עמוד הבית » רוח ההתנדבות של ישראל "היפה" ממשיכה בכל המרץ

רוח ההתנדבות של ישראל "היפה" ממשיכה בכל המרץ

חלוקת מחשבים לתלמידי הדרום. צילום: יחצ בנתיבי אודי
יוזמות מבורכות ומרגשות עבור תושבי עוטף עזה והדרום אשר נאלצו לעזוב את ביתם ולשהות בבתי מלון ובתי הארחה והפעילות ההתנדבותי של כל הציבור בישראל מסייעת להרים את המורל והאופטימיות כי רק ככה ננצח.

מחוברים ביחד, לומדים ביחד

בשבועיים האחרונים עומלים צוות עובדי עמותת "בנתיבי אודי" ומתנדבים נוספים בערי הדרום במטרה לחבר את הצעירים, ששגרת לימודיהם נקטעה, אל תכנית ההכשרה הטכנולוגית והחברים הרבים- כל אחד בביתו. חלוקת המחשבים במסגרת הפעילות התבצעה לתלמידי העוטף שגרים בטווח 0 עד 7 ק"מ מגבול הרצועה תחילה ובהמשך סופקו מאות מחשבים ניידים נוספים באופקים, נתיבות. באר שבע, דימונה ואפילו באילת הרחוקה. בימים הקרובים תמשיך חלוקת המחשבים ביישובים נוספים, בהם קריית גת, אשדוד ורמלה.

החניכים שקיבלו את המחשבים יתחילו השנה את תכנית ההכשרה הטכנולוגית "ניצנים" המתקיימת בשיתוף פעולה עם אגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, משרד החינוך, גופי פילנתרופיה מרכזיים ועשרות רשויות מקומיות בדרום. בשנה זאת יעסקו החניכים במבואות התכנות בשפת פייתון, ובהמשך ילמדו ממשקים, אפיון פרויקטים ומימוש פרוייקטי תוכנה בגדלים משתנים.

כביסה למופנים

בעקבות המצוקה של מאות מפונים החליטה ד"ר להבית אקרמן להקים מייזם חדש: 'כביסה למפונים',  במסגרתו נרכשו מכונות ומייבשי כביסה לטובת הנושא, כולל שינוע  עבור המפונים.כמו כן ד"ר להבית אקרמן גייסה למיזם החדש את צוות עובדיה, מכלל הקלינקות שבבעלותה, יחד עם כ – 50 מתנדבים מגבעת שמואל (עיר מגוריה) והסביבה, שיגיעו לאסוף את שקי הכביסה המלוכלכת מבתי המלון השונים בתל אביב, יכבסו וייבשו עבורם, ויחזרו להם שקים מכובסים וריחניים.

לדברי  ד"ר להבית אקרמן: "עם ישראל מתאפרתו התגייס במיידי לעזור ולתמוך בתושבי עוטף עזה.  אלפי המתנדבים תרמו בעיקר ציוד בסיסי למפוני הדרום, כמו:  אוכל, בגדים, נעלים וכו, אך אף גורם לא חשב שאין למפונים בבתי המלון ובתי הארחה מקום לכבס את בגדיהם. הרעין במיזם הוא לדאוג לכל הלוגיסטיקה במטרה שהמפונים יקבלו פעמיים בשבוע כביסה נקייה.  לדבריה: "אנו נדאג לאסוף את הכביסה המלוכלת  מבתי המלון, בשלב הראשון רק מתל-אביב, לכבס, לייבש ולהחזיר נקי".

דר להבית אקרמן עם מתנדבות, צילום: יחצ

ויצו עוטפת באהבה את המשקים בחזית הלחימה

ויצו מזמינה אתכן.ם לקחת חלק ביריד מכירת תוצרת המשקים שבחזית הלחימה. לקנות ולתמוך במשקים החקלאיים והיצרנים שמתמודדים בימים אלה, ימי מלחמה עם שיתוק הפעילות ואובדן ההכנסות. היריד יתקיים מחר, יום חמישי 2/11/23 , בין השעות 10:00-15:00, בבית ויצו – ברחוב דוד המלך 38, תל אביב. בין התוצרים למכירה: לימונים, רימונים, עגבניות שרי ומגי, אבוקדו, אפרסמון, תפוחים, מלפפונים, אננס, שמן זית, טחינה, אגוזים לסוגיו, ריבות, תמרים עוגות ועוגיות, קרקרים ועוד הרבה תוצרים איכותיים וטובים.

חילוץ תחת אש

לאחר שביום שלישי האחרון צוות חילוץ מיוחד של קבוצת שלמה ירד לכפר עזה וחילץ 35 כלי רכב פרטיים לתושבי הקיבוץ, הוחלט להמשיך במבצע "חילוץ תחת אש" ולחלץ רכבים נוספים. הבוקר יצאה משלחת כפולה בגדולה למבצע חילוץ נוסף עבור תושבי קיבוץ נחל עוז. צוות המשימה יצא בהתנדבות מלאה ובתחושת שליחות  וכלל 13 מוביליות (משאיות להובלת רכבים), 4 רכבי סיוע נוספים, צוות מכונאים, צוות חילוץ, נהגים וצוות לוגיסטי. כמו בפעם הקודמת, צוות מכונאים של הקבוצה בצעו בדיקות כשירות למען בטחון בעלי הרכבים בטרם העברתם אליהם, בנוסף כל תושב קיבל גם שובר שטיפה לרכב במתנה.

חילוץ תחת אש צילום: עזרא לוי

 

פרוייקט STAR

מיזם מרגש של ד"ר דיוויד פרידמן, מומחה ברפואת עור שמציע, יחד עם צוות ורנר קליניק, מרפאת מומחים לרפואת עור ואסתטיקה, טיפול דרמטולוגי רפואי חינם לאזרחים ולאנשי כוחות הביטחון שנפצעו במלחמה, ושפציעותיהם כוללות פגיעות בעור וצלקות כתוצאה מחתכים, כוויות וטראומות אחרות.מטרת פרויקט STAR היא להתחיל בטיפול ושיקום של הפגיעות האלו מוקדם ככל האפשר, וזאת כדי למנוע או למזער התפתחות צלקות והשלכותיהן הדרמטולוגיות והקוסמטיות, בהתאם למחקרים רבים שהראו שהטיפול הרפואי האפקטיבי ביותר נעשה כשהפצעים והצלקות יחסית טריים. לאחר תהליך של אבחון מקצועי, ניתן להציע טיפולי לייזר במכשירי לייזר חדישים ומתקדמים, או לחילופין טיפולים מתקדמים לשמירת העור וטיפוחו. כל הטיפולים מתבצעים על ידי רופאים מומחים בתל אביב ובאזור ירושלים ללא עלות לנפגעי המלחמה.

צילום: אינס ורנר

 

(בכל מקרה, חובה להתייעץ עם איש מקצוע או רופא עור לפני תחילת כל טיפול בצלקת. קיימת חשיבות גדולה לאבחון נכון שיאפשר את הפתרון המתאים ביותר לצרכים האישיים שלך).

 

קניון TLV ועמותת "המלאכים של ערן"

קניון TLV בשיתוף עמותת "המלאכים של ערן" חברו יחדיו למען משפחות העוטף ופותחים חנות של העמותה בה יימסרו ללא עלות בגדים ומוצרים נלווים ללא עלות למשפחות המפונים מבתיהם. במסגרת שיתוף הפעולה, העניק הקניון חנות בגודל של 100 מ"ר בקומת המסחר התחתונה, בה יימסרו בגדים ומוצרים נלווים ללא עלות למשפחות המפונות מבתיהם. בחנות יוצעו מגוון רחב של מוצרים, בגדי תינוקות, צעצועים לתינוקות, עגלות, לולים, בגדים לנשים, נעליים, תיקים ועוד. בסמוך לחנות תוקם עמדת איסוף תרומות לחיילים ולמשפחות שפונו מבתיהם.

קניון TLV ועמותת המלאכים של ערן. צילום: יחצ

 החנות ממוקמת בקומת מסחר תחתונה (מול חנות SUPERDRY)