עמוד הבית » ראש חודש ניסן ואיך לחשוב על חוסר אונים, תסכול וחרדה?

ראש חודש ניסן ואיך לחשוב על חוסר אונים, תסכול וחרדה?

צילום: pexels
ראש חודש ניסן: נחשב גם לראש השנה למלכים ולמועדים, הוא ראש השנה הקדום ועל פיו נספרו החודשים והשנים בעבר. כל מה שקורה בשנים עשר הימים מראש חודש ועד לפני פסח משולים כל יום למייצג של כל חודש בשנה. 12 חודשים הם השנה כולה, הנולדת מחדש, בכל אלף בניסן. בימים אלו בהם אנו מנקים ארונות, מדפים ופינות וממרקים את הבית כולו ראש חודש ניסן:.

מגירות הלב:

יש גם מגירות מאובקות ונסתרות בעולם הרגש, המבקשות מאתנו לטפל בהן ולרענן אותן. לפנות את מה שלא נחוץ ולרפא את מה שכואב ולפעמים הדחקנו אותו כמעט חיים שלמים, ללא טיפול. ההדחקה יוצרת לחץ פנימי שמתחזק בהדרגה, שלפעמים גובר עלינו ומאיים להתפוצץ בתוכנו או מחוץ לנו.

"הנדסה קרבית" של עולם הרגש:

אתמקד הפעם "רק" בשלוש תחושות. כאשר אנחנו מדברים על תחושות כל כך קשות ומשתקות, עלינו להכיר אותן קודם. אפילו בצורה שטחית בהתחלה. קודם כל בואו נפרק את המוקשים הרגשיים הללו אחד אחד. הפירוק מתחיל מהגדרה. מה כל אחד מהם מכיל בתוכו. אחר כך נזהה את החיווט הפנימי בין כל המרכיבים ואז נוכל לגלות בשיא העדינות איזה "חוט" ניתן לנתק כדי לנטרל את ה"מרעום" ואתו ה"מוקש הרגשי" עצמו, כדי לא להתפוצץ יחד איתו.

צילום: pexels

חוסר אונים:

מתאר מצב שבו הכוחות החיצוניים מייצרים דרישה חזקה מעבר לכוחות של היחיד לעמוד בהם. לעיתים הערכת הכוח לעמוד מול גורמים רבי עוצמה היא סובייקטיבית ומקורה באמונה מגבילה שנוצרה עקב ניסיון עבר או חוסר ניסיון קודם.

לדוגמה:

חוסר אונים במצב מלחמה מאיימת חיים, עקב פגיעה קודמת באדם עצמו או ביקרים לליבו, או שמצב זה לא היה קיים מעולם בעברו והאדם נתפס לא מוכן להתמודדות כזו. חוסר אונים יכול לנבוע גם מפעולות רבות ושונות שכולן נמצאו לא אפקטיביות וארגז הכלים הרגשי והמנטלי – מחשבתי התרוקנו מאפשרויות פעולה.

תסכול:

כאשר חוסר אונים מתגלה בכל פעולה או חוסר פעולה עולה תסכול עצום  שמחליש את היחיד אשר קורס אל מול המשקל הרגשי הכבד מנשוא.

צילום:pexels

חרדה:

נכנסת לתמונה כאשר נוצר סיכוי של הישנות מצב חוסר האונים והתסכול בעקבותיו.

למשל:

גל טרור כפי שקרה לאחרונה בחדרה בבני ברק, התקפות של טילים על אותו איזור במשך שנים. כמו שקורה בדרום ישראל בשני העשורים האחרונים, כמו שקרה בצפון בתקופת השהות של צה"ל בלבנון וביישובי ספר בכלל. כל אותן תחושות קשות, אלה העדכניות או הנמשכות לאורך שנים, מתישות את החוסן הנפשי רגשי – להתמודד עם האיומים הללו. חברה שעברה 3 פיגועים!!! כעת סף החרדה שלה עולה וזה מאד ברור למה.

איום פנימי:

כאשר האיומים אינם חיצוניים אלא מגיעים ממקור פנימי – נראה בדיוק את אותן תגובות, רק ללא היכולת לזהות או להצביע על גורם כלשהו. במצב כזה, נראה הרבה פעמים התקפי חרדה, התכנסות פנימה וחוסר יכולת לתפקד, בכלל או בפרקי זמן לא קבועים, או אקראיים. לעיתים ניתן לראות מחשבות טורדניות או עיסוק בטקסים או פעולות סרק שמעניקות תחושה של עשיה אך אינן מקדמות.

"ניטרול המרעומים":

מתחיל קודם כל בבדיקת כל הסיפור כולו. לכל סיפור יש הרבה שכבות שמתגלות לאט לאט ולעיתים זה לוקח זמן לקבל את התמונה המלאה. זה מאפשר לנו יצירת מפה של ההתרחשויות, שבנו את שדה המוקשים לאורך השנים, רק אז לתכנן, בזהירות מרבית, מה המשמעות של כל אחד מהם. לפעמים נגלה שיש אחד צדדי שלא שמנו אליו לב שיכול להצית את כל השדה. לעיתים נגלה שדווקא המוקש הכי קשה כואב וכבד בכלל לא נפיץ כל כך ופחות מסוכן. זהו תהליך של פרימה עדינה של סבך "חוטים" רגשי שלעיתים מתעצם וצובר מומנטום מאיים במיוחד.

צילום: pexels

הבנה:

היא נקודת המפנה הראשונה בה ניתן לנטרל מרעומים בבטחה. ההבנה כי אין כאן אשמה של אף אחד. שזו לא בושה להזדקק לעזרה ושיש מקום לחמלה ולסליחה – עצמית ואז גם לזולתנו. לפני הכל יש ללמוד גם כיצד להזמין שמירה והגנה גבוהה, על פי היהדות הקבלית. דרכים אלו מאפשרות להרגיש את הביטחון הנחוץ כל כך, במיוחד בימים אלו של גל טרור אחרון, כדי להגיע לשינה רצופה ומיטיבה ללא חשש.

איך לקבל הגנה ושמירה גבוהה?

בשני הקרוב, 4.4.22 בין השעות 10:00 עד 13:00, מתקיימת סדנה בזום ללמידה של טכניקות שמירה והגנה אנרגטית גבוהה. ביום חמישי 7.4.22 תתקיים סדנה זהה בזום, בין השעות 17:00 עד 20:00. למעוניינות. יש להירשם כאן עכשיו, לסדנאות. שלוש שעות מלאות בטכניקות קבליות, ליישום מיידי אפקטיבי. https://irit925.ravpage.co.il/energeticcover לנרשמים בלבד יישלח קישור אישי לסדנה.