עמוד הבית » צפון הודו – יעד שהוא מדינה בפני עצמה

צפון הודו – יעד שהוא מדינה בפני עצמה

צילום: pexels
המילה "עצום" לא מתחילה אפילו לכסות את הגודל של הודו. שטחה של הודו בלתי נתפס, וכך גם כמות האטרקציות והמקומות שאתם חייבים לראות. תכנון של טיול להודו חייב להיות קפדני ומדויק, ולהתייחס לכל אזור בנפרד. צפון הודו, אחד היעדים הפופולריים בעולם כולו, הוא באמת טיול ספציפי, ואנו נסקור חלק מהאטרקציות שאסור לפספס, כי עד שהגעתם לצפון הודו – חובה לראות את הכול.

כמובן שמאמר זה לא יכול לכסות את כל הדברים שיש לדעת על הצפון של הודו לפני הטיול שלכם. ועדיין, אנחנו בהחלט נצייר תמונה רחבה דיו כדי לתת לכם כיוון ראשוני לעבודת תכנון המסע. אז הכינו את עצמכם למסע ייחודי ומרתק לעבר אחד מהיעדים המיוחדים בעולם כולו, ואנחנו ממש לא מגזימים.

הודו – הצפון הבלתי-יאמן

  • דלהי – העיר הגדולה והמרשימה דורשת ביקור, אבל ביקור מאוד ממוקד. העיר עצומה, עם שטח של קרוב ל-1,500 קמ"ר (תל אביב ה"גדולה" היא רק 52 קמ"ר). לכן המיקוד חייב להיעשות מבעוד מועד, מה שאומר שלפעמים דווקא טיול מאורגן הוא אידיאלי כאן – אחרת, יכול להיות שפשוט תאבדו באין-סוף. מה שכן, אסור לוותר על הטיול בדלהי, שמחזיקה היסטוריה עתיקה של אלפי שנים, וכמה פינות ושווקים שאסור לפספס.
  • רישיקש – כולנו שמענו על נהר הגנגס הקדוש, ורישיקש זה המקום אליו כדאי להגיע כדי לפגוש את הנהר עם כל ההילה הדתית והמיסטית שלו. הטקסים, האנשים, הריחות, התמונות, הכול הודו, מהתחלה ועד הסוף. ברישיקש הרוח היא יוגה, והאשרמים (מרכזי היוגה והמדיטציה) מהווים חלק בלתי נפרד מהטיול. נכון, אם אתם בטיול מאורגן לא תישארו חודש באשראם, אבל לביקור בהחלט אפשר, כדאי ורצוי להגיע. אם אתם מטיילים עצמאית ורוצים לחוות משהו אחר, שיקלו להצטרף לאשראם לזמן מה.
  • אמריצר – הדת הסיקית היא דת מיסטית מפורסמת בכל העולם. באמריצר יש המוני מאמינים, כמו גם מקדש מפורסם, אשר כיפתו עשויה מזהב! הסיקים מפורסמים בטקסים המהפנטים שלהם, המוסיקה והשירה, והאווירה הייחודית. כחלק מהתרבות שלהם, הם מארחים אנשים לארוחות בחינם, כי אסור להשאיר אדם רעב.
  • דהרמסלה – ובעיקר העיירה מקלוד גאנג’, מקום מושבו של הוד קדושתו הדלאי למה, המנהיג של ממשלת טיבט הגולה שנמלטה מארצה ומולדתה. היופי פה רב, והתמונות המפורסמות של הדגלים הצבעוניים במקדשים זה בהרבה מהמקרים מכאן. דרמקוט הוא גם כפר שכדאי לבקר בו, ויש עוד כמה יעדים קטנים באזור, חלקם מפורסמים וחלקם נסתרים. בטיול מאורגן ידעו לוודא שאתם לא מפספסים שום דבר.
  • אגרה – את השם טאג' מהאל כולנו מכירים. את העובדה שהוא יושב באגרה לא כולם יודעים. הארמון המפורסם, אולי המפורסם בעולם, ידוע כאחד משבעת פלאי תבל, ובצדק גמור. הצטרפו לאינספור המבקרים המוקסמים מהיופי האדריכלי הקסום הזה, והקשיבו לסיפור הבניה ובמה היה כרוח הפרויקט העצום ששינה את פני אגרה מאז ועד היום, כמו גם את צפון הודו.

הוספת תגובה

הוספת תגובה