עמוד הבית » פרויקט "כרישים בזרם"

פרויקט "כרישים בזרם"

יום הכריש קרדיט צילום חגי נתיב
בוחרים בכרישים: פרויקט "כרישים בזרם" ועמותת אקואושן מזמינים אתכם להביט מקרוב אל עולמם המרתק של טורפי העל

מה זה בעצם כריש? מי יותר מסוכן – הכריש או האדם? מהם האיומים הקיימים המסכנים את הכרישים?  ואיך בכלל חוקרים את התופעה בישראל?

פרויקט כרישים בזרם מקדם לאורך כל השנה פעילויות הסברה שונות כאשר במרכזן עמדת ההסברה בפארק נחל חדרה. מטרתו העיקרית של יום הכריש הוא העלאת המודעות לשמירה על הכרישים ובטאים בישראל, ובנוסף קידום המודעות לשמירה על הסביבה הימית.

יום הכריש מהווה נקודת שיא לפרויקט "כרישים בזרם" בהסברת התופעה לציבור הרחב וקידום שמירת הכרישים בישראל. באמצעות למידה חווייתית והכרות עם הכרישים עצמם, תוך שינוי הסטיגמה על הכריש – מיצור מפחיד ומסוכן ליצור מופלא וייחודי שכדאי לשמור עליו –  נוכל לפתח אמפתיה כלפי הכרישים. יום הכריש נוצר במסגרת הפרויקט ובשיתוף עיריית חדרה, עמותת אקואושן, נחלים, ההתאחדות הישראלית לצלילה, כרישים בישראל, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע.

השנה, יום הכריש יתקיים ב-2.3.20, מועד יום הבחירות, בפארק נחל חדרה. המבקרים יוכלו להביט מקרוב אל עולמם המרתק של טורפי העל, ליהנות מפעילויות הסברה בנושאי הסביבה הימית, להשתתף בסיורים מודרכים ולתצפת על הכרישים, לקחת חלק במשחקי הפעלה ולגלות עובדות מפתיעות על עולמם המופלא של הכרישים.

יום הכריש יתקיים ביום שלישי, יום הבחירות, 2.3.2020

למידה חווייתית והיכרות עם חייהם המרתקים של הכרישים

  • סיורים מודרכים ותצפית על הכרישים בשפך הנחל
  • תחנות יצירה ומשחקי הפעלה
  • דוכני אוכל ואומנות ייחודיים
  • ציורי פנים וקעקועים ימיים

ההשתתפות בפעילויות היא ללא עלות