עמוד הבית » פארוק בשוק הפשפשים

פארוק בשוק הפשפשים

צילום: "באדיבות פארוק בשוק"
שלהי הקיץ, תחילת שנת הלימודים, היא תקופה נהדרת לשוטט ברחובות תל אביב ובעיקר באיזור שוק הפשפשים בו הזמן עצר מלכת. הרוח נושבת בעצלתיים ובשעת סוף הבוקר, עת התיישבנו לבראנץ' חדש במסעדת "פארוק בשוק" הותיקה, נדמה היה שהעולם הוא קפסולת זמן נפרדת ואנחנו נמצאים בתוך מתיקות נפלאה.

"פארוק בשוק" אחד מ-12 העסקים של קבוצת "איינשטיין", נמצאת ברחוב יפו, רחוב בו מחזיקה הקבוצה עוד עסקים, לדוגמת CW, חנות ובר יין שמציעה מסע טעימות, בכל פעם של יקב ישראלי אחר, בארבעה חצאי כוסות וניתן לרכוש במקום בקבוקי יין מרחבי העולם במחירים בין 80-500 ₪ לבקבוק. יש פה ברחוב גם בר קוקטיילים שהוא שיתוף פעולה עם "אלכימיסט" וכולל שואו רום ולוקיישן לאירועים גדולים. בשישי שבת הרחוב מלא כולו ונראה כמו מסיבה אחת גדולה.

רגע, זאת באמת מסיבה אחת גדולה משום שהקבוצה, שמחזיקה גם עסקים באיזור דיזינגוף, הוד השרון ובאר שבע (שני מייסדי הקבוצה באר שבעים במקור), מציעים בימי שלישי ושישי בערב הופעות שכוללות מגוון מוזיקלי עשיר.

צילום: מאיה גז

אבל אנחנו התכנסנו כאן ביום חול להנות מהקונספט החדש של ארוחות הבוקר, אז בואו נתחיל. תפריט הבוקר של "פארוק בשוק" מוגש עד השעה 12.30 וכולל בחירה מתוך תפריט של פלטת גבינות, ביצים עלומות ברוטב הולנדייז, שקשוקה יפואית פיקנטית שמוגשת עם פרוסת חלה, בורקס גבינות ועוד.

צילום: מאיה גז

החלטנו להיות קלאסיות ובחרנו בטוסט אבוקדו כפתיחה. מדובר בחלת בריוש קלויה על הפלנשה בחמאה מזוקקת עם אבוקדו טרי, ביצה עלומה, רומסקו פלפלים ואגוזי לוז. המנה היתה פשוט מושלמת. שילוב המרקמים, הרוגע של הטעמים, האיזון.

לרגע חששתי שמפה אפשר רק לרדת אבל אז הגיעו שתי מנות דגים. טרטר מוסר ים מוקף בטבעת לבנה עם פטרוזיליה, כוסברה ונענע קצוצים דק וכרוב סגול ופלפל חריף היתה חמצמצה אחרי האיזון של הבריוש עם האבוקדו. חמצמצה ומרעננת. סביצ'ה טונה עם סלרי ובצל שאלוט בויניגרט שרי ותותים שהוגש עם מקל פוקאצ'ה היה גם גם הוא מרענן. והלחם פה חבל על הזמן. אפשר לטבול אותו ברטבים, להספיג ולהתענג.

צילום: מאיה גז

הכרובית האפויה עם וטחינה ושקדים קלויים התנהגה יפה לצד סלט עגבניות הקיץ עם קרעי המוצרלה והרוטב הפשוט גאוני (!) בו טבלו עגבניות שרי ליקופן מלוות בעגבניות בלאדי. ככלל, רוב המנות בארוחת בוקר כוללות טקסטורות שונות, רכות, קריספיות, נימוחות ומשלבות אגוזים משונים שונים כדי שהצבעים, הטעמים והחגיגה שבעיניים ובחך תתערבב עם חגיגה של רעש משמח.

מנה מעולה עליה לא כדאי לוותר היא הפולנטה (ממליגה) שעשויה מתירס טרי ומלווה בקוביות פולנטה אפויה ופיסות פרמז'ן מפנקות. לא נשאר הרבה מקום אבל הקינוח שלנו היה פרנץ' טוסט עדין ומתוק במידה מתונה, שהוגש עם שמנת חמוצה ופירות יער ולווה בפלחי תפוח פרוס דק-דק. הפרנץ' טוסט שוחח עם טוסט האבוקדו במתינות שלו ובאיזון, באלגנטיות ובפאר המאופק.

צילום: מאיה גז

זאת היתה ארוחת בוקר פסטיבלית ונהדרת.

מאת: מאיה גז