עמוד הבית » על הגג או על הגן? הבחירה בין דירת גן לפנטהאוז

על הגג או על הגן? הבחירה בין דירת גן לפנטהאוז

צילום pexels
המכנה המשותף לדירות גן ודירות פנטהאוז הוא בעיקר העובדה שמדובר בצורות מגורים אטרקטיביות. מעבר לכך, אלו 2 קונספטים שונים: אז הנה השיקולים לבחירה נכונה ותשובות לשאלה למי זה יכול להתאים.

בחירת דירה למגורים מבוססת על מידת ההתאמה בין סוג הנכס לבין צרכי הרוכשים או השוכרים. בנוסף, יש להביא בחשבון את הרצונות של הדיירים בטווח הקצר והארוך. השיקולים האלה רלוונטיים לכל סוגי הדירות, אך הם מקבלים משנה תוקף באפשרויות אטרקטיביות של דירת גן או פנטהאוז.

גם דירת גן וגם פנטהאוז נחשבות לצורות מגורים אטרקטיביות. זהו מכנה משותף שקיים בכל העולם והוא גורם לנכסים כאלה להיות מעט יקרים יותר בהשוואה לדירות בבנייני מגורים. אבל אם נכנסים אל עובי הקורה, מגלים גם שזהו פחות או יותר המאפיין היחיד שדומה.

 מה ההבדל בין דירת גן ופנטהאוז?

לפני שמחליטים אם לגור על הגג או על הגן, צריך להכיר עוד כמה מאפיינים שונים של דירת גן לעומת פנטהאוז.

ראשית, בדירת גן בדרך כלל אין נוף כי המיקום בקומת הבניין התחתונה מונע את זה. בנוסף, רוב דירות הגן תחומות לצרכי שמירה על הפרטיות, אך החיסרון הוא פגיעה ביכולת לראות את האופק ולהרגיש את האוויר החופשי.

מנגד, הפנטהאוז הוא בעל המיקום הכי גבוה בבניין. בדירות כאלה יש לרוב נוף פנורמי מרהיב ומבט רחב שכולל גם את העיר וגם את הפריפריה. בחלק מהערים בישראל, אפשר אפילו לראות את הים וליהנות מעלייה בערך הנכס.

שנית, יש את עניין הפרטיות: בדירות פנטהאוז הפרטיות נובעת מהעובדה שאין חלונות וקירות משותפים עם השכנים. לעומת זאת, בדירות גן ניתן להשיג תחושת מגורים בבית פרטי ואף ליהנות ממתחם סגור בתוך הבניין.

 מה יותר יקר?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, דירות גן לא בהכרח יהיו זולות יותר מפנטהאוז. גם אם מדובר בדיוק על אותו בניין שבו יש גם פנטהאוזים וגם דירות גן, הרבה מאוד תלוי במפרט הספציפי של הנכס.

המחיר מושפע מגודל הדירה, מהשירותים הקיימים בה ומהמיקום. הסוד הוא למצוא הזדמנויות לעסקאות משתלמות באזורים מתפתחים ולהישאר עם אצבע על הדופק, כמו למשל בפרויקטי יוקרה של דירות בחריש והסביבה.

 כך תדעו מה מתאים לכם

בסופו של דבר, בחירת הדירה היא עניין של טעם אישי ושל תקציב. אם התקציב בלתי מוגבל, לוקחים בחשבון שיקולי נגישות, פרטיות ומיקום. במידה והתקציב אכן מהווה שיקול מרכזי, צריך להשוות רק בין הנכסים הרלוונטיים.

הדבר הנכון לעשות הוא לחשוב על מידת ההתאמה של הדירה לצרכים הקיימים ולאלו שעוד יגיעו בעתיד. זה רלוונטי כמובן בעיקר עבור בעלי משפחות והורים לילדים, אך יכול לסייע גם לצעירים או לבני גיל הזהב שיוצאים לפנסיה ורוצים סוף סוף להתפנק.