עמוד הבית » ספרים לקריאה לפני השינה

ספרים לקריאה לפני השינה

כריכה מחצית הביצה
הכנו עבורכם רשימת ספרים מגוונת לרגע שקט לפני השינה.

מחצית הביצה l מנחם פיליפסון – ערמון 

מנחם פיליפסון-ערמון, יליד הולנד, 1942, פורש סיפור משפחתי מרתק ומסמר שיער בצל שואת יהודי אירופה, ובמרכז הסיפור – אם אחת אמיצה ונועזת, שעשתה כל שביכולתה למען חמשת ילדיה, גם כשהדבר נראה בלתי אפשרי.כשהיה בן חמישה חודשים נלקח עם כל ארבעת אחיו על ידי המחתרת המקומית למקומות מסתור שונים ברחבי הולנד. הוא עצמו הוברח על ידי הנדריקה וינקל, שמאוחר יותר קיבלה את אות חסידי אומות עולם, והוסתר אצל משפחה בזהות בדויה. בעקבות מעצרו של אבי המשפחה המאמצת, הוברח שוב, הפעם לחדר מסתור בתוך אסם, שם חי בבידוד מוחלט במשך שישה חודשים. בתום המלחמה הוחזר לביתה של המשפחה שאימצה אותו. במשך כל הזמן הזה לא ידעה אימו היכן הוא. אביו נתפס על ידי הגרמנים ונרצח, ואימו נותרה במסתור בחוסר ודאות. כשהגיעו חיילים גרמנים למקום שבו הסתתרה, היא נמלטה ומצאה מחסה בביתו של רופא, שבו עשתה עבודות בית תמורת מזון. כשהסתיימה המלחמה שבה אימו לביתם בליידן. התברר שהולנדי ששיתף פעולה עם הגרמנים רכש את הבית ורשם אותו על שמו. למזלה, כיוון שהיה פושע מלחמה, נמלט מיד בתום השחרור, ואימו שבה לביתה. כעת היה עליה לחפש את חמשת ילדיה, בתקווה שעודם בחיים. במעשה של נס, כל חמשת הילדים שרדו את המלחמה; לכל אחד סיפור בלתי נתפס על חוויית המסתור. כשהתאחדה המשפחה, החל מסע חדש, המסע לארץ ישראל וההתאקלמות בה, על רקע מצב בריאותי רופף, בעיות ביטחוניות ועוני. פיליפסון-ערמון כתב את הספר בעקבות מחקר מקיף שערך על אודות משפחתו ושורשיו, שמתוכו עולה יותר מכול עוצמתה וכוחה של משפחתו.
(זוהי מהדורה מעודכנת לספר משפחתי שראה אור בשנת 2015).

הוצאה l ספרי צמרת l כריכה רכה, 262 עמ' l  פורמט 14.5/21 l  אוגוסט 2020

קשה לי להגיד l יותם סולימאן 

רומן שפורט על מיתרי הלב, על הדילמות לאחר השחרור, על החיפוש העצמי, על בחינת האפשרויות דרך סיטואציות חברתיות שונות. שני צעירים, איתי ואביה, מגוללים זוויות שונות, שמציפות את הרגשות, את העבר, את השאיפות ואת החלומות באופן אותנטי וחי.
סיפורם של שני הצעירים מציג את השקפות העולם שלהם, ותחושות שכל קורא יכול להתחבר אליהן, בין אם הוא לאחר שחרור, בין אם זה הורה, קרוב משפחה או חבר. איתי ואביה נמשכים אל המסגרות החברתיות המקובלות בתקופה הזאת, טיול למזרח ועבודה מועדפת אל מול הבדידות שמאתגרת אותם שוב ושוב. הם שוקעים למסע רגשי-חברתי.

צילום כריכה קשה לי להגיד

הוצאה l צמרת l כריכה רכה, 296 עמ' l פורמט 13.5/21 l דצמבר 2020

פשוט סיפור ישראלי l אורלי גולדשטיין 

עולמה של ירדן מתהפך כשאביה נפטר. היא מתקשה לחזור ללימודים ולראות את אימהּ מתמודדת וממשיכה בחייה. ירדן מאמינה שכל העולם יוצא נגדה ושהיא לבדה במערכה. היא כבר לא מסוגלת להיות הנערה החברותית, התלמידה המצטיינת, המדריכה הכי טובה בצופים והבת שכל אחד חולם שתהיה לו. נמאס לה לגלם את התפקיד הזה. מפגש מקרי עם חווה, בערב יום העצמאות מטלטל את מחשבותיה.
חווה נאבקת לעצמאות בחייה, כמו שנאבקה בצעירותה למען עצמאות המדינה. היא מסרבת בכל תוקף לעבור לדיור מוגן. כבולה בדירתה, היא ממתינה כל השבוע לביקורי משפחתה ולחסדיהם. ההיכרות עם ירדן בת השבע-עשרה מעוררת את סיפוריה של חווה לחיים ומפיחה בה תקווה שלמישהו אכפת ממנה. יחד הן יוצאות למסע מופלא הסוחף לתוכו עוד גיבורות מרתקות וחזקות המתמודדות עם מגוון נושאים לא פתורים בחייהן ‒ זיכרונות מהעבר, רצון תמידי לרצות את ההורים, לבטים בבחירת הזוגיות הנכונה, התמודדות עם משבר הקורונה והמרדףהאין-סופי אחר הגשמת החלומות. כל אלה ועוד עומדים לנגד עיניהן כאשר נקודת מבטן מתפתחת ומשתנה יחד עם מערכות היחסים הלא צפויות שנחשפות בהדרגה לאורך הסיפור.
זהו רומן מרתק וסוחף, ישראלי ומרגש, אשר מתחיל בימי הקורונה וחוזר בזמן עד לתקופת קום המדינה. רומן שבו מערכות יחסים, קשרים בתוך המשפחה, קשרי אהבה, אימהות ובנות, אבל ושמחה ובעיקר, התמודדות עם נסיבות החיים. סיפורן של הנשים מתערבב זה בזה באופן מקרי וקסום ועטוף בהווי הישראלי והוא מלווה באנקדוטות מעניינות מההיסטוריה של מדינת ישראל.

צילום כריכה פשוט סיפור ישראלי

הוצאה l צמרת l כריכה רכה, 122 עמ' l פורמט 14.5/21 l ספטמבר 2020

האמת שאסור l נור בת – שלום 

קטעים מטלטלים ומרגשים הנוגעים בקרביים נקבצו לאוסף ייחודי זה, שבו מביעה נור בת-שלום, בכישרון רב וברגישות, את מה שהיא נלחמת עבורו – האהבה. אהבת האדם, אהבת ילדיה, ולצד כל אלה, הפרידה מבעלה, על כל המורכבויות, הקשיים, העלבונות והדיכאונות הכרוכים בכך. יחד עם זאת, אופטימיות רבה שזורה בטקסטים אלו, נקודות של העצמה, של געגועים, של תמימות ושל התגברות על הפחד. יחדיו, הם נותנים כוח להיפרד, כדי לצעוד קדימה ולהתחיל שוב.

זהו ספר חובה עבור כל מי שמתמודדת עם פרידה מורכבת. נור בת-שלום טווה יחדיו מילים מחזקות ובונות שכל אחת תוכל להתחבר אליהן ממעמקי נפשה.

צילום כריכה האמת שאסור

 

הוצאה l צמרת l כריכה רכה, 116 עמ' l פורמט 14.5/21 l  נובמבר 2020

הוספת תגובה

הוספת תגובה