עמוד הבית » עובדות מעניינות שלא ידעתם על חוש הריח

עובדות מעניינות שלא ידעתם על חוש הריח

AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT בושם לשיער ולגווף 50 מ"ל צילום: יחצ חול
חוש הריח הוא בין הראשונים שמתפתחים אצל האדם עוד בטרם היוולדו, יש לו קשר ישיר לזיכרון האנושי ולרגשות שלנו. אם זה לא מספיק שתדעו שניתן לחוות חוויית מיינדפולנס מלאה רק בעזרת חוש הריח

חוש הריח אשר נמנה בין חמשת החושים איתם נולד האדם שהם חוש הטעם, הריח, השמיעה, המישוש והראייה, נחשב למיוחד במינו ומהווה חלק בלתי נפרד מחיינו. תחשבו כמה פעמים יצא לכם להיכנס לחנות בגדים למשל ולהריח את ריח הבגדים החדשים, דבר משמעותי מאוד שסביר להניח שהשפיע רבות על תהליך הקנייה שלכם ועל חוויית הלקוח שלכם בחנות.

ריחות זהו דבר שלא ניתן להתעלם ממנו וזו דרך מדהימה עבורנו להכיר את העולם טוב יותר. "אחד הדברים המיוחדים בחוש הריח שהוא בין הראשונים שמתפתח אצל העובר כבר מהחודש השלישי בהריון", ציינה מרתה סיאמבוב, מומחית לריחות מטעם מותג טיפוח השיער הבינלאומי Authentic beauty concept.

"עבור העובר עוד בטרם היוולדו זו דרך מעולה להכיר את העולם שהוא הולך להיחשף אליו", היא הוסיפה. בדבריה אף הדגישה כי אחד הדברים המיוחדים בחוש הריח, זה שהוא נשאר חד לאורך השנים ככל שמתבגרים, וזאת לעומת חושים אחרים כמו הראייה למשל שהולכת ודועכת עם השנים.

Hydrating Jelly Mask 200ml , צילום: Authentic beauty concept

סיאמבוב מסבירה כי לחוש הריח יש קשר ישיר לזיכרון האנושי ולרגשות שלנו. בניגוד לדעת רבים כי תמונות ישפיעו יותר על הזיכרון האנושי, מחקרים רבים הוכיחו דווקא כי לריחות יש נוכחות חזקה הרבה יותר. תחשבו על זה כמה פעמים קרה שהרחתם בושם מסוים על מישהו, ואם תריחו את אותו בושם גם עוד 20 שנה תיזכרו בבן אדם בו נתקלתם בפעם הראשונה עם הריח.

כמו גם, רבים שנולדו וגדלו באזור כפרי ועברו במהלך חייהם אל העיר הגדולה, כאשר יתקלו שוב בריח של טבע, של חיות הבר, של הפחם וריחות אחרים דומים לכך, יזכרו ישר במקום הולדתם. בנוסף, גם לריח האנושי יש אפקט רב השפעה על חיינו. על פי מחקרים אחד הגורמים למשיכה בין בני זוג הוא הריח. כמו גם הורים כאשר הם מחבקים את ילדיהם ומריחים אותם, דבר זה משפיע ישירות על הרגשות שלהם וגורם להם לחוש אהבה ושמחה.

בכנס אקסקלוסיבי של המותג שנערך בחודש שעבר באופן וירטואלי, סיאמבוב הציגה דרך מיוחדת לחוות חוויית מיינדפולנס מלאה ומיוחדת וכל זה בעזרת חוש הריח בלבד. על ידיה התיזה פעמיים ספריי של המותג המיועד גם לגוף וגם לשיער, שפשפה מעט את ידיה אחר כך והצמידה אותן לפניה תוך כדי שהיא עוצמת עיניים ונושמת נשימות ארוכות ואיטיות.

קרם לחות לידיים ולשיער של Authentic beauty concept צילום: Authentic beauty concept (1)

באותו הזמן נתנה לגוף להתמקד בריח, תוך כדי שהיא מתנתקת משאר החושים ומהעולם ומנסה להתמקד בשקט כדי להשרות רוגע על הגוף. "זה סוג של מדיטציה שנותנת לכם את האפשרות להתרכז בריח של הפרחים והטבע, מה שיעלה את רמת הדופמין בגוף ויקנה לגוף אושר ושלווה", טענה.

לדבריה, יש לנסות להבין מה אנו מריחים וטענה כי התמקדות בחוש הריח בשבילה זה כמו מעין מסאז' או אפילו יוגה, זה מספק לה הנאה, רוגע ושלווה לגוף ולנפש.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה