עמוד הבית » עמית אשל מעצב תכשיטים ברוח הלחימה בעזה

עמית אשל מעצב תכשיטים ברוח הלחימה בעזה

צילום: עמית אשל
צלם הטבע והאמן המוערך רב תחומי עמית אשל, המתמקד בעולם בעלי החיים בטבע אשר מהווים השראה לעיצוביו. עיצב תכשיטים המסמלים את רוח התקופה שפקד עלינו הטרור האכזרי ה- 7 לאוקטובר.

המותג "תכשיטי SiberianArt" הינו חנות בוטיק יוקרתי שנוסד לפני 11 שנים על ידי הצלם טבע והאומן רב תחומי עמית אשל ובת זוגתו נעמה ברקוביץ'.התכשיטים מעוצבים מתוך השראה ואהבה לכלבים וחיות בר, עם תשומת לב רבה למאפיינים ותכונות מיוחדות של חיות הבר כגון: עוצמה, חוזקה, נחישות גבורה המסמלים כוח והצלחה מודל חשוב בתקופה זו והעלאת המורל במדינה.

האמן עמית אשל

עמית מצייר ויוצר אמנות מאז ילדותו, כלבים ובעלי חיים תמיד היו מקור השראה ומוקד לסקרנותו. בבגרותו למד וסיים בהצטיינות תואר ראשון באיור. לאחר שעבד מספר שנים במשרדי פרסום מובילים התאהב בעיצוב תכשיטים והחל לעסוק בתחום. השראתו וחיבורו לטבע מגיע מהמפגש הפיזי של היופי הטבעי של הטבע והשפעות שבטיות ועתיקות היוצרות לאומנותו תפיסות עיצוב מודרניות בעלי תוכן.

במקביל לשינוי בקריירה, גילה  אשל כישרון נוסף צילומים של בעלי חיים בסביבתם הטבעית. מתחביב והשראה לעיצוב התכשיטים, הפך הצילום למקצוע ובתחילת אוקטובר השנה, זכה אשל בפרס ראשון בתחרות היוקרתית הבינלאומית  WILD PHOTOGRAFY OF THE YEAR  של מוזיאון המדע והטבע בלונדון צילום של יעלים בסביבתם הטבעית במדבר באזור נחל צין.

זכיית הפרס בלונדון, צילום: באדיבות עמית אשל

בת זוגו נעמה עוסקת בצורפות והיא אחראית להביא את המוצר הסופי לשלמות. מדובר בעסק משפחתי קטן שמתגאה מאוד לעשות הכל לבד, משלב העיצוב, עבודת היד של הפריטים, האריזה והמשלוח ללקוחות הקצה. הקולקציה הראשית של בני הזוג היא קולקציית הכלבים הכוללת מעל 300 גזעי כלבים שונים, ביניהם גזעי כלבים מוכרים וחלקם נדירים מאוד. בנוסף, מייצרים עמית ונעמה גם כ – 20 עיצובים של חתולים, ועשרות עיצובים של חיות בר.

לדברי אשל: "כאשר אני עובד על עיצוב חדש של גזע כלבים או בעל חיים אני עושה עבודת מחקר של ממש כדי ללמוד עליו על מנת לתפוס את המהות של בעל החיים בעיצוב מינימליסטי ונקי. אני מקדיש תשומת לב רבה לפרטים הקטנים, ואנו מייצרים בעבודת יד כל פריט ופריט.
אנשים וחיות המחמד שלהם חולקים קשר כל כך מיוחד ואנחנו מאוד נהנים לראות אנשים מסמלים אותו על ידי ענידת התכשיטים שלנו".

צילום: עמית אשל
צילום: עמית אשל

בחודש האחרון, לאחר מאורעות אוקטובר השחור הטרור האכזרי, החליטו הזוג, בעלי זיקה חזקה לארץ ישראל ולציונות, לצאת עם קולקציית קפסולה בשם "עם ישראל חי", קולקציה בהשראת אריות הנחשבים כ"מלכי החיות" ועל כן נוכחותם מסמלת גבורה, אומץ, כוח ומלכות. האריה הוא גם אחד הסמלים היהודיים השכיחים ביותר בעיטור בתי כנסת ותשמישי קדושה, מה שהופך את האריה לחיה שמאוד מזוהה עם העם היהודי.
20 אחוזים מהכנסות הקולקציה יתרמו לנפגעי פעולות הטרור והמפונים מביתם.

צילום: עמית אשל
צילום: עמית אשל

קולקציית הקפסולה מרגשת ונוגעת ללב, שמספרת את סיפורו של עם היהודי. לצד חיבור עם עולם החי המרתק, נושאים עמם התכשיטים גם מסר של עוצמה ושל אופטימיות, ובעיקר – גאווה לאומית ישראלית!

חודש נובמבר, הוא גם חודש הקניות העולמי, וזו תזכורת נפלאה להזכיר לכולנו כמה זה חשוב לתמוך בעסקים מקומיים ולקנות רק  תוצרת כחול-לבן.

הוספת תגובה

הוספת תגובה