן שלהם."

המחבר, תומר סופר, עורך דין ומגשר, בעל תואר ראשון ושני במשפטים ותואר שני במנהל עסקים. מגיש מוסמך(לא מובן) ומומחה במשפט מסחרי-אזרחי, וכן מרצה בעל שם בתחום המשפט והעסקים. למחבר ישנה גם פינה שבועית בערוץ 14 שבה הוא חושף בצורה מרתקת את "אחרי הקלעים" של עולם המשפט. כך למשל, בין היתר כיצד מתקבלות החלטות החשובות ביותר בבתי המשפט, איך שופטים מקבלים החלטות וכיצד עורכי הדין הטובים בעולם מציגים טיעונים עוצמתיים כדי לנצח בתיקים גדולים.

לכן, ניתן לומר שאין ספק שהאסטרטגיות הרבות שמופיעות בספר הן אוצר בלום שיכולות בהחלט לעזור לכל אחד לשפר את יכולת השכנוע וההשפעה שלו בכל תחום בחיים.מדובר בספר ייחודי ואפילו מהפכני כי המחבר אוסף את כל אסטרטגיות השכנוע של עורכי הדין הטובים בעולם ואז מסביר בצורה ברורה איך כל אחד מאתנו יכול ליישם זאת בחייו האישיים כדי להשפיע על כל אחד ולהשיג כל מטרה.

צילום: כריכת הספר

הוצאת מדיה 10, כריכה רכה

סערה ביער / אילנה פיקוס – רויטבלט

בגיל 58 חש שמשון דחף להתרחק ולהשאיר מאחור את חייו הטובים – את עבודתו כמהנדס, את ביתו היפה ברמת הגולן, וגם את אסתי, אשתו מזה שלושים שנים, שאותה אהב מאז ומעולם. הוא משתוקק לצייר, לגלף בעץ, וגם לנגן בפסנתר כאוות נפשו. הוא כמה להיות פנוי וחופשי לטייל ולקרוא – ללא מגבלות או דין וחשבון לאיש.

בני משפחתו וחבריו מנסים להניא אותו מתוכניותיו, שנראות להם כשיגעון חולף. אלא שמהרגע שבו מעז שמשון לשאול את עצמו אם בגילו כבר מותר לו לעמוד בקדמת הבמה של חייו, הוא אינו יכול עוד להמשיך כאילו דבר לא השתנה. הבשורה כי בעלה רוצה לעזוב אותה ואת חייהם המשותפים, נוחתת על אסתי בהפתעה גמורה. ניסיונה וכישוריה כעובדת סוציאלית אינם חוסכים ממנה את הסערה, שאליה היא מוטלת בבת אחת, ושעמה לא ציפתה להתמודד בגיל 50, כשהיא נאלצת לתכנן את חייה מחדש. לראשונה היא מתעמתת עם ההתרחשויות בשלושים שנות נישואיה, ומרשה לעצמה לתהות אם בגילה היא בכלל מעוניינת בבעל או זקוקה לו.

הסערה אינה פוסחת גם על אפרת ומור, בנותיהם של בני הזוג. אף שהן כבר בוגרות, ומנהלות את חייהן העצמאיים הרחק מבית ההורים, הן שוקעות למשבר אמון עמוק מול אביהן, שהפר את כל מה שחשבו וידעו על עצמן ועל הוריהן.בה בעת נחשף סוד בחייו של יגאל, אחיו הבכור של שמשון. גילויו של הסוד שנשמר באדיקות במשך עשרות שנים, מרעיד את אמות הסיפים של המשפחה המורחבת שלא תחזור עוד להיות כבעבר.

צילום: כריכת הספר

סערה ביער הוא רומן ביכורים סוחף ומרגש, המעז לשאול שאלות אמיצות, ולהציע להן תשובות מפתיעות. ביד רגישה, בוטחת ומדויקת עוקבת אילנה פיקוס־רויטבלט אחר החיבורים הגסים והניואנסים העדינים במרקם של מערכות יחסים במשפחה.אילנה פיקוס־רויטבלט (47) היא חיפאית, נשואה ואמא לשלוש בנות, עורכת דין בתחום הפלילי בשירות המדינה.

שולחן כתיבה מבית מטר הוצאה לאור, עמ' 292, כריכה רכה

"בין קו לקו"/ נתנאל אפק

"ביום ראשון בבוקר מצאתי את עצמי בבית באחד הרחובות בעזה. הלילה היה קשה, והחיילים תפסו מעט שינה שהרוויחו ביושר, אך אני הוצאתי את התפילין מהתיק ובשלווה מהולה בהמון רגשות אחרים ניגשתי להתפלל…כיוון שאף אחד אחר לא הביא איתו תפילין, כולם ביקשו להניח את שלי…כך התפילין עברו מיד ליד, מראש לראש, מחייל דתי לחייל דתי ומשם גם למחלקות החילוניות. פלוגה שלמה הניחה את התפילין שלי באותו יום – אחרי קרב קשה, בלב עזה, כולם הרגישו את נוכחות בורא העולם."(מתוך הספר)

מה קורה במפגש של בחור ישיבה עם כור ההיתוך של החברה הישראלית?
איך מתמודדים עם ההתנגשות בין עולם התורה לעולם הצבא?
ומה עובר בראשו של מפקד שתופס חייל שובר שמירה לפני יום כיפור?

בשפה כנה, קולחת ומרגשת משתף אותנו המחבר בחוויותיו של בן ישיבה, חייל בודד, מימי הטירונות המפרכים, דרך תקופת הפיקוד והקצונה וכלה בשירות משמעותי במילואים. הסיפורים הלקוחים מחיי היום־יום מגלים את הגעגועים ואת חוסר האונים, אך גם את הערכים, תעצומות הנפש, התפילות והשאיפות הגדולות של חייל שומר תורה ומצוות.
עבור בני הישיבות המשרתים בצה"ל, הניסיון לאחד בין הישיבה לצבא ולהלך על הקו העדין המגשר בין שני העולמות הוא חוויית שירות שלמה.
המסע שאותו עוברים הקוראים עם המחבר אינו מספק סימני קריאה, אלא מציע נקודות אחיזה ממבט של חייל ומפקד מאמין, רגעים של אור ואנושיות בין אדם לחברו, בין אדם למקום, בין קו לקו.
נתנאל אפק יצא בילדותו עם משפחתו לשליחות בארה"ב, וחזר ארצה לאחר התיכון כדי ללמוד ישיבת הר עציון ולהתגייס לצה"ל. שירת בגבעתי כלוחם, כסמל וכקצין, וכיום סרן במילואים. מחנך ורב, שליח בני עקיבא לשעבר, יזם חברתי ומנכ"ל מייסד של חברת IZRAEX העוזרת לאנשים להוציא את סיפורם האישי לאור.

צילום: כריכת הספר

הוצאת דברי שיר, עמ' 358 כריכה רכה