עמוד הבית » תערוכה במוזאון העיצוב אלבר אלבז מפעל החלומות

תערוכה במוזאון העיצוב אלבר אלבז מפעל החלומות

אלבר אלבז, צילום: נעמה משיח כהן
אלבר אלבז לא רק מעצב אופנת על, אלא אישיות כובשת ומיוחדת ובעל כישרון יצירתיות מופלאה. זוהי תערוכה המוצגת בפעם השלישית במוזאון העיצוב בחולון התורמת תרומה לחברה בתחומי העיצוב, התרבות והאופנה. אוצרת התערוכה יערה קידר מצליחה להעביר את מפעל חלומות של אלבז לרגעים מוחשיים ולרגש את הצופה ובהתבוננות אל מסעו.

בפתיחת התערוכה הגיעו לחנוך את התערוכה אלפי מבקרים מכל הארץ כולל משפחתו של אלבר ובן זוגו אלכס קו. מיה דבש אוצרת ראשית של המוזאון  פתחה את נאומה בציטוט של אלבר. אלבר היה אומר: " כשאתה הולך תסתכל מחמישה כיוונים שונים, ישר כי צריך להסתכל קדימה, אחורה תזכור מעין באתה לצדדים מי האנשים לידך ולמטה לוודא שאתה לא דורך על אף אחד ולמעלה צריך לזכור שיש משהו שמגן עליך" .

מיכל הרצוג הוסיפה : "סיפורו יוצא הדופן יכול להוות מופת והשראה לרבים. זהו סיפור על כוח של חלומות על חשיבות של התמדה ואמונה ביכולת ואין סופית של כישרון .התערוכה זו הזדמנות מצוינת  להכיר מקרוב את השפעתו ויצירתו הנפלאה יצירה שפרותיה הפכו במידה רבה להנצחה הטובה ביותר לכישרונו. אופנה היא בינלאומית שפה שמתעדכנת שמתחדשת שמהווה גשר בין בני אדם בן כל קצוות העולם שפה שמהווה גשר ומכנה משותף וקשה להישאר אדיש לפניה".

המעצב אלבר אלבז

מעצב האופנה הישראלי אברהם שלום אלבר אלבז 1961-2021 נולד בקזבלנקה, הגיע לארץ והתגורר בעיר חולון ולאחר לימודיו בבית ספר שנקר עבר להתגורר בניו יורק צבר ניסיון ולאחר עשור עבר לפריז. העבודה היתה  קשה ויחד עם זאת כישרונו היה עצום. הוא אהב נשים ובפרט להלבישן. "נשים לצד חלומות". הוא הצליח לכבוש את פריז והפך לאחד מעצבי האופנה הגדולים בבתי האופנה העילית (הוט קוטור)בעולם. אלבז אשתקד נפטר מקורונה.

 

צילום: פרטי

התערוכה

התערוכה מחולקת ל- 2 חללים במוזאון. "כניסה" לתוך עולמו ומסע חייו של המעצב. החלל הראשון בקומה התחתונה בו ניתן לסייר ולהתרגש מבובות הנשים הלבושות בסגנון פרזאי המוצגות כמעין סיפור חיים ומשמיעות את "קולן" ברחובותיה של פריז, נשים תמירות, לבושות בחליפות מקושטות בתכשיטים, נשיות כל כך, הנמצאות בתנועה מסחררת לצד קולקציית הפג'מות המרהיבות שעיצב בקורונה עבור המותג AZ פקטורי.

צילום: פרטי

בקומה העליונה עיצובי הבגדים של בתי האופנה העלית איב סאן לורן, ולנטינו, לואי ויטון ועוד .. השמלות המוצגות הן מתצוגות אופנה שבה אלבז עיצב עבורם, ליד כל בגד מלווה בסרטון במסך המתעד את הבגד בתצוגה. יכולתו כישרונו של אלבז בבחירת בדים וצבעים מיוחדים היתה מחוץ לנורמה בתקופתו וכאן, היתה לו יכולת מרשימה לתת לבגד הדרה, כבוד, תנועה וזרימה ואפילו  יצירת דו שיח עם הגוף " שפה חדשה".

צילום: פרטי

לאורך התערוכה, על הקירות כתובים ציטוטים, תמונות מתוך תצוגות, קמפיינים בעולם המתעדות את רגשותיו לעולם הנשי ואהבה לנשים עם כישרון אין קץ.

 " סגנון הוא הדבר היחיד שאי אפשר לקנות, הוא לא נמצא בשקית הקניות

בתווית או בתג המחיר. הוא משתקף מהנשמה שלנו אל העולם שבחוץ – רגש"

צילום: פרטי

גולת הכותרת שמלה שעיצב אלבר עבור השחקנית מריל סטריפ 2012 לכבוד טקס פרסי האוסקר ה- 84, מחווה שמריל נתנה את אישורה להציג  את השמלה עבור התערוכה.

שמלה שלבשה מריל סטריפ באוסקר, צילום: פרטי

 

בנימה אישית, התערוכה מרתקת וכובשת את העין ורגישותו של הצופה. יערה מצליחה שוב לעורר הזדהות וחיבור אל המעצב. בצאתי מהתערוכה התפקחתי מהחלום. אלבר אלבז ניחן ביצירתיות מופלאה ייחרט בדפי ההיסטוריה כמעצב אופנה דגול ובעל חידושים בעולם האופנה.

אל תפסיקו לחלום.