עמוד הבית » ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף

צילום: unsplash
ספרים שקשה להניח אותם, שיחזיקו אתכם במתח עד הסוף

ציידת התאומים / אלן מארי וייזמן

רומן היסטורי מרתק ועוצמתי – נערה צעירה בעיר פילדלפיה מחפשת אחר אחיה התאומים על רקע התפרצות השפעת הספרדית, המגיפה הקטלנית שהדביקה שליש מאוכלוסיית העולם. בסתיו של שנת 1918, פִּיה לאנגה, מהגרת בת שלוש עשרה מגרמניה, משתוקקת להתרחק משכונות העוני הצפופות של פילדלפיה ומאווירת האיבה למהגרים שאילצה את אביה להתגייס לצבא ארצות הברית רק כדי להוכיח את נאמנותו למולדת החדשה. אבל בעוד פילדלפיה חוגגת את סיום המלחמה מתרגשת על העיר סכנה חמורה: השפעת הספרדית שעתידה לקטול את חייהם של מיליונים. סרטי אבל מופיעים על דלתות הבתים, מודעות על הֶסגר נתלות ברחבי העיר, הקורבנות מתים ברחובות, והתושבים עוטים מסכות לבנות כדי להישמר מפני המחלה. כשהאוכל אוזל בדירה הקטנה המשמשת לפִּיָה בית, היא נאלצת לצאת לבדה לעיר הנתונה בהסגר, כדי לחפש אוכל, ומשאירה לבדם את אחיה התאומים.

בֶּרניס גְרוֹבס, שאיבדה את תינוקה בשפעת הספרדית, אינה יודעת את נפשה מעוצמת האבל והמרירות. היא רואה שפיה נטשה את אחיה לבדם ומתוך ייאוש מקבלת על עצמה החלטה אכזרית – להפריד משפחות בשעת מצוקתן כדי להפוך את יתומי העיר ואת ילדי המהגרים למה שהיא מכנה "אמריקאים אמיתיים." אחרי שפִּיה התמוטטה ברחוב מהמחלה, היא מתעוררת בבית חולים מאולתר, וכל שאיפתה היא לחזור הביתה לאחיה הקטנים, אך היא נלקחת למוסד ליתומים סנט וינסנט – הצעד הראשון במסע ארוך וקשה שבמהלכו היא תגלה שאחיה הקטנים נעלמו. ברניס נחושה בדעתה להסתיר את האמת בכל מחיר, ועל פִּיה להתמודד עם הבושה והפחד ולסכן הכול כדי לראות את הצדק יוצא לאור ולהתאחד שוב עם משפחתה.

ציידת היתומים, צילום: חזית

ציידת היתומים הוא סיפור עוצמתי וקורע-לב על אהבה, על נחישות ועל הנכונות לעשות הכול כדי להגן על הזקוקים להגנתנו. אלן מארי ויסמן היא מחברת רומנים בדיוניים היסטוריים שזכו לשבחים, הפכו לרבי מכר, ותורגמו לשמונה עשרה שפות.

מטר הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 448, מחיר: 108

בין לבין / אל-עד קניגסברג כהן

אבי-אל מתבייש. הוא בגיל ההתבגרות והוא שונא להשתמש במכשיר השמיעה שמהווה עבורו תזכורת מתמדת לחירשות שלו, אבל בלעדיו הוא נתקל בצרות אחרות ובבריונות. זה קשה לא להבין את הסביבה, וקשה לא פחות להיות לא מובן על ידה. מצד אחד, אבי-אל נחוש למצוא דרך בה יוכל להרגיש סוף־סוף נער עצמאי העומד בזכות עצמו, ללא טובות מאף אחד. מצד שני, חשוב לו להיות חלק ממשהו. אבל בעיקר הוא רוצה להפסיק לא להיות פה ולא שם, או להיות קצת פה וקצת שם. ובקיצור, הוא לא רוצה לחיות את החיים בין לבין. במסע התבגרות יוצא דופן הנע בין צחוק לבכי, בין קשיחות לרגישות, בין שנות השמונים של המאה הקודמת לשנות העשרים של ימינו, ובהשראת סיפור חייו של היוצר, יפענח אבי-אל כיצד לחיות בגאווה ובשלווה עם החירשות ועם מרכיבים נוספים ומפתיעים בזהותו, אותם הוא רק מתחיל לגלות.

בין לבין, צילום: חזית עטיפה

זהו רומן גרפי מיוחד במינו בספרות העברית, המצויר ומסופר ביד אמן ועוסק בשונוּת, בשייכות למשפחה ולסביבה, בקבלה עצמית ובכוחה של אהבה להופיע במקומות לא צפויים ולשנות את החיים.

מטר הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 216, מחיר: 98