עמוד הבית » עיצוב גרפי: עבודה יצירתית שמעניקה סיפוק רב

עיצוב גרפי: עבודה יצירתית שמעניקה סיפוק רב

צילום pexels
כמעט כול מי שהחל לעסוק בתחום האומנות זכה לקיתונות של ביקורת מההורים: "לא מדובר במקצוע שיכניס כסף!". קוונטין טרנטינו, למשל, מספר כי עד היום הוא זוכר את הביקורת של אימו על "קריירת הכתיבה הקטנה" שלו. עם זאת, יש תחום יצירתי אחד שאינו מחייב לוותר על היצירתיות הטמונה בכם ועדיין יכול להיות מתגמל מאד, הן בתור שכירים והן בתור פרילנרסים.

כוונתנו לגרפיקה ממוחשבת הידועה גם בתור עיצוב גרפי. זהו עיסוק שפותח דלתות בחברות פרסום, בתי דפוס, חברות הייטק, טקסטיל, עיצוב אתרים ויישומונים (אפליקציות). ארגונים רבים ברחבי העולם מעסיקים מעצבים במשרה מלאה ליצירת הנוכחות החזותית שלהם. למעשה, כמעט כול תמונה שאתם רואים היום בעולם הפרסום, עוברת ריטוש על ידי מעצב מנוסה.

איך אפשר להיכנס לתחום הזה?

בניגוד למקצועות רבים שמחייבים סיום תואר שלם, לימודי עיצוב גרפי הם קורסים קצרים וממוקדים, שבהם אפשר לרכוש הן את הידע התיאורטי והן את הידע המעשי. לומדים בהם קומפוזיציה (הדרך שבה אלמנטים משתלבים באופן הרמוני בחלל), טיפוגרפיה (תורת הפונטים), ניגודיות בין צבעים, צבעים משלימים, שרבוט ממוחשב ומספר תוכנות גרפיקה מובילות המשמשות לאינטרנט ולדפוס. בסוף הקורס, כול סטודנט מכין תיק עבודות שיכול לשמש כהוכחה לכישוריו ואמצעי קבלה למשרה נחשקת.

תחום זה דורש כמובן התמקצעות, וככל שעוברות השנים כול מעצב גרפי מפתח את הסגנון האישי שלו ויוצר גרפיקות חזותיות מרשימות יותר. חלק בוחרים להשתלב בעולם הקלסי של הגרפיקה, בתחום הדפוס והעיתונות ואחרים דווקא נמשכים לעולם העיצוב הדיגיטלי ומשתלבים בחברות שבהן הם מעצבים מוצרים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט, חנויות וירטואליות, באנרים לאתרים, עיצוב יישומונים ועוד. יש כאלה שממשיכים ולומדים גם עיצוב חוויית משתמש (UX) בקורס מתקדם יותר ומשלבים את שני התחומים.

עולם הפרסום והגרפיקה

הזכרנו בקצרה שכמעט ואין תמונה היום בעולם הפרסום שלא עוברת עיבוד גרפי וריטוש. חלק מהתפקיד של המעצב הגרפי הוא טשטוש של פגמים בתמונות, שיכולים לנבוע מהעדר תאורה או עודף חשיפה לאור, שיפור תמונות של הגוף האנושי, העלמת רקע וכדומה. את כל המיומנויות הללו רוכשים באמצעות תרגול תוכנות גרפיות מתקדמות בקורס, במיוחד תוכנת פוטושופ של חברה "אדובי".

חברות הפרסום מעסיקות גרפיקאים סביב השעון. חלקם עובדים בחברה עצמה ואחרים מעניקים גם שירותי עיצוב מהבית. מדובר בהזדמנות תעסוקה שמתאימה מאוד לעולם הגלובלי המשתנה, שבו ניתן לעבוד גם מבית־קפה, מהבית או אפילו בזמן חופשה בחו"ל.

לעולם לא תיפסק הדרישה לעיצוב גרפי

כול עוד עולם הצילום ממשיך ומתפתח והחברה האנושית מאדירה יופי, הדרישה לעיצוב גרפי תימשך. בניגוד למקצועות רבים שעשויים לעבור מן העולם, ניתן להניח כי מעצבים גרפיים יהיו גם בעוד מספר דורות קדימה. עדיין לא קיים תחליף איכותי מספיק ליכולת של המוח האנושי להבין קומפוזיציה ואסתטיקה וליצור עיצובים גרפיים מרשימים. לכן, אם לומדים קורס גרפיקה כיום, ניתן לקבל ביטחון תעסוקתי לזמן ממושך.

לסיכום, אם אתם רוצים להביע את עצמכם באמצעים גרפיים או מחפשים עיסוק מרענן, שבו תוכלו להוסיף יופי לעולם, מומלץ להירשם לעיצוב גרפי. לא צריך ידע מוקדם רב במחשבים ואם אתם מסוגלים לשלוח אי־מייל, תוכלו גם לדעת איך לתפעל תוכנות גרפיות מורכבות וליצור כרטיסי ביקור, עלונים, מודעות פרסום, אתרי אינטרנט ואפילו גרפיקה למשחקי מחשב. תיק העבודות שלכם בסיום הקורס יהווה ככרטיס כניסה למגוון משרות של מתחילים בתחום, ועם השנים, ככל שתשתפרו, תוכלו להתקבל גם לארגונים גדולים יותר ולמשרדי פרסום מובילים בארץ ובעולם. אם אתם שוקלים לעבור הסבה מקצועית מהעיסוק הנוכחי שלכם, עיצוב יכול להיות הבחירה הנכונה עבורכם.