עמוד הבית » עונת הרחצה בחופי איגוד ערים כינרת תפתח החל 9 באפריל

עונת הרחצה בחופי איגוד ערים כינרת תפתח החל 9 באפריל

חוף כורסי, צילום: אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת
האיגוד יפתח השנה את עונת הרחצה כבר ביום ג' ה-9.4.24, שבוע לפני מועד פתיחתה הרשמי של העונה על פי חוק וזאת עקב עיד אלפיטר אשר חל השנה לפני חג הפסח.

באיגוד צופים כי העונה הקרובה תהיה עמוסה במיוחד, עקב המציאות המורכבת באזור הצפון והמפונים הרבים ששוהים במלונות ובחדרי אירוח בסובב כינרת, בעקבות המצב הביטחוני שאינו מאפשר להם לשוב לביתם. האיגוד מתואם עם משטרת ישראל למען אכיפה ושמירה על הסדר והשקט הציבורי בחופי הכינרת. כמו כן מופעל מוקד המצלמות של 'כינרת בטוחה', השולט ב-160 מצלמות אבטחה בחופים.

בנוסף יפעלו בחופים ה'מסבירנים' אשר יערכו הסברה לנופשים, על חשיבות השמירה על ניקיון החוף והמים ויעניקו כוסות רב-פעמיות כהחלפה עם "שרוולי" הכוסות החד-פעמיות המזהמות. 'קו סובב כינרת' של איגוד ערים כינרת – הסעות חינם לחופי הכינרת –  יפעל בחג הפסח. מידע און-ליין על פעילות הקו ועל שעות הגעת הקו בזמן אמת לתחנות, ניתן לקבל דרך אפליקציית 'רב פס' מבית 'הופ-און'.כמיטב המסורת יתקיימו גם סיורים ללא תשלום לציבור הרחב בחוה"מ הפסח, ב'שביל סובב כינרת'.

חוף גופרה צילום: אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת

 

>>> הסיפור והסיור של הארי פוטר – לונדון 

חופי איגוד ערים כינרת משלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהייה ונופש, המאפשרים לקהל הרחב ליהנות מחופשה עממית ומהנה. חלקם של חניוני איגוד ערים כינרת מיועדים גם לנופשי הקרוואנים, המתבקשים לשים לב לשילוט ולשמור על כללי ההתארגנות בשטח המיועד לחניית קרוואנים וכן שמירה על ניקיון ואיכות הסביבה. רבים מחניוני הנופש של האיגוד נגישים במלואם לאנשים עם מוגבלויות, כאשר מתוך 15 חופי רחצה, 9 כוללים שרשרת נגישות מלאה ועד לקו המים ו-13 חופי רחצה מצוידים בכיסאות גלגלים ייעודיים.

השנה, עקב עליית מפלס הכינרת  – קיימת סכנה בטיפוס על מעקות והחלקה במעברים שהוצפו ושהגישה אליהם נחסמה. הציבור מתבקש לשים לב לשילוט, להיכנס אל המים רק במקומות המותרים המוכרזים.

"הכינרת שלי- ללא חד פעמי" – בחוף סוסיתא יתקיים השנה פיילוט לחוף ללא כלים חד-פעמיים, במטרה לבחון התנהלות הציבור בשמירה על ניקיון הסביבה, המים והחופים. הכלים החד-פעמיים גורמים זיהום ונזק עצום לסביבה וכן לדגים וחיות המים. בחוף הוצבו עמדות נוספות לרחיצת כלים רב-פעמיים ובאיגוד מקווים כי הציבור ישתף פעולה למען קיימות ולמען העתיד. בנוסף במזנון החוף יהיה ניתן לרכוש כלים רב-פעמיים מפלסטיק קשיח.

חוף חוקוק צפון, צילום: איגוד ערים כינרת

 

באיגוד פעלו לאורך עונת החורף בכדי לשקם תשתיות שנפגעו מזרימת מי נגר ושיטפונות עקב הגשמים הרבים, חידוש ציוד, שיפור תשתיות, שיפוץ מבני שירותים, הצבת שילוט, גיזום בטיחותי, פרישת בדי הצללה חדשים, טיפול בנזקים שנגרמו עקב רוחות החזקות ועוד.

חוף צאלון סגור לציבור הרחב עקב עבודות תשתית לשיקום ופיתוח החוף ובחוף צמח מתבצע פרויקט שיפוץ מבנים בחלקו המזרחי של החוף – מבנה השירותים המרכזי, מבנה לבית קפה ומבנה לביסטרו בר.באיגוד מבקשים מהציבור לשמור על ניקיון הסביבה והמים, לצמצם את השימוש בכלים חד-פעמיים ולהשליך את האשפה רק בפחים המיועדים לכך, למען נופש נעים לכולם.

הכניסה לחופי האיגוד ללא תשלום. התשלום הינו עבור העמדת הרכב בחניונים המוסדרים. בכל החופים תשלום החניה זהה, כאשר לבעלי רכבי תו נכה, המאושר משרד התחבורה, החניה ללא תשלום.

האיגוד מפעיל שירות מידע חינם לנופשים- כוכבית כינרת מכל טלפון 55477*  ומידע לגבי כל חוף וחוף ניתן לקבל באתר – https://ikinneret.org.il