עמוד הבית » עולם אחר רק 90 דקות מתל אביב

עולם אחר רק 90 דקות מתל אביב

צילום: רפי קורן
סיור עיתונאים מיוחד שנערך בתאריך 08.02.23. נגלה בפנינו עולם אחר, קסום, עולם 'אשכול בית הכרם'. הסיור נועד לעודד ולקדם את פסטיבל " בא לי גליל השני".
אשכול בית הכרם מאגד בתוכו שמונה רשויות: כרמיאל, בענה, דירה אל אסד, מג'ד אל כרום, נחף, טאג'ור, ראמה ומשגב. האוכלוסייה מגוונת ומובילה דו קיום בין יהודים, דרוזים, ערבים, מוסלמים, נוצרים ובדואים החיים זה לצד זה ומקדמים עסקים, תיירות, תרבות ועוד.
התחלנו עם "בואכה יודפת", מתחם תיירות גלילי, מעוצב, אסתטי עם חנויות המשקפות את רוח המקום – פשטות, איכות ומקצועיות. בקפה יודפת שבמשגב הירוקה כובדנו בארוחת בוקר מורכבת מאוכל טעים ומיוחד העשוי מחומרי גלם מקומיים מהגליל – שמן הזית מיודפת, לחמי המחמצת המקומיים, בירה מלכה ויין דלתון.
צילום: סטודיו a
סמוך למתחם נגלה לעיננו יער הקופים – מקום עם גישה ייחודית, שונה ממרבית גני החיות / פינות החי. הדגש המרכזי הוא לטובת החיות, אין סגירת לילה בתאים ולחלק מהקופים יש בתים עם תנורי רדיאטור להגנה מהקור. משם המשכנו לישוב מנוף על רכס שכניה. ארחה אותנו שושי שושני בביתה היפהפה ורחב הידיים. שושי עוסקת באומנות מעיסות ניר שעליהן מודבקים חרוזים ופריטים קטנים בשימוש חוזר.
בין אמני הר שכניה, שאותם מרכזת שושי פגשנו את טל אגמון. חלילן שעזב את החיים במרכז לטובת אוויר צלול ומרחבים. בצד הקולינרי היצירתי פגשנו את אלונה הוכמן ממסעדת " לבנונה", בת לאמא ממוצא לבנוני שעלתה לארץ עם משפחתה מלבנון בשנות השבעים. אלונה מביאה "לבנונה"
את כל הניסיון, הטעמים, הריחות והתחושות שספגה בבית אימה במסורת הלבנונית.
עוד אומן שפגשנו היה גיל אגמון. מוזיקאי, מספר סיפורים, ליצן רפואי, ומהנדס אלקטרוניקה. אגמון מנגן על כל חליל אפשרי בעולם. הוא גם מציע הרצאות, סדנאות וחוגים במטרה לחבר בין המשתתפים ובין עולמות מוזיקליים ייחודיים. המשכנו לאוהל אל עין הממוקם בקצה המערבי של כמאנה.
באוהל חווינו אירוח בדואי שכלל מאכלים אותנטיים וטעימים להפליא. את הקובה הכי מפורסם באזור מבשלת אום בצלאל שהייתה בעברה בעלת חנות בגדים בכפר הולדתה נחת. בצלאל עברה לכיוון אחר והקימה מטבח קטן שהפך למוקד עליה של מקומיים ותיירים בהציגו את נפלאותיו של המטבח הערבי.
אגדה של ממש היתה הפגישה עם זהיה במשק הבית הפרטי שלה בכפר חוסניה. זהיה מפגינה חום, מאור פנים, הומור, חיוך נצחי והמון אהבה. מרכיבים שהופכים את הארוחה המעולה שהיא מכינה יחד עם אחותה הצעירה פאטמה לחוויה בלתי נשכחת. המוקד הקולינרי התוסס ביותר הוא במסעדת "אלסובאט" בראמה.
צילום: רפי קורן
אלסובאט בניצוחם של חוסאם השף ורעייתו מימי הקונדיטורית היא מסעדת דגל שנולדה לאחר ההצלחה המסחררת של מסעדת " אחוזת שולמית" בראש פינה. אומן יחודי שקולע שטיחים וסלים בחיטה ובקליעה שאמית הוא מוחמד זיתון מכפר נחף.זיתון מגדל את החיטה בעצמו, 26 זני חיטה בלאדית, ומשתמש בצבעים טבעיים, כורכום, סלק וכו'. העיסוק בקליעה התחיל כשסבתו אמרה לו שאין מצב שגבר יצליח בדבר הזה. משהו שהתחיל כאתגר וכתחביב צמח לעסק גדול ומשגשג.זיתון מעביר סדנאות כדי שכולם יכירו את המורשת הפלסטינית ומאמין ש "במפגש של אנשים מכל הדתות ודרך הקליעה, נחיה יחד בשלום".
צילום: רפי קורן
הסיור הסתיים בסיפור המרגש והעצוב של בן סלע ז"ל שנפצע מנפילת טיל על בית בו שהה עם כוח צנחנים במלחמת לבנון השנייה.צה"ל חילצו מאוחר מידי והוא ניפטר מפצעיו. "הדרך של בן" במשגב נסללה לזכרו ושמו הונצח בספר " הדוד בן"."הוא נשאר בן 24 והזמן חלף, זמן שלא נגע בפניו, זמן בלעדיו".
מנכ"ל אשכול רז טישלר: "פסטיבל  'בא לי גליל', אשר מוביל אשכול בית הכרם, יקיים הפקה ייחודית שבמהלכה יזכו המבקרים להצצה למטבח מגוונים, מסורתיים וחדשנים, לצד סדנאות בישול, סיורי ליקוט, סיורים מודרכים ופעילויות לכל המשפחה".
הפסטיבל יתקיים במהלך שני סופי שבוע חמישי עד שבת 9-11.03
צילום: סטודיו a
1
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:
פסטיבל בא לי גליל – תיירות ארץ כרמי זית – אשכול בית הכרם.
https://tayarut.bkerem.org.il : לינק  לפרטים נוספים
מומלץ בחום.

תגובה

הוספת תגובה