עמוד הבית » שקד מצרי אומנית ומעצבת מלידה

שקד מצרי אומנית ומעצבת מלידה

צילום: באדיבות שקד מצרי
את שקד מצרי הכרתי בתערוכת ציורים במרכז המבקרים של כרמל בזיכרון יעקוב, הכרתי אמנית, יזמית בנפשה וניצוצות בעיניים לכבוש את העולם ולתת ביטוי בעבודותיה הטרנדיות את כוח הנשיות. יצאתי עימה להרפתקה שהיא לפניכם.

מה הניע אותך לצייר בילדותך ?

האהבה והחיבור לאומנות, תמיד הרגשתי שנולדתי עם זה, זה בא לי בטבעיות, להחזיק את המכחול ביד, לדמיין משהו בדמיון ולהעביר אותו החוצה, לצייר אותו על קנבס, היד החופשית שזזה בטבעיות, כבר בגן, יסודי ותיכון אהבתי את כל מה שקשור למלאכה עם הידיים, היו לנו שיעורי יצירה שהייתי מחכה להם בקוצר רוח, תמיד הרגשתי שאני הכי טובה במה שאני עושה.

כבר שם התחלתי להיכנס לעולם האומנות ומשם זה רק המשיך, בתיכון הייתי במגמת אומנות פלסטית, שם נפתחתי לנושא הפיסול והצילום שזאת אומנות בפני עצמה, תמיד הייתי מאוד סקרנית וכמהה לדעת עוד בכל הנוגע לאומנות,

בנוסף לכל, חלק מהמשפחה שלי אף היא עוסקת באומנות, כך שבבית דאגו כבר בהתחלה שיהיה לי את כל סוגי הצבעים, אם זה אקריליק או שמן, מפתיע לגלות שהתחלתי את הציורים הראשונים שלי בצבעי שמן, זה התחיל על קנבסים קטנים וכן ציור המחזיק אותם, הציור הראשון שלי בתור ילדה היה לצייר את הים, משהו שתמיד התחברתי אליו, ועד היום זה בא לידי ביטוי בגוונים שאני מציירת, אני נוהגת להשתמש הרבה בסקלת צבעים הכחולים המזכירים לי את הים.

צילום: באדיבות שקד מצרי

מתי הבנת שאת ציירת?

ברגע שהתבגרתי והפכתי מילדה לאישה, התחלתי לקבל מחמאות גדולות והתפעלויות על יצירות האומנות שלי ומהר מאוד התחלתי למכור אותם, שם בעצם הבנתי שאני באמת ציירת, שהכישרון שיש לי הוא לא מובן מאליו, וזה משהו מיוחד, יכולות החשיבה היצירתית שלי שנוגעת בכל דבר שאני נוגעת בו, שם עלה לי הביטחון והבנתי שזה כבר לא "תחביב" אלא מקצוע בפני עצמו, וזה מקצוע מאוד רחב שעד היום אני ממשיכה ללמוד אותו וגם אמשיך ללמוד כל יום.

מהיכן ההשראה שלך ?

בהתחלה הגיע מהילדות שלי ומתוך רצון לצייר נשים חזקות עם הרבה צבע, בצבעוניות מודגשת, אבל לאורך הזמן אתה מעצב את עצמך ולוקח את ההשראה ממקומות אחרים לפי תקופות בחיים או מחשבות מסוימות, כיום ההשראה שלי יותר מופשטת, היא יכולה להגיע פתאום, ממשהו שראיתי ותפס לי את העין, דמויות נשים מסוימות שהתחברתי אליהן והייתי רוצה לצייר אבל בסגנון שלי, עם הטאצ' שלי.

האם נכון בעידן של היום מבחינתך להיות אומנית ? 

להיות אומן זה לכל החיים, זה קודם כל להיות אומן בנפש, אתה לא באמת בוחר אם להיות כזה או לא, זה פשוט טמוע בך, אבל אתה כן בוחר אם לפתח את זה, כי אפשר לפתחת את האומנות שלך לכיוונים שלא דמיינת אם רק תרצה.

מעבר לזה אני חושבת שכל היופי באומנות זה שהכל הולך, אין פה "נכון" "לא נכון", בעצם מה שאני מנסה להגיד שאין בה חוקים, אין בה טעויות, הכל זורם, אם אם יצא לי משהו עקום או בטעות, זה יכול להתפרש אומנותי ומעניין, דווקא מהטעויות יוצאים הדברים היפים, כשלא תכננת.

על מה ויתרתי בחיים ?

מבחינתי לא ויתרתי על כלום, אני לא אשקר שהיו לי חששות בהתחלה, האם זה נכון להתמקד רק באומנות, האם זה רווחי, האם בישראל מעריכים אמנות טובה ? ובכל זאת המשכתי להאמין בעצמי כמו היום, והגעתי לאן שהגעתי בזכות עצמי ובזכות הרצון החזק שלי להראות לעולם מה יש לי לתת.

האם את מצליחה להתפרנס ממקצוע כציירת?

באופן כללי כן, אם אתה משווק את עצמך בצורה נכונה ויודע להעריך את עצמך נכון אז זה קורה, אין ספק שהדרך קשה בהתחלה שאתה אומן לא מוכר ואנשים לא מוכנים לשלם הרבה, אבל עם הזמן התחלתי לדעת לדרוש את מה שמגיע לי בביטחון ללא להסס וזה עובד, מה שכן זה יכול להפוך לפעמים לתחום דינמי, ההכנסה לא תמיד קבועה ורציפה. לי אישית תמיד היה חשוב יציבות וביטחון בעסק, לכן כבר לאחר השירות הצבאי שלי ניגשתי ללמוד עיצוב פנים, הייתי בלימודי דיפלומה, נהניתי מכל רגע והבנתי שאני במקום הנכון.

צילום: באדיבות שקד מצרי

אך השילוב של מעצבת פנים מגיע בקנה אחד עם עולם האומנות ?

מבחינתי זאת גם אומנות בפני עצמה וזה לגמרי התחבר לי ביחד, בתור מעצבת פנים אני מביאה ערך מוסף ללקוחות שלי ומספקת להם את שירותי גם כציירת, בכך אני מתאימה להם את היצירות לעיצוב הבית ולהיפך.

גם בעיצוב פנים אני מגיעה עם חשיבה יצירתית, דמיון מפותח, יציאה מהקופסא, תמיד חושבת איך לחדש, איך לעשות עיצובים שעוד לא נעשו, שאני נכנסת לחלל אני מתחילה לצייר את התוצאה הסופית בראש של מה שהייתי רוצה לעשות, אם זה בחירת הצבעים חומרים, קונספט, סגנון מסוים, העמדה של הרהיטים בחלל, כך שבעצם בחוש האומנותי שלי רק עוזר לי בנושא.

 מה הסגנון שלך באומנות ?

סגנון האומנות שלי הוא דמויות נשים חזקות עם הרבה צבע, בצבעוניות מודגשת, בעיקר פנים של נשים וזה דורש רמת דיוק גבוה, באופן מפתיע לאורך השנים התחלתי לשלב את אומנות האבסטרקט וגיליתי עולם מדהים שאני מאוד מתחברת אליו, מופשט ללא חוקים, דגש על טקסטורות מרקמים וצבעים, מפותח יותר, עכשיו יותר, כך שהייתי מגדירה את השילוב של שניהם לאומנות שלי. בנוסף לזה אני מציירת ציורי קיר גדולים בהזמנה אישית, משלבת גם ציורי גרפיטי בהתאם לדרישת הלקוח.

 השאיפות הלאה ?

השאיפות שלי הלאה זה להיות אמנית גדולה ומוכרת בארץ ובעולם, תמיד שאפתי גבוה.לתת את הטון בכל חלל על ידי היצירות שלי, להחזיר את תרבות האומנות לארץ, להגדיל את המודעות לאנשים בנושא האומנות, שיבינו שכל יצירה זאת יצירת אומנות שעמלו עליה זמן רב, שיבינו שהיצירות מוסיפות חיים ומשמעות לכל מקום, אומנות היא צבעים, חושים, דמיון, ומוסיפה לכל קיר.

מהו הדבר שלא תתפשרי בעבודתך ?

למכור יצירה שאני לא שלמה איתה.

איזו תגובה ריגשה אותך ? 

כל תגובה חיובית של לקוח מרגשת אותי כל פעם מחדש.

 מה דעתך על תעשיית האומנות שבה את פועלת ?

אני חושבת שבתוך כל העולם של תעשיית האומנות אני מקפידה לשמור על ייחודיות  מסוימת, ליצור אמנות עם רגש, לדעת לבדל את עצמי מאחרים, להעביר את המסר שאני רוצה להעביר, ובכך להפוך את עצמי לפחות תעשייתית.

הצגת בתערוכה בבית  חיל האוויר ספרי על התערוכה ?

אכן כן ! אני בהחלט נרגשת להציג את שלל יצירות האמנות שלי שם, זאת תערוכה מדהימה שמכבדת את עצמה ואת האמנים הנוכחים בה, נורא התרשמתי מהיצירות המוצגות שם, מנראות המקום והסגנון, מאופן תליית היצירות וסדר הצגתן, רואים שהכל נעשה בקפידה עם תכנון ומחשבה מרובה.

אין לי ספק שאמשיך עוד דרך ארוכה בתערוכות בית חיל האוויר.