עמוד הבית » כיצד לבצע אימון בסיסי בבית לשיפור הגוף והנפש

כיצד לבצע אימון בסיסי בבית לשיפור הגוף והנפש

צילום: pexels
אימון ביתי לגוף ונפש יכול להבטיח שיפור גופני ולנפש וזאת על ידי תרגולים פשוטים שיכולים לשפר את כושרך ולשחרר את המתח והחרדה היומיומי.

איזה יופי שמצאת לך זמן להתאמן" חברה טובה שלי אמרה לי אמש בשיחת טלפון, אני עוד לא בטוחה מה כוונתה האמתית הייתה, אך זה לא היה כל כך שמח ותמים. לפני שאכנס ללופ של מחשבות, החלטתי פשוט לעשות.
רשמתי באחת הקבוצות שלי שאני מקיימת אימון לחיזוק הגוף בשבוע הבא, פרסמתי לינק, איחלתי להם לילה שקט, ובסוף ההודעה רשמתי מסר קטנטן , "זו הבחירה שלך, אני מחכה לך בשמחה".

זו לא הכחשה, אני יודעת שהאדמה בוערת, והלב שלי אפילו עוד יותר לוהט. בין אזעקות לחיפוש גופות, הבמה המרכזית, בין ישראל ועזה, אך גם מרחובות תל אביב יפו ועד שדרות. החיילים והאזרחים, כולנו חיים בחשש כבד עליהם, במחשבות, באופטימיות ותקווה שיגיע השקט לארצנו. בעצם אנחנו מחפשים פתרונות מהירים ושיעבור הזעם, הכעס והתסכול.

למען האמת, אנחנו חיים בעולם מלא סודות ומסתור, זה הזמן שלך לגלות את עצמך בכל יום מחדש. מכל פינה בכדור הארץ שלנו, יכול לזרום אלינו מידע בכל רגע נתון, במיוחד בחזית מערך התקשורתי, החברתי והפוליטי, גם שנמציא את עצמנו מחדש, הרגעים שבהם האיום מתקרב בצעדי ענק, מעין הכנה לאירוע גדול ומפתיע.

בתקופה זו של מתקפת הטרור ועם רצון ענק לגבור על האיומים שאינם פוסקים של החמאס ואזרחי העדר המשקיעים זמן יחד לחשוב על הפתרונות האפשריים, לתכנן כמה שאפשר לפגוע בנו ולהחדיר בנו פחד ואימה פסיכולוגי וכך, להשאיר אותנו על הספה מרותקים מול הטלוויזיה מבלי לקום ולשבת בחוסר מעש.  אני יודעת, הרבה השתנה אצלך בתקופה הזו של המלחמה, אך זה לא הזמן לוותר! אף אחד לא יכול לנשום כרגע, המטרות המשותפות של כולם להחזיר את החטופים ולסיים את המלחמה בניצחון מוחץ.

אך מה עם המטרות האישיות שלך? עם כל הבעיות, השינויים, האילוצים והאיומים, זה הזמן לשנות מעט עבורך את המציאות. למרות הסיטואציה המאתגרת, זמן לקום מהספה, זמן לתכנן ולהכין את עצמנו למשימה להמשך. הדרך היחידה לשחרר את הלחץ ולהתחיל יפה שעה אחת קודם.
להתחיל בפעילות קצרה, אפילו רק דקה או שתיים, נחשבות למינימום של 150 דקות של אימון אירובי בעוצמה בינונית שאנשים בריאים צריכים להתאמץ בשבוע.
זה הזמן להיות יצירתיים, גם בפעילות גופנית כמו קיפול כביסה מול הטלוויזיה עוזרת להפחית את ההשפעות השליליות על הגוף והפחתת הלחץ והחרדה. גם להזיז את השריר הקטן ביותר שלך, נדרשת אנרגיה, קלוריות, שמירה על משקל יציב או אפילו ירידה, הגורם לשיפור הבריאות הכללית שלך.

צילום: pexels


 הנה כמה דרכים להפחתת הלחץ ושיפור הבריאות שלך בשגרת היום שלך:
1. התראות בטלפון שיזכירו לך לקום, להעביר משקל מרגל לרגל, להתהלך במשך דקה בכל פעם שהסתכלת במיילים דרך הפלאפון שלך.
2. לעקוב אחרי מספר הצעדים שצעדת בכל יום.
3. לבחור במדרגות על פני המעלית.
4. להחנות קצת יותר רחוק ממה שהתרגלת.
5. לסחוב את הקניות הביתה, זה יכול גם לחסוך לך כסף (מתוך המחשבה, מה באמת הכרחי לקנות).
6. גם בישיבה ממושכת, יש להקפיד להזיז אצבעות, להרים עקבים ולהמריץ את זרימת הדם שלך. בצעדים קטנים, נגיע רחוק.
7. לא לשכוח גם לישון כמו שצריך, לזוז וליהנות מאמבטיה מרגיעה. הרווחת את זה ביושר! מבטיחה שאחר כך, הלחץ יפחת אם לא ייעלם לחלוטין.
אני כאן לעזור לך להפחית את הלחץ, לשחרר את גיבור הכושר הפנימי שבך! בשביל הדחיפה הקטנה הזו, להנעת המסע הגופני שלך.
שבשיחת הטלפון הבאה יישמע: איזה יופי שמצאת לך זמן להתאמן.

צילום: pexels

שלך,
ספורטיפז