עמוד הבית » שמורות הטבע הפלאיות של אפריקה

שמורות הטבע הפלאיות של אפריקה

צילום: unsplash
אפריקה נחשבת לאחד היעדים האקזוטיים והמסקרנים בעולם עם היצע מסחרר של בעלי חיים, נופים מגוונים, תרבות מרתקת ורבים יוצאים לחקור אותה בהרכב משפחתי, זוגי, עם חברים או גיבוש מהעבודה.

ספארי בלתי נשכח בשטח
חלק ייחודי בחוויה האפריקאית טמון בסגנון הטיולים שהיא מספקת למבקריה ובמיוחד טיולי ספארי באפריקה שנועדו לחבר את המבקרים עם בעלי החיים בסביבתם הטבעית.
דמיינו שאתם ברכב שטח ולפתע ג'ירפה מציצה מבעד לחלון או אריה עומד בצד הדרך ואתם מרגישים כאילו אתם בפרק של תוכנית טבע בנשיונל ג'יאוגרפיק. הרפתקה מסעירה לכל החושים שתרצו לחוות שוב ושוב.
טיול ספארי באפריקה מתמקדים בשמורות הטבע המדהימות של היבשת, שכל אחת מהן מאופיינת בנופים ייחודיים עוצרי נשימה ופוטוגניים להפליא.
לפניכם הכרות עם כמה מספיישלים של נבחרת השמורות שאסור לפספס בטיול וכמובן, מהוות תירוץ לחזור שוב ושוב ליבשת השחורה כדי לגלות את מה שטרם גילתם בטיול הקודם:

נדידת הגנו לנגד עיניכם
במסאי מארה בדרום מערב קניה מחכה לכם מראה מרתק של חיות בר: הפארק ידוע בנדידת הגנו הגדולה, תופעת טבע המתרחשת בערך בין יולי לאוקטובר, שבה מיליוני גנו וזברות יוצאים למסע מעבר לנהר המארה. היכונו לאחת מהנדידות חיות הבר הגדולות ביותר על פני כדור הארץ.

מעבר להגירה, יש כאן חיות בר מגוונות בשפע, כולל אריות, נמרים וברדלסים. פילים, זברות, ג'ירפות וצבועים שמשוטטים גם בשטחי העשב העצומים וביערות. לשמורה מערכת אקולוגית ייחודית: היא ה מאופיינת במישורי סוואנה עוצרי נשימה הנחתכים על ידי נהר המארה המתפתל, מקור מים חיוני לבעלי החיים במתחם.

סמוך למסאי מארה שוכן הפארק הלאומי סרנגטי של טנזניה, פנינה נוספת בשמורות חיות הבר ש אפריקה. הסרנגטי, הידוע בסוואנות הרחבות שלו ובשפע חיות הבר שלו, מציע חווית ספארי שלא תישכח. המבקרים יכולים לפגוש כאן את "חמשת הגדולים" המפורסמים – פילים, אריות, תאואים, נמרים וקרנפים – זאת על רקע אדמות דשא.

בנוסף לחמשת הגדולים, הסרנגטי הוא ביתם של מגוון חיות בר, כולל זברות, ג'ירפות ומינים שונים של אנטילופות. הרחבה העצומה של הפארק מספקת הזדמנויות רבות לטיולי ציד מרתקים, ספארי בלונים וטיולים מודרכים, לטבול את המבקרים בנפלאות השממה האפריקאית.

גורילות בסכנת הכחדה
הפארק הלאומי בווינדי הוא בית טבעי לקבוצה קטנה של כ-750 גורילות הרים, מין הנמצא בסכנת הכחדה. הפארק מהווה יעד פופולרי לתיירים שרוצים לצפות בגורילות בסביבתן הטבעית. כדי שלא להפריע לשגרת חייהן, מספר המבקרים מוגבל מדי יום והם מלווים בשומרים חמושים.

בנוסף לגורילות, בפארק אפשר למצוא מינים נדירים של ציפורים, פרפרים וצמחייה ייחודית. המבקרים יכולים גם ליהנות מפעילויות כמו טיולי ג'יפים לצפייה בשימפנזים, טיפוס הרים ושיט רפטינג. הפארק מציע חוויה יוצאת דופן לחובבי טבע המעוניינים לחזות בגורילות בסביבתן הטבעית תוך שמירה על שלוות חייהן.

הפארק הלאומי געש, הוא שמורת טבע השוכנת בצפון מערב רואנדה. הפרימטולוג הנודע דיאן פוסי תיאר את הפארק כמקום של יופי מצמרר, שבו הרי געש עתיקים, המגיעים לגובה של 4,500 מטר, עטויים ביערות גשם עבותים.
הפארק מפורסם בעיקר בשל היותו מקלט לגורילות ההרים בסכנת הכחדה. כמו כן, טראקים מרהיבים בנופים מגוונים.

כל אחת משמורות הטבע במזרח אפריקה מזמנת חוויה שונה ומיוחדת. בין אם תבחרו בהתרגשות של צפייה בנדידת הגנו המרהיבה, בנופים האינסופיים של הסרנגטי או בחוויה האינטימית יותר של פגישה עם גורילות הרים נדירות, הנופים והמפגשים עם בעלי החיים בשמורות אלו ייצרו זיכרונות אשר יישארו איתכם לתמיד. כל שמורה מזמנת הרפתקה אחרת לגלות את פלאי הטבע של יבשת אפריקה.