עמוד הבית » ראיון אישי: כשהאהבה ליין ולשיווק נפגשים- רק טוב יכול לצאת מזה, יקב בראון

ראיון אישי: כשהאהבה ליין ולשיווק נפגשים- רק טוב יכול לצאת מזה, יקב בראון

צילום נועם דוד
איך מחברים בין האהבה ליין ובין האהבה לשיווק? וכיצד עושים את זה באופן נכון? נראה שעינת סולטן- יזמית ואשת שיווק מצאה את שביל הזהב.

יקב בראון שנמצא בכפר שמואל שבאזור שפלת יהודה הוא יקב משפחתי בבעלותם של דינה ודניאל בראון שהחל את פעילותו בשנת 2009. האזור שבו היקב ממוקם נחשב אזור פורה מאד לגידול ענבים בארץ, ואכן מכיל כמות רבה של כרמים. עינת סולטן חברה לזוג בראון ויצרה את מותג "לה מולינה"-מותג חדש ומצליח ביקב.

אז איך הכל התחיל?

תמיד חלמתי על מוצר ומותג שיהיו שלי. כמו הרבה ישראלים בתקופת הקורונה, מצאתי את עצמי ללא פרנסה, אבל ערב אחד ישבתי ורקמתי לי את החלום שלי. בקורונה התחברתי לעצמי ולמי שאני באמת. אני מאמינה בחיים הטובים ובאושר הפשוט, ויש לי אהבה חזקה ליין והמקצוע הזה תמיד משך אותי. נפגשתי עם דני ודינה בראון מהיקב במטרה לפתח את החלום, לרקום לו עור וגידים. התחלנו במספר טעימות יין ואז אמרתי להם שליין שלי יהיה שם ייחודי.

צילום נועם דוד

איך באמת בחרת את השם למותג?

"ישבתי כמה ימים וחשבתי עם עצמי. לבת שלי קורים "אלמה", ושם החיבה שלה הוא "מולינה". התחלתי לגלגל את המילה הזו בראש ונזכרתי ש"לה מולינה" הוא השם של אתר סקי ספרדי ושוקולד איטלקי, ובעצם השם הזה מרמז על יוקרה. הקישור הזה מאד התאים למותג שרציתי לבנות ולתיאור היין וכך נבחר השם "לה מולינה".

מה לגבי עיצוב הבקבוק?

"ידעתי מייד שהעיצוב צריך להיות נשי, אלגנטי וסוחף. זו המהות של המותג. ישבתי עם עדי המעצבת ויצרנו כמה סקיצות שונות עד שהנוכחית נבחרה, והיא משדרת עוצמה נשית".

מה המוטו של היין?

 "יש יין ויש "לה מולינה" ". אני מאמינה במשפט "יין ישמח לבב אנוש", והדבר נכון עוד יותר כשרוקמים אותו באהבה ואושר".

צילום נועם דוד

איזה ערך יקב בראון מביא לשוק הישראלי?

"היקב משווק יין בוטיקי משפחתי עם היסטוריה תנכי"ת. אנחנו מייצרים גם את סוגי היין מרלו, קברנה וסובניון".

אך מייצרים רלוונטיות כשיש יקבים נוספים בארצנו הקטנה?

"דרך הסיפור שלנו- סיפור של משפחה אוהבת עם אהבה ליין, יש אצלינו הרבה אותנטיות יחד עם זאת מקצועיות המלווה באהבה, ההצלחה שלנו בשוק היא זו שגורמת לנו את ההנאה מכל תהליך גידול הייקב".

איך הקורונה השפיעה על העסק?

"באופן מפתיע חווינו שגשוג. הבנו שהתקופה צריכה להיות מלווה בפתיחות לשינויים וכנראה שההבנה הזו אכן עזרה לנו".כיום אנו עובדים על מוצרים נוספים שמן זית ועוד.. מחכה לכם הפתעה בשנה זו".

מה השאיפה של היקב לעוד עשור?

"מקווים להיות בקו ייצוא של 30,000 בקבוקים, ולהמשיך עם האהבה הגדולה ליינות"