עמוד הבית » ערב גאלה שבוע האופנה קורנית 2022

ערב גאלה שבוע האופנה קורנית 2022

צילום: נעמה משיח כהן
שבוע האופנה נפתח לאחר שנתיים שמגפת הקורונה פקדה את העולם, ותעשיית האופנה נמוגה ודעכה, השנה ביוזמת מוטי רייפ היזם והמפיק נפתח האירוע במלוא הדרו בהאנגר 11 בתל אביב.

הפתיחה התקיימה 03.04.22 ערב גאלה עם תעשייני האופנה של ישראל בשיתוף חברת קורנית דיגיטל, משרד התיירות, משרד החקלאות ועוד רבים.

גלית גוטמן הנחתה את האירוע היוקרתי ומציינת:"הערב ערב מיוחד אונו נקיר תודה ונעניק פרס מפעל חיים למעצבת שהיא אגדה טובה'לה חסין אנחנו נרגשים לארח מארצות ערב את המעצבת  ד"ר מונה אל מנסורי שהגיעה כמחווה מהסכמי אברהם מאיחוד האמירות. תודה את השראה חלוצה ופורצת דרך באופנה. הרצון לצמיחה ושגשוג בא לידי ביטוי בתצוגה שפותחת את הערב חיבור בין תוצרת חקלאית השורשית של הארץ  כהשראה ליצירת הדגמים. פירות היצירה המשותפת יצעדו על המסלול. שבוע אופנה קורנית חרת על דיגלו את הבחירה לתוצרת מקומית אנחנו בוחרים בכחול לבן. יצעדו על הבימה זו 15 מעצבים/ות בהשראת פירות ארצנו."

צילום: נעמה משיח כהן

לדברי הגברת מיכל הרצוג : "בימים קשים ומראות קשים כיף להיות כאן במראות מקסימים ובאווירה חיובית, האופנה ישראלית היא הפנים שלנו הוא ביטוי לכישרון הישראלית היא שיקוף ליצירתיות ולמקוריות היא מגוון של צבעים וסגנונות ושגרירה מכובדת ביותר של ישראל בעולם הגדול, אנחנו גאים באופנה שלנו ובעיקר באנשים שמאחוריה. המעצבים/ות אשר נותנים דרור לכישרונות שלהם לחלומות ולעיתים גם לפנטזיות שלהם המביאים לידי ביטוי אל הבדים הבגדים ואביזרים תחת ידיהם. אופנה היא שפה בפני עצמה ובכוחה לחבר לא רק אנשים אלא בין מדינות, אמונות, בין עמים היא מהווה גשר ומכנה משותף מקום מפגש של ממש. ולא במקרה אני בוחרת במסגרת ביקורנו הממלכתיים מעבר לים להעניק למערכות שלי את טהרת הישראלית, אני עושה זאת בגאווה וגם את בגדיי שלי אני מייצגת את הכישרון של המעצבים הישראלים. שבוע אופנה זו חגיגה אמתית ישראלית השנה גם חגיגה חקלאית המגישה את שורשי הישראליות. שמחתי לשמוע גם השנה ממשיך שבוע האופנה המעודד את השתקפותם של דוגמניות/ים  לגבי שינוי אידאל היופי המעודד את המגדרים והדתות והמינים לדגמן יחדיו. וזאת הזדמנות להביע הערכה תודה לטובל'ה חסין, את השראה למופת ולמעשים טובים".

צילום: נעמה משיח כהן

שר החקלאות עודד פורר ציין : " אני גאה לפתוח את שבוע האופנה בסימן החקלאות, זה חיבור והשראה שיש עבור אומנים ויוצרים ולחזק את תוצרת הארץ תוצרת מקומית לעודד צריכה חקלאית כחול לבן. אנו מקדמים רפורמה בחקלאות להפחית את יוקר המחיה לצרכן הישראלי, תוך כדי קידום ופיתוח טכנולוגי ובמחקר פורץ דרך שהם יצעידו את החקלאות המקומית".

שר התיירות יואל רזבוזוב מוסיף: " תודה למוטי רייפ החזון שלו והמנהיגות שלו ובלעדיו לא היינו כאן, אני נרגש להיות כאן ולפתוח את הערב המסמן את החזרה לשפיות והתיירות. ישראל כיום פתוחה לכולם וקל להיכנס ולבקר אותה שיתוף הפעולה והגעת מובילי דעת קהל תוסיף ערך למותג הישראלי".

לדברי מוטי ריפ: "ערב טוב לכולם מגפת הקורונה שינתה לנו את החיים אחד הדברים הכואבים אי אפשרות לפגוש את המשפחה שלנו.  אנו גאים לפתוח את השנה ה-11 של שבוע האופנה קורנית תל אביב. אנו ממשיכים את ערכי הקיימות עם שותפנו קורנית דיגיטל והמשך דרך שינוי אידיאל היופי. אני נרגש לארח  את אורחת הכבוד המעצבת העולמית ד"ר מונה אל מנסורי. פינצי הכירה וחיברה ביני לבין טובה'לה  בשלהי שנות ה80  טובה'לה שהיא חלק מחיי ומשפחה שלי ידענו ריגושים, שמחות, צרחות ואהבה. טובה'לה אומנית היוצרת אותנטית נוכחותה ודמותה באופנה הישראלית ויצירתה מקומית בזכות החותמת הייחודית שלה מספיק מבט אחד להבין ולזהות את יצירתה, ללא מוגבלות, מקורית נדירה, שנונה ובולטת ללא מעצורים כזו היא. שונה בנוף המקומי".

הזמרת מירי מסיקה פתחה את ערב הגאלה ולאחר מכן תצוגת אופנה של המעצבת הבינלאומית מאיחוד האימריות  ד"ר מונה מנסורי, ד"ר להנדסה ביולוגית וגאולוגית מונה חלוצה הראשונה בישראל וזהו עידן חדש ונקודת ציון ליחסים בינלאומיים. היא זכתה בפרסים מגופים ממלכתיים, ראשי מדינות מכל העולם והשתתפה בתצוגות אופנה בלונדון ,פריז רומא. הקולקצייה ההוט קוטור  שעיצבה עוסקת בדגמים המוקדשים לשלום, המשלבים בין המסורתיות לבין העידן המודרני העכשווי.

צילום: נעמה משיח כהן
צילום: נעמה משיח כהן

הקולקציה מרהיבה ביופיה ניתן לראות את המלכות והיוקרה של הבגד, ההשראה של "אמא אדמה" שבו השילוב מנצח בין הטבע לבגד הפרחים הרקומים על השמלות כמו נסיכות מהאגדות, בחירת הבגדים השקופים בצבעי לבן, תכלת שמימים ורוד, הכול מתוך צבעי שלום. הבגד יוצר נשיות אלוהית בתוך יצירת המופת של המעצבת. הוקסמתי ועדיין מוקסמת.

צילום: נעמה משיח כהן
צילום: נעמה משיח כהן

 

צילום: נעמה משיח כהן