עמוד הבית » ספרים שתקחו איתכם לחופשת הקיץ

ספרים שתקחו איתכם לחופשת הקיץ

צילום כריכה
בחרנו עבורכם מגוון ספרים לקיץ לכל אחת ואחד תהנו.

לטאן בן שני חורים שחורים / יפעת נבו 

הספר הראשון בטרילוגיה הימור גנטי, המתבססת על המיתולוגיה היוונית הקלאסית. הטרילוגיה מנסה לענות על השאלה "מאין באו האלים?" באמצעות בניית עולם בדיוני של חברה דמוית החברה האנושית, שבחרה בתוואי של אבולוציה תרבותית דומה לזו של הבונובו – קבוצה קטנה של קופי שימפנזי – שמאפשרת סקס חופשי נקי מכל מטען מוסרני או מוסרי.
בספר הראשון מוצגת החברה בפלנטה לטאן בנקודת זמן של שיאים בתגליות מדעיות וטכנולוגיות, בעיקר הודות לתרומתם של בני ובנות משפחה אחת, מדענים בתחומי האסטרופיזיקה, הנדסת החומרים, הגנטיקה האבולוציונית והצומח. הסיפור מתרכז בנעשה בקריית המחקר ובמוקדי מחקר נוספים, שם מוביל הקוד המניע של סקרנות ויכולת. קוד זה מתנגש חזיתית עם קוד הנהנתנות של בעלי עמדות פוליטיות בכירות, שהם גם קובעי מדיניות והקצאת משאבים.
התנגשות זו בין ה"אני מאמין" בנהנתנות לבין ה"אני מאמין" בסקרנות ובידע על אודות העולם, מביאה לניסיון לפתור את הקונפליקט בדרך האלימות. הצד המתגונן – אנשי המדע – מגייסים את יכולותיהם לחשוף את מי שרוצה ברעתם, ובזכות יתרון הידע נותנים לקונפליקט פתרון בנוסח "צדק פואטי". אבל זה לא בא ללא מחיר מצידם והוא – נטישת לטאן לצמיתות.

הוצאת ספרי צמרת / 100 עמודים /2021

אחי הנביאים לוחמי הצדק החברתי / דניאל ויצמן 

 

במחאה החברתית הגדולה של 2011, אשר השפיעה עמוקות על כלל החברהבאותם הזמנים, התבונן המחבר בחבורת המפגינים ומצא בהם נציגים מכל המגזרים. הגורם המאחד ביניהם היה: “תחושה של רמיסת הזכות הלגיטימית לחיות בכבוד".נושאים כגון: יוקר המחיה, הבדלים בין שכבות העם, ישראל הראשונה השנייה, ואולי גם השלישית, ריסוק מעמדן של השכבות החלשות; של הדלים, הגר, היתום והאלמנה, הקשישים, (חלקם שורדי שואה), בודדים, עריריים, ניכור חברתי בניצוחם של מוסדות השלטון. כל אלה ועוד עמדו לנגד עיניו של המחבר, שצלל באוצרות המקרא אל “אחיו הנביאים" ובדק איך הם הצליחו כבודדים לגרום למהפכה, שתצליח להיטמע בתודעה ובדברי הימים של ההיסטוריה ועם המידע הזה לחבר, תוך מלאכת מחשבת בין עבר להווה, מתוך הנחה, שמה שעבד בעבר, יעבוד בעתיד, וכך ליצור שינוי.ספר זה הוא השראה פורתא לכל קורא להביא אולי לשינוי המיוחל בחברה הישראלית.

צילום כריכה

הוצאת ספרי  צמרת / עמודים 228 / 2021

בדרך להיות את / רחל מדמוני

ספרה החדש של רחלי שרואה אור בימים אלו, עוסק בכל מה שאישה מתחבטת עמו במסע חיים שלה ושואלת את עצמה: מה הזהות שלי? מה היכולות והכישרונות שלי? איך אני מתפתחת? איך אני מנהלת את המחשבות שלי? איך אני מנהלת את מערכות היחסים שלי? האם אני מרצה? איך אני חיה עם עצמי? מה אני יכולה לעשות כדי שהביטחון העצמי שלי יגדל? איך אני יכולה להגשים את עצמי?הספר  נותן כלים לשקט ושלווה בחיים, מעניק בהירות, ספר פרקטי להתפתחות עצמית, המדבר בגובה העיניים ומשאיר אימפקט על נשים חילוניות ודתיות כאחד. הספר מתעמק בעובדה שהמחשבות שלנו, הרגשות שלנו והגוף שלנו, הם רק כלי עבורנו, המחשבות הן לא מי שאנחנו, הן רק כלים עבורנו ליצור את המציאות שאנחנו רוצות. המחשבות שלנו הן כמו גינה בבית : אנחנו שותלים את הרעיונות והמחשבות שלנו שמשרתים אותנו ומוציאים את מה שאנחנו לא צריכות, ככה אנחנו מטפחות את גינת חיינו.

מיועד להדרכה עצמית, נותן הצצה לשאלות ותשובות קיומיות שרצות לכולנו בתוך הראש. הספר מעניק טיפים לאיך לנהל מערכות יחסים, איך לסדר את הבית, לסדר את הראש, לסדר מחשבות, כאלו שמכוונות לכך שנוכל לחיות את החיים שלנו במלואם כי זה רק תלוי בנו

צילום כריכה קידמית

הוצאת מדיה 10 / 180 עמודים / 2021

ההפך מפלאפל / אלון שמילוביץ

לפעמים כשמחפשים משהו בכיסים, מוצאים דברים אחרים כמו כסף קטן או מסטיק מעוך. אחרי כמה זמן יתברר שמה שחיפשתם היה תקוע במקום שבחיים לא חשבתם עליו. הפתרון הוא להפסיק לחפש. רק אם תשתעבדו לכאוס ותגרבצו בנונשלנטיות בסלון – פתאום תיתקלו בו.אך ספר בדרך כלל אינו תקוע במקום לא צפוי, לרוב הוא נמצא בחנות הספרים או בבית. ובספר תמיד אפשר למצוא את מה שמחפשים – גם אם מתאמצים וגם אם לא.
מתי בפעם האחרונה קיבלת גֵּ'ט לֵב? למה זקנים רצים בבוקר?האם כוכבים מכורים למשאלות? מה ההפך מפלאפל?מקבץ סיפורים קצרים. בהם תמצאו תשובות לשאלות שלא חשבתם לשאול, ופיסות של אנושיות.

צילום כריכה

הוצאת ספרי צמרת / עמודים 182 / 2021

רוצה לצייר אותך / תמי רונן

ספר שנככתב לאחר שלושה שבועות של תקופת הקורונה.  הספר מדבר על  אהבה בין אלמנה לגבר נשוי. סיפור אהבתם שהתחיל בהתכתבות בפייסבוק בין מיכל פסיכולוגית מאסכולת הפסיכולוגיה החיובית ושל דני – צייר נשוי, בעל סטודיו לציור העובד עם אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים. דני הציע לה חברות בפייסבוק, היא הסכימה והשניים החלו להתכתב. מדובר באהבה נדירה בין השניים וגם תיאורי המין והתשוקה לא מותירים שום ספק. בעקבות מערכת היחסים שהפכה לקשר מרגש ומלהיב אחרי 4 מפגשים בלבד, מעלה הספר שאלות מרכזיות לדיון: האם יש אהבות אסורות? האם נכון לאדם להתעלם ולהתנגד לאהבה שהוא חווה? מה תפקידה של אהבה? מהם בעצם גבולות? הספר בנוי כטיפול תהליך של 12 מפגשים.

פרופסור תמי רונן צילום ענת מחנאי

הוצאת מדיה 10 / 242 עמודים / 2021

חמישה סיפורים באויר / אתיטל 

ספרה העשירי של אתיטל. הספר במבחר סיפורים קצרים וקטעי פרוזה, העוסקים בתחומי החיים, המדברים אל כל נפש עם התייחסות לגורמים מיסטיים בנושאי יחסים, אהבה, תודעה והישרדות, מתוך גישה פילוסופית ופסיכולוגית השזורים בהומור רב.אלו הם סיפורים וקטעים מרעננים ברעיונותיהם ובגישתה המיוחדת של המחברת אל החיים, בהם הקורא מוצא את עצמו לעיתים בעולם הזוי, אך הגיוני בחוקיו. כתיבתה של המחברת זורמת, סוחפת, מרגשת ורצופת תובנות, וכנה בחשיפתה האינטימית של שפת הלב.אתיטל (בר), ילידת הארץ, 1949.

צילום כריכה

הוצאת צמרת / 102 עמודים / 2021

האיראנים בפריז / יהודה גיל 

שיטותיו ודרכי פעולתו של עולם המודיעין, ובכלל זה המודיעין הישראלי – הן הבסיס לספר מרתק זה. ידיעה שולית וסתמית מתהווה לכדי מבצע, המספק מידע חדש ומשמעותי עבור ביטחון מדינת ישראל. אביטל, ראש שלוחת פריז, מקבל דיווח על משתלמים אירניים, שעתידים להגיע לצרפת – ומתחיל בפעולה מסווגת ובמלאכת מחשבת ומתוכננת. הספר מתאר לפרטים את השתלשלות הטיפול המורכב במבצע, שמצריך ראייה מרחבית ומיקרוסקופית באשר לתכנון ואסטרטגיית הבנה והטיפול במצב. בספר מברקים – המתארים ומתמצתים את הסטטוס וההנחיות להמשך ביצוע. הדמויות המעורבות משקפות היטב את ההיררכיה וההתייחסות בין הנוגעים בדבר.מקום ההתרחשות והדמויות הם פרי דמיונו של הכותב, אך הם משקפים נאמנה את המציאות המבצעית באותן השנים.

צילום כריכה

הוצאת צמרת/ 254 עמודים / 2021