עמוד הבית » "עלות השחר" או האם השינה רצופה יותר בכל צבעי הקשת?

"עלות השחר" או האם השינה רצופה יותר בכל צבעי הקשת?

צילום:pexels
מה אומרים צבעי הקשת? יש הרואים בהם משהו ילדותי או תמים. צבעי הקשת מתקשרים עם יוניקורן או דובוני אכפת לי. בכל מקרה הם מתקשרים לרוב לכוונות טובות, לחמלה, לקשר אנושי חמים ונעים. כל האסוציאציות הללו מחברות לתחושת ביטחון אישי החיוני כל כך לשינה רצופה.

למה תחושת ביטחון חשובה כל כך לשינה רצופה?

דוגמא אחרונה שמדגימה זאת היא מבצע "עלות השחר" – שהסתיים זה עתה. במשך סוף השבוע אזרחים בדרום הארץ ובמרכזה ואפילו עד פאתי ירושלים, נדרשו להיכנס למרחבים מוגנים. רק ביום ראשון הוחלט על הפסקת אש. בהתחלה ב – 16:00 אך זה לא קרה. הלב שביקש מעט הפוגה מהמתח העצום, שוב נדרך. בהדרגה הגיעה הסכמה שב – 23:30, תכנס הפסקת האש לתוקפה. חברה שגרה בדרום סיפרה שההפגזות מהצד הפלסטיני נמשכו גם אחר כך ורק בחצות הכל פסק. אי אפשר היה לישון בכל הלילות האחרים. הם כולם היו מותשים.

צילום:pexels

מה באמת קורה בשינה ולמה קשה לישון כשהתותחים רועמים?

ישנם הורמונים שמפעילים את המערכות בגופנו בשעת ערנות, בשעת דריכות והישרדות וגם בשעת רגיעה ומנוחה. מטבע הדברים ההורמונים של הערנות וההישרדות כמו אדרנלין וקורטיזול – הם עוצמתיים וחסונים במיוחד. כשהם בשטח – אף אחד לא ישן!!!

לעומתם, בנעימה מינורית ועדינה – ישנם הורמוני המנוחה והרגיעה – כמו מלטונין ואדנוזין. הם לא לוחמניים כמו חבריהם ההישרדותיים. הם לרוב יותר איטיים וחרישיים. רק אם מונעים מהם פעילות מאוזנת של בין 7 ל – 9 שעות בכל לילה, אחרי כמה זמן, המשתנה מאדם לאדם, הם נכנסים לפעולה וכופים שינה, בכל מצב, על מי שמשחק איתם יתר על המידה.

צילום:pexels

במצב מלחמה גם הצבעים הכי הרמוניים לא יעזרו, לשינה רצופה

כל מה שנכתב כאן אלה מאמרים לשעות שלום וחיי שגרה בטוחים. מי שיחפש במאמרים ממש מוקדמים שכתבתי במדור זה, ימצא חומר רב גם על מצבי משבר כאלה והרבה אחרים.

אז איך קשור "עלות השחר" לצבעי הקשת?

שאלה מדהימה. מאחר ומערכות הגוף פועלות כל אחת בצבע שונה מבין צבעי הקשת, הנוכחות של צבעים אלה, במצעים או בבגדי השינה – יכולים להחזיר את האיזון שהופר בגוף וברגש, על ידי המצב המלחמתי – לרפא את הפגיעות ולאזן אותן חזרה לרגיעה ושלווה. אני ממליצה לשים בחלונות קריסטלים שדרכם שמש הבוקר או הערב יוצרת קשתות קטנות על הקירות. שימוש במנורות לילה קטנות שמחליפות צבעים בכל צבעי הקשת – יכולות לעזור אף הן. שימוש בטכנולוגית לד מאפשר מעברים איטיים מאד ורכים בין צבעי הקשת בתאורה. זה מאד מאזן אפילו ברמה של רקמות עמוקות. התדר יכול להביא איזון מיטבי והחלמה בגוף ובנפש. אולי אפילו למנוע התקבעות של טראומות. ניתן לפנות למידע נוסף במייל goldensleep21@gmail.com  לציין שם וטלפון ואת נושא ההתייעצות, ואחזור לתאם שיחת ייעוץ.

צילום:pexels

שינה רצופה וחלומות פז