עמוד הבית » בלעדי: רקנאטי קברנה סוביניון רזרב, כרם לבנון 2017

בלעדי: רקנאטי קברנה סוביניון רזרב, כרם לבנון 2017

שקד טועם יין ציור שמן
Recanati, Cabernet Sauvignon Reserve, Lebanon Vineyard, 2017

יין נעים מאוד, שישמח כל לב סביב שולחן הסדר ובכלל. יֵינָבֵי קַבֶּרנֶה סוֹבִיניֹון הינם קלאסיים, ונמנים עם אצולת היֵינָבִים. על פי מסורת "יין הוא נוף מולדתו", ה'רקנאטי' הזה, מבטא יפה את הטֶרוָ'אר ממנו באו היינבים האלה – 'כרם לבנון', שהינו הינו כרם הדגל של יקב 'רקנאטי' בזן הקברנה סוביניון.

הכרם נמצא בגליל העליון על קו הגבול, בגובה 800 מטר, ונהנה ממיקרו-אקלים קר במידה יוצאת דופן, המושפע מהאוויר הקר של הרי הלבנון – מה שתרם לבריאות היינבים ואיכותם ולמורכבות היין. היינבים שבשלו בכרם זה הניבו יין טוב בסגנון צרפתי, מאוזן, עשיר, נדיב ומלא גוף, כיאה לזן.

טאנינֵי היין כבר התרככו למדי, ויתרככו עוד עם הזמן, ויש בו חַמצוּצִיוּת נעימה לחֵך כראוי.

באף ניחוחות מבורכים של תיבת סיגרים, שבבי עפרון, אוכמניות, ותַוים של שוקולד מריר והֶל. בחֵך פירות סגולים, שזיפי שׂגיב, אוכמניות קסיס ושִמצון של מנטה. השיהוי (finish) הוא ברמת 8 קוֹדָאלִי – מ-12, ובהחלט מותיר טעם של עוד.

קברנה סוביניון הוא יין חגיגת טעמים להִישָתוֹת עם בשרים משובחים, והוא יעצים וישביח אף את טעמיהם של בשרים ברמה בינונית, בבחינת סינרגיה שבה 1+1 שווה שלוש! הוא יִישָתֶה יפה גם עם מנות עשירות ואף עזות טעם אחרות.

על יֵינָב קַבֶּרנֶה סוֹבִיניוֹן', Cabernet sauvignon, Cab

יֵינָב אדום אציל ומשובח ביותר, הנמנה עם "הרביעיה הפותחת" של יֵינָבי יינות האיכות האדומים. מקורו בצרפת, אך הוא ויינותיו המוצלחים מתנהגים בישראל כאילו נולד כאן וכאן ביתו. הוא גם היינב הנפוץ ביותר בישראל, והינו ככל הנראה היינב המוּכר והפופולרי ביותר בקרב חובבי היַיִן בארץ, ובאשר הם.

רקנאטי קברנה סוביניון רזרב, כרם לבנון 2017, צילום עמרי מירון

למיטיבי לגם:

צבע היין: אדום
טעם: יבש

שנת בציר: 2017

טמפרטורה מומלצת להגשה: 19-20 מעלות

יין זני / רֶקָח: זני מיֵינָבֵי קברנה סוביניון

רמת אלכוהול: 13.5%

יישון: 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות.

סינון וצילול: סינון גס בלבד, לשימור איכויות וטעמים.

פוטנציאל התיישנות: היין מוכן לשתיה. ישתבח בבקבוק עוד 3-4 שנים.

כרם: כרם לבנון

ייננים: גיל שצברג וקובי ארביב

מחיר: 89 שקל.

מאת: יעקב שקד

* יעקב שקד נמנה עם וותיקי מומחי היין בישראל ומאחוריו אלפי בקבוקי יין ריקים. עבד ביקב בבּוּרגוֹניְה. היה 10 שנים העורך הראשי של מגזין החיים הטובים 'סיגאר'. כתב מאות מאמרים, סקירות וביקורות על יין. טועם ומבקר יין מקצועי. מחבר הספר המונומנטלי 'מילון שקד – המילון האנציקלופדי למונחי יין'.