עמוד הבית » ראיון עם הסופרת ליאת לב רן לקראת צאת ספרה החדש "מורשית חתימה": "אני נאיבית שמאמינה באהבה"

ראיון עם הסופרת ליאת לב רן לקראת צאת ספרה החדש "מורשית חתימה": "אני נאיבית שמאמינה באהבה"

ליאת לב רן צילום יוסי מסה
ליאת לב רן בת 46 היא תל אביבית שמתגוררת בצפון הישן, בין פארק הירקון ליהודה המכבי, נשואה כבר עשרים שנה לאמיר, אמא של עדי (בת 12) ואייל (בן 10) והיא עדיין מאמינה באהבה כמו שכתוב בספרים.

עד כמה מאמינה? היא כתבה את הספר! לאחרונה פרסמה ספר ביכורים "מורשית חתימה" (הוצאת "עברית") שהוא צ'יק- ליט בלשי שמתרחש בין פריז לתל אביב. גיבורת הספר שלה היא נטע, עוזרת אישית קלולסית חסרת טעם של איש עסקים עשיר ובכיר. נטע נשלחת לפריז כדי להפוך למורשית חתימה בחשבון החברה, מיירטת תרמית כלכלית אדירת ממדים ומתאהבת בדני, בחור צרפתי-ישראלי שמתגורר בעיר ועושה לה סיור חלומי ורומנטי. היא משנה את הזהות שלה להופכת לנינה, הגרסה היפה, השיקית והטובה יותר של עצמה. כל זה כמובן על רקע מהפך אופנתי שכולל את שאנל, הרמס ומגדל אייפל.

מדוע נטע מגיעה דוקא לפריז? מה יש בפריז שאין במקומות אחרים?

"בגיל ארבעים הענקתי לעצמי מתנה- טיסה לבד לפריז. כשהחלטתי שפריז היא היעד הדימיוני בסיפור שלי, ידעתי שאני חייבת לטוס למטרת תחקיר, אז טסתי כביכול לעבוד על הספר ובמקום לכתוב צילמתי וצילמתי, ישבתי בבתי קפה מגניבים, ספגתי את אוירת העיר ואת קסמה, ניסיתי להבין את פשר העיר הרומנטית והיפה בעולם. חזרתי בלי תשובות או מסקנות הגיוניות, ורק עם תחושת בטן שאני מאוהבת בעיר הזו. שהגעתי ליעד מבחינת התרחשות העלילה".

מורשית חתימה פרונט

נטע עוברת מהפך כולל סטיילינג, ספרי לנו על זה.

נטע מתלבשת פשוט. אין לה סטייל, וגם אין לה כסף. היא לא הולכת עם מותגים או נעלי עקב, היא יותר טיפוס של אולסטאר תוצרת סין, בגדי יד שניה או בגדים שריקי חברתה הטובה מלאת השיק מעבירה אליה מעת לעת. כשהיא מתחילה לעבוד במשרד יוקרתי, היא חייבת להראות ייצוגית ורשמית, אז הבוס מממן לה בגדים על חשבונו וגרושתו אפילו מסדרת לה את הסטייליסטית הצמודה שלה. לא נוח לנטע בבגדים צמודים ובנעלי עקב, אבל היא מתאהבת בתדמית החדשה שלה, בנראות שלה. היא טסה לטיסות עבודה ומקבלת כסף לשופינג. למעשה ריקי מכריחה אותה להתאמן על גיהוץ האשראי ברכישת מותגים, עכשיו כשיש לה עבודה טובה ומשכורת. כשהיא מגיעה לפריז ופוגשת את דני, בהחלטה אינסטינקטיבית היא מאמצת לעצמה זהות בדויה- נינה. נינה היא נטע החדשה, המטופחת, הסקסית, הנחשקת. דני מתאהב בנינה וגם היא מתאהבת בנינה".

כמו מי נטע היתה רוצה להיות?

"אני חושבת שנטע היתה רוצה להיות חברתה הטובה ריקי, ריקי היפה, הנועזת, המהממת, זו שאף אחד לא באמת יכול עליה. זו שלא דופקת חשבון ונראה שכולם כמו סוגדים לה".

חותמת מורשית

כמה ממך יש בנטע?

"או-הו, המון במשותף, נטע היא אני בלא מעט תכונות ודרכי פעולה, אבל ללא ספק היא אמיצה ממני".

יש עוד ספר בקנה?

"נכון. אני עדיין לא יכולה לפרט אבל בהחלט יש למה לצפות".

כתבה: ד"ר מאיה גז

תגיות