עמוד הבית » ביצוע שירים וקרנת סרט אגדת הג'אז בילי הולידיי

ביצוע שירים וקרנת סרט אגדת הג'אז בילי הולידיי

צילום באדיבות סרטי שובל
ששומעים את הקול שלה אי אפשר לטעות. אבל הקול האדיר הזה ניסה גם לומר משהו לקהל העצום שגדש את האולמות בו היא הופיעה ולעולם כולו. בילי הולידיי האגדית, אחת מגדולות זמרות הג׳אז של כל הזמנים, חיה את מרבית הקריירה שלה כנערצת עי״ הקהל העצום שלה ברחבי העולם.

בזמן שהיא לא הפסיקה להשמיע את קולה, סוכנים פדרליים סימנו אותה כמטרה במבצע חשאי, הנועד לאסור עליה להופיע ובמיוחד לשיר את השיר ״פרי מוזר״ אשר היה במחלוקת ובישר על תנועת זכויות האזרח המודרני. במשפט שכל העולם עקב אחריו היא הושלכה לכלא ויצאה מחוזקת.  בזמן ששחורים לא יכלו לעלות במעלית ו/או להשתמש בשירותים של בניינים ציבוריים, הקהל העצום שלה היה הכוח שלה, ממנו הממשל פחד. והממשל ניסה לעצור את הקול הזה בכל מחיר.

״ממשלת ארה״ב נגד בילי הולידיי״ זוכה פרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר והמועמד לפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר.הסרט מועמד ל- 2 פרסי אוסקר – לי דניאלס (במאי הסרט ״פרשס״ שזכה ב- 3 פרסי אוסקר)
ערב מחווה חד פעמי לזמרת האגדית בילי הולידיי, בהנחיית הפסנתרנית יעל קרת.
הזמרת תום כהן, סקסופוניסט הג'אז איל חי והפסנתרנית יעל קרת בביצועים מיוחדים לשיריה האהובים של בילי הולידיי, מלווים בשיחה על אישיותה המוזיקלית המהפכנית בזכותה השאירה חותם בל יימחה על עולמות הג'אז והפופ, ועל דורות של מוזיקאים שבאו אחריה.

צילום נעמה משיח כהן

הביקורת:

״כוכבת נולדה. אנדרה דיי מחשמלת.״

Screen International

״אנדרה דיי שורפת את המסך.״

The Hollywood Reporter

״זה הולך להיות אחד מסרטי השנה״

Popcorn and Tequila

״אנדרה דיי מביאה רוח חיים חדשה לחייה של בילי הולידיי״

TIME OUT

 הסרט ממשלת ארה״ב נגד בילי הולידיי

ארה"ב 2020 | 130 דקות | אנגלית | תרגום לעברית

השיר "פרי מוזר" של בילי הולידיי היה אחד האקטים הפוליטיים החריפים בשנות הארבעים – מחאה ישירה על הלינצ'ים של שחורים בדרום ארצות הברית. הבולשת הפדרלית חיפשה כיצד להעניש את הולידיי, וסביב העימות הזה נע הסרט שלפנינו. לי דניאלס ("פרשס") יודע כיצד ליצר דרמות אפקטיביות, וכאן, עם גיבורה גדולה מהחיים, בעזרת תנופה עלילתית שמחברת בין המלודרמטי לפוליטי, הוא מגיש את אחד הסרטים הבולטים של 2020. מסייעת כמובן המוסיקה של הולידיי, ובעיקר ההופעה הכובשת של אנדרה דיי, שמועמדת לפרס האוסקר וזכתה זה עתה בפרס גלובוס הזהב.

צילום  באדיבות סרטי שובל

בימוי: לי דניאלס, משחק: אנדרה דיי, טרבנטה רודס

מוזאון תל אביב לאומנויות

תאריכי מופעים :

03.06 20.00

09.06 20.00

11.06 20.00

הכניסה מותנת בהצגת "תו ירוק"

נסיינית המערכת:  יעל קרת הפסנתרית הובילה את האירוע בכל כך הרבה רגש והמון תובנות על סיפור חייה המורכבים של הזמרת העל הנצחית, תוך כדי קולה המיוחד של תום כהן שגרם לי רטט בגוף בליווי איל חי שגרם לי שדמעה נשרה מעיני, הביצועים היו כל כך טובים והצוות הצליח במלוא תפארתו להעביר את אישיותה הכובשת על במה של אגדת העל בילי הולדיי הלוחמת למען שיוויון. המעבר לסרט היה מושלם וזאת הודות לצוות שהיה על הבמה. הסרט נוגע במצב בארה"ב מול "הכושים" ולראות את הצד המכוער, מול זמרת הג'אז הנדירה שסופה כל כך טרגי והשאירה את שיריה המופלאים לעולם. תכינו ממחטות.