עמוד הבית » אופנת רנואר בקולקצייה סתיו במוזאון ת"א – "ישראליאנה"

אופנת רנואר בקולקצייה סתיו במוזאון ת"א – "ישראליאנה"

קולקציית ישראליאנה, צילום: נעמה משיח כהן
אופנה ואומנות לאורך כל השנים התכתבו יחדיו והפעם אופנת רנואר אופנה ישראלית, מציגה במוזאון לאומנות בתל אביב קולקציה הנקראת "ישראליאנה" בשיתוף האומן והמאייר דוד פולינסקי.

חברת האופנה רנואר מפתיעה שוב ויצאה בליין מיוחד בנוסח ארצישראלי " ישראליאנה" בשיתוף עם המאייר דוד פולונסקי בהשראת התערוכה המוצגת במוזאון תל אביב.

המאייר דוד פולונסקי

מאייר ישראלי דוד פולונסקי למד בבצלאל החל לאייר בטלוויזיה פריצת דרכו החלה בסרטו "ואלס עם באשיר" סרט מצויר דוקו מלחמתי אשר זכר בפרס אופיר 2008 ולהכרה בינלאומית. הציורים בקולקציית סתיו חורף של רנואר ניתן להבחין על תקופת ילדותו של המאייר, הבא לידי ביטוי בצבעוניות של המראות היומיומיות שאשר חווה. עצים, בתים עם מרפסות רחבות המשקפות אל הרחובות. הבתים שגדלו הורנו ומעליהם דודי שמש, אנטנות טלוויזיה, יונים בכיכרות דוכן פיס,עצי תפוזים בכל פינה והים הכחול העמוק אשר,כל אלה מתחברים יחדיו למראה התמים של חיים ישראלים פשוטים בשנות קום המדינה.

צילום: נעמה משיח כהן
צילום: נעמה משיח כהן

העיר תל אביב צועדת קדימה עם המנופים של הקבלנים זוהי תחילתה של עידן חדש. תל אביב הישנה אל מול תל אביב המתחדשת העכשווית. פולונסקי חקר את התרבות הישראלית וכך, יצר אייקונים של איורים על הדפסי החולצות ממה שספג וכך ההשראה מתבטאת דרך איוריו.

הקולקציה המרשימה הינה רב מגדרית הבא לידי ביטוי בלוגו של מותג האופנה, המידות ובצבעים. האירוע היה "צבוע" כולו בצבעי כחול לבן לצד אוכל ישראלי, יינות וקוקטיילים מובחרים. בפתיחת האירוע עלו על הבמה להקת זמר ישראלית ששרו שירי ארץ ישראל.

מורן אטיאס צילום: דודי פרץ
לאה שנירר, צילום:דודי פרץ
יעל שלביה, צילום: דודי פרץ

נכחו באירוע:  יעל שלביה, ברק שמיר, טל מורד, מורן אטיאס, שיר אלמליח, ירדן הראל ,חן אמסלם, דניאל אריסון, לאה שנירר, תקווה גדעון, דנית גרינברג, יעל גולדמן, רותם חג׳ג׳ ועוד..