עמוד הבית » על חוסן חברתי ופיתוח עסקי – עם ד"ר דפנה שקד

על חוסן חברתי ופיתוח עסקי – עם ד"ר דפנה שקד

צילום באדיבות ד"ר דפנה שקד
ד"ר דפנה שקד היא יזמת, חוקרת ומפתחת תכניות ייחודיות בתחומי החוסן החברתי וביטויו בעולם העבודה החדש.

דפנה מומחית בליווי ארגונים ליצירת מיתוג מעסיק איכותי, במקביל לפיתוח עובדים, מנהלים ומומחים המחוברים לחזון ולערכי החברה. בעלת תואר דוקטור (PhD) במסלול למצטיינים מאוניברסיטת תל אביב וקריירה של למעלה מ 15 שנות ניסיון, לרבות כקצינה צה"ל וכחוקרת ב INSS, מובילה דפנה ארגונים ואנשים להצלחה.

דפנה חיברה עד כה 2 ספרים,כיום היא יועצת לארגוני היי טק מובילים ומרצה בארץ ובחו"ל.

 ספרי לי אך הכול התחיל?

מאז ומעולם ידעתי שאעסוק בתחום של קריירה, ארגונים ועולם העבודה. בגיל 18 התגייסתי לממד"ה (מחלקת מדעי ההתנהגות) בצה"ל ושם שירתתי כחיילת ולאחר מכן כקצינה בניהול מרכזי הערכה לקצונה בכירה. התפקיד היה כל כך מדויק עבורי, כי הוא שילב את היכולת להבין מי האדם שעומד מולי בתור מועמד, מה הייחודיות שלו ומצד שני להבין מה הדרישות של הארגון, של התפקיד ולהתאים ביניהם.

הרגשתי שווה בין שווים כשישבתי בדיוני קבלת החלטות והשמעתי את דעתי, לצד פסיכולוגים ותיקים וקצינים בכירים בדרגת אל"מ ותא"ל. קיבלתי הערכה ודעתי נחשבה, למרות הגיל הצעיר וחוסר הניסיון. למעשה, הייתה זו נקודת פתיחה משמעותית מאד לקריירה רבת שנים, שהמשיכה אח"כ ליעוץ ולפיתוח מנהלים וארגונים.

צילום באדיבות ד"ר דפנה שקד

מה את עושה בימים אלה של הקורונה ?

בימים אלו אני חוקרת לעומק את עולם העבודה החדש ומתרגמת את השינויים המהירים שמרחשים בעולם העבודה לפעילות מול ארגונים ואנשים, ביעוץ, הרצאות, סדנאות וקורסים. ארגונים שרוצים לשמר עובדים טובים חייבים להבין איך לדבר בשפה שלהם, להבין מה מושך אותם, מה מעניין אותם ומה ישאיר אותם בארגון. ההבנה מה מניע אנשים מחד ומה חשוב לארגונים מאידך, היא משהו שטבוע בי, ודרך הלמידה וההתפתחות המקצועית, יש לי כלים מעשיים לחבר בין שני העולמות ולבנות חוסן אישי לצד חוסן ארגוני.

הקורונה גרמה לכל התהליכים הללו להיות "על סטרואידים" וכיום ארגונים רבים מעוניינים לייצר מיתוג ארגוני ותרבות ארגונית של קידום והתפתחות.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

פרופ' איציק בן ישראל, אחד המנחים שלי לדוקטורט באוני' תל אביב בתכנית המצטיינים, אמר לי כבר בתחילת הדרך לדבר ולכתוב פשוט, כך שכל אחד, גם אם הוא לא מהתחום, יבין אותי. זה לא פשוט לדבר פשוט, ולמדתי ממנו להציג נתונים, עובדות ודעות בצורה נהירה, ברורה ומדויקת. אני לוקחת את העצה הזאת לכל פרויקט שאני מתחילה ותמיד שואלת את עצמי האם אדם מן השורה, שאינו בתחום המקצועי שלי, מבין את כוונתי ומקבל ערך מהתוכן שאני מביאה. זה גורם לי להיות מאד מדויקת, תבניתית ותכליתית במסרים שאני מעבירה.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

אני נהנית הנאה גדולה לראות הצלחות של הלקוחות שלי. לא יאומן עד כמה הצלחה של אחרים, בעקבות תהליכי מיתוג אישי וארגוני, מייצרת אצלי מוטיבציה והנאה. כבר אמרתי שאני אוהבת לעבוד?

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

כל יום הוא שיא חדש בקריירה. בהתחלה חשבתי שסיום הדוקטורט הוא השיא, לאחר מכן פרסום הספר הראשון "The Hidden Job Market" ואז הספר השני "LOVE MY CAREER". למעשה, כשאני מסתכלת בעצמי במראה בסוף כל יום, לדעת שהובלתי עוד ארגון או אדם לצעד הבא, שהמודל שפיתחתי לחוסן ארגוני בא לידי ביטוי בפועל, זה ניצחון ורגע משמעותי מאד.

מה מרגש אותך ?

העבודה שלי היא חלק נכבד מאד מהחיים שלי, בעיני העשייה שלי מגדירה אותי, את מי שאני, את דפנה, במקביל לחיי משפחה וחברה. מרגש אותי לקבל טלפונים והודעות מאנשים שאני מלווה בארגונים. הידיעה שארגון הצליח למצב את עצמו טוב יותר בתחומו, שהעובדים מחוברים לארגון ושמחים לעבוד בו, שיש שיתופי פעולה מקצועיים והתקדמות מקצועית ופיננסית של הארגון, בעיני זה חלום.

חשוב לזכור שמאחורי כל תהליך כזה עומדים עובדים שרוצים להיות מוערכים, שיש להם משפחות, שבאים לתרום ולהיתרם. ככל שנדע לזקק טוב יותר את היתרון היחסי שלהם ושל הארגון, לייצר את השילוב הנכון ביניהם, כך תהיה צמיחה לכל הצדדים.לקבל שיחת טלפון או הודעת ווטצאפ, שהארגון שעמד להיסגר פתאום צומח, זו התרגשות אמיתית, כי זה נוגע לאנשים עצמם, לחיים שלהם.

מה סוד ההצלחה שלך ?

הרבה אנשים קוראים לי "הקוסמת", זאת שיודעת לזהות מראש את החוזקות ואת האתגרים, שיודעת מה ישאלו ומתי ובדיוק תעלה איזו שאלה וכמובן מה לענות בסיטואציות שונות בעולם העבודה.

האמת היא שאינטואיציה נבנית לאורך זמן ומבוססת על ניסיון של 20 שנה והרבה השקעה בהשכלה אקדמית ומקצועית לאורך כל החיים, כולל היום. עולם העבודה מרתק אותי ואני מאמינה בלמידה ובצמיחה, בענווה ובמחויבות לעשייה.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

המוטו שלי הוא לקדם ארגונים שאני עובדת איתם לרשימת "100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן".

חשוב לי מאד להיות שותפה לצמיחה של אנשים וארגונים, לעזור לאנשים שבארגונים להבין טוב יותר את התרומה שלהם ולהיות חלק מהבנייה של מותגים מקצועיים מובילים. ראיתי במו עיני איך בנייה נכונה של המותג, הארגוני והאישי, מצליחה להצמיח ארגונים, פרויקטים ואנשים. החזון שלי הוא שארגונים יכירו ויבינו שיש כלים מעשיים לבניית חוסן ארגוני ויממשו את הפוטנציאל הכלכלי, העסקי והאישי שטמון בהם.

דר' דפנה שקד מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' – www.womenspeakers.online

הוספת תגובה

הוספת תגובה