עמוד הבית » קים חביב – הספורט כדרך חיים

קים חביב – הספורט כדרך חיים

קים חביב צילום: ענבל מסיקה
היא מאמנת, קואצ'רית, ספורטאית, לנערות ונשים, בעלת עסק העצמה, אימוני שטח והכנה לצבא - לנערות בלבד.

קים – ספרי לי איך הכול התחיל?

נולדתי למשפחה של הורים מאמנים ספורטאים, מה שגרם לתחביבי הספורט שלי להפוך למקצועיים מגיל קטן מאוד, התחומים שתפסו את מקומם הם ריצות ארוכות בשטח וריקוד. בחצר ביתי עוד מלפני שנולדתי קיים חוג כושר קרבי לגברים בלבד, בהתחלה היו גם נשים ולאחר מספר שנים נפסק. גדלתי כילדה שחיה שני עולמות מנוגדים, רכה וקשוחה מה שנקרא, הייתי הולכת בתור ילדה עם אבא שלי לאימונים בשטחים ובשדות צופה בנערים מתאמנים העוצמה והאתגר שיוצאים מהם וזה סחף אותי. היה לי חלום שיום יבוא ואהיה חלק מהם, מהדבר הזה.

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית?

מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי ילדה שפועלת אחרת, תמיד שונה ומתבוננת וחוקרת, תמיד מתעסקת באתגרים ומטרות לא שיגרתים ולא של בני גילי, בכמה תחומים במקביל, תמיד הפקתי אירועים למשפחה ולחברים, תמיד היו לי רעיונות ודמיונות שהובילו אותי ופעלתי להשיג אותם באופן מאוד טבעי ואוטומטי. עם השנים הבנתי שזה אופי יזמי כי בלי ליזום, לקדם אנשים ואת עצמי ולהתחדש ולגוון בעיקר כעצמאית אני נובלת.

מה משך אותך למקצוע?

זה דבר שקשה להסביר ולהבין, זה פשוט קורה. נחשפתי מינקות לספורט, התנסיתי בריקוד, ומשם היסטוריה, ההנאה והאתגר לתחום הם דבר מולד שרק צריך לגלות ולפתח.  החוגים והתחרויות הם מה שתפסו מקום מרכזי בחיי ומחשבותיי גם בשעות ביה״ס הייתי מציירת מדמיינת וכותבת מה אני עושה ברגע שאני בבית וגם כמה שנים קדימה.

אך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ?

בעצם מאז ומעולם לא הכרתי עוד מסגרת אימונים כמו אצלי בבית עם שטחים כמו אצלינו ביישוב, לא יצא לי להיתקל בסיפור כמו שלי, ומעולם לא הייתה לי דמות או עסק לחיקוי. כך שכל האג׳נדה וכל ההישגים ושיטות האימון שאספתי עד היום יוצרים משהו חדיש אחר ולא מוכר.

נקודת המפנה שלך ?

בכתה ט. הרגשתי בשלה להיכנס לקבוצת הנערים, שם גיליתי את עצמי ברבדים נוספים ועם השנים עד הגיוס הלך והתעצם. בשנים האלו ממש בניתי את הזהות שלי שהלכה לפניי, בניתי את החלום להוביל נשים וללמד אותן באמצעות הכלים שאני אספתי בנעוריי, התעצבה לי ההבנה כמה הפערים בחברה מטאוריים שזה לא הגיוני ויש לי את הכוח והמילים לשנות ולהשפיע. כי לי לא הפריע להיות בת יחידה, לא הבדלתי את עצמי מעולם, לא הייתי תלויה בחברה אף פעם, והרבה מהסביבה שלי כן, לכן הבנתי שיש כאן נדהו שאני חייבת לחבק חזק ולהמשיך לחקור ולפתח.

מהיכן התעוזה והאומץ ?

גם תכונות מולדות בשילוב תמיכה וחינוך של ההורים. מגיל צעיר נתנו לי אחראיות ועצמאות וזה עזר לי לקפוץ למים ולחיים ולבטא את עצמי מגיל קטן, כבר בגן הייתי נוסעת באופניים לחוג, ובכתות הצעירות רצה לבד בכל מקום שרק ליבי חפץ בו. לפעמים הייתי מגזימה אבל באמת פחד לא ניהל אותי. הייתי אוהבת לדמיין ולתת לכוח הדמיון להוביל אותי להבין שהכל אפשרי. גם כשנקלעתי לסיטואציות בה גברים צופרים לי הפגנתי חוזק וידעתי לתת מבט מאיים או לא להתייחס, גם כשאבדה דרכי בשבילים הייתי אוהבת לחקור ולקחת את החיים כהרפתקה.

צילום: באדיבות קים חביב

הפחדים שבדרך ?

פחד לא ניהל אותי בדרך המקצועית. היו דאגות מהחיים האישיים שלעיתים עלו על המקצועיים אבל למזלי לא נתתי להם לעצור בעדי. כבר יום לאחר השחרור פתחתי עסק לא רגיל בלי לחשוב פעמיים. ועוד הרבה דוגמאות קיצוניות לאורך כל הדרך. מה שכן תמיד חווה זה את הרצון  להשתפר להיות יותר טובה, לקחת עוד משימות.. הפעם הראשונה שהרגשתי פחד אמיתי היא כשנפצעתי פציעה קשה בברך שנה לאחר השחרור, פתאום חוויתי קריסה ומקום נמוך שמעולם לא הכרתי את עצמי בו ואת החיים. מאז אני בשיקום ובפחד שהפציעה תתקוף אותי שוב ותשבית.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?

יש זמן לכל דבר. וגם אם יש תקופות יותר עמוסות מוצאים את הזמן וכולם מבינים ומשלימים בזמן אחר. כל חיי אני מתנהלת עם יומן פיזי ושמה שעות וסדר לכל תחום ועניין.

האם בארץ מיישרים קו עם מה שקורה בעולם?

תלוי באיזה תחום. בתחום הספורט נשים מנסים לצמצם פערים אבל ממש לא נותנים מספיק מקום ובמה, כנ"ל בצבא, פתחו יחידות מעורבות, אבל עדיין חוסמים את האפשרות לנשים להיכנס כלוחמות ביחידות מובחרות. בתחומי החיים הפוליטיקה והשכר עוברים תהליכים יותר משמעותיים.

מה את עושה בימים אלה של הקורונה?

לא הפסקתי לרגע גם בקורונה. בשבילי הקורונה הייתה תקופה נהדרת לצד הקשה ביותר כי בה בדיוק קרסתי עם הברך. אבל מצד שני הייתי רק בשנה השנייה לעסק. תמיד פעלתי במספר דרכים שאפשרו לי להמשיך עוד קצת להתקדם, או לנוח פיזית עם הברך.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

שקיבלתי לא מעט פעמים את האמירה שאני קואוצ׳רית יותר מימה שאני מאמנת פיזית, וזה נתן לי מקפצה תודעתית ועסקית אדירה ומשמעותית מאוד.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

לראות איך הנערות מתרגלות לאורח החיים שסיגלו להן בזכות האימונים שלי והשיחות, לא יכולות בלי הספורט חוץ, פיתחו ביטחון עצמי ומשמעת, לראות אותן מתגייסות לאחר שעברו שינוי של 180 מעלות, מתפתחות, מהוות דוגמה ומופת ויודעות להשיג כל דבר שרוצות בחיים.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

הרגע שפתחתי את העסק ואת ההרצאות. משם דבר מוביל לדבר ותמיד שואפת יותר. אבל המעמד הזה להוביל נערות בגילאי תיכון מגיל 20 מביא אתו דרך מפותלת ומלאת למידה והצלחות בזמן יחסית קצר.

צילום: באדיבות קים חביב

מה הערך שאת מביאה לשוק ?

העצמה והתפתחות אישית ונשית דרך ספורט, סיפור חיים שלא פוגשים כל יום, מתן עזרה, מוטיבציה ושיח לסוגים מגוונים באוכלוסייה כולל אנשים שעברו הדרדרות נפשית, אנורקסיה, חוסר רצון לקום בבוקר וגם חרם חברתי ואובדן מסלולם ומשמעות.

מה מרגש אותך ?

שהדלקתי ניצוץ בעיניים(השראה) בגלל משהו שאמרתי. שגרמתי לאדם להצליח לשבור מחסומים ולשנות דרכי התנהגות חוסמים. שאומרים לי שבזכות המלחמות שלי גרמתי לאנשים להתאהב בספורט, לשבור תקרות זכוכית בצבא ובחיים, להנות מהחיים ולהעריך את עצמם.

מה סוד ההצלחה שלך?

לא לתת לקולות רקע שליליים ולקשיי החיים לעצור בעדי. שנתתי מקום לכוח הדמיון ולכוח הרצון גם ברצונות הכי מטורפים. להעז! לסמוך על עצמי.  לא להבדיל את עצמי או לרחם על עצמי. ההבנה שהכל נתון לשינוי.

טיפ למתחילים?

קודם לתת תשובות לשאלות בסיסיות כי אחרת קשה לשרוד חיים יזמיים ועצמאיים. לשים לב מה המניע שלי. האם הוא אמיתי וטוב? האם זה התחום עם התשוקה הגדולה שלי? להיות חדור מטרה ויהי-מה.

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

עד שהשתחררתי הייתי יחסית מאוד מרוחקת מחיי הבילויים והמסיבות, אבל תמיד משקיעה בחברים הקרובים ונפגשת מידי פעם.  העדפתי להשקיע במשימות ובמטרות שלי ולקדם את עצמי, היו לי המון תשוקות וידעתי שחבל לא להתעסק בהן. האמת שגם אם רציתי לא יכולתי כי אהבתי ורציתי בזה יותר מהכל, זה עניין אותי ומילא אותי, חשבתי על העתיד ורציתי לפתח את עצמי ולהכיר מגיל קטן. רק שנה לאחר השחרור קצת שחררתי יותר ונתתי לעצמי להיפתח לחיי הלילה והחברים. אבל באופן כללי תמיד שמה זמן לאירועים חברתיים ולאנשים היקרים לי.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

שהמיזם שלי ״המעזה מנצחת״ ייגע בכמה שיותר נשים ואנשים במדינה וגם בעולם. במגוון דרכים. שיכירו את השם שלי בגלל שהצלחתי לעזור להרבה אנשים ולעזור לקדם את החברה ולשבור את המחסומים ותקרות הזכוכית במגוון תחומים הקיימים בה. שיותר נשים יחיו בביטחון, יהיו פחות תלותיות, ויאהבו ספורט שטח וספורט עצים.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

שאני פשוט גם וגם, בעוצמות מאוד גבוהות ביום אני יכולה להחליף עשרה כובעים. וזה בסדר. שאני

קים חביב מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' – www.womenspeakers.online

תגיות