עמוד הבית » תערוכה חדשה של הצלם בודואה מואנדה מקונגו סיפור על אור וחושך

תערוכה חדשה של הצלם בודואה מואנדה מקונגו סיפור על אור וחושך

צילום: Baudouin-MOUANDA_Les-Fantômes-de-
תערוכה חדשה בגלריית הספריה במכון טכנולוגי חולון מציגה צילומים מרהיבים ונוגעים ללב

התערוכה מתעדת באופן פואטי את חיי הלילה של ברזוויל, עיר הבירה של קונגו, ששני מיליון תושביה מהווים כשליש מתושבי המדינה. כחלק מהתנאים הקשוחים של המציאות העירונית כפי שנחווים על ידי הסטודנטים תושבי העיר, הם נאלצים לשלב עבודות מזדמנות עם לימודים במשך היום, ולהשלים את מטלות הלימוד לאחר החשכה. אולם מאחר ויותר מ-70% ממשקי הבית בעיר הבירה חסרי חשמל, ואספקת החשמל למשקי הבית המחוברים לרשת היא לרוב לא סדירה, משימה זו הופכת לאתגר אמיתי. התלמידים והסטודנטים יוצאים החוצה לעבר הכבישים והדרכים הראשיות, כיכרות העיר המרכזיות ואזור שדה התעופה, שם, תחת פנסי הרחוב –הסטודנטים מקווים לקרוא את דרכם לעתיד טוב יותר.

התערוכה מציגה סדרה של יותר מעשרים דימויים אשר צולמו על ידי הצלם הקונגולזי בודואה מואנדה, חבר בקבוצת הצלמים "קולקטיף ז'נרסיוֹן אלילי" ו-"אפריקה אין ויזוּ", שהחל את דרכו המקצועית בתיעוד החיים בברזוויל ובמלחמות האזרחים בקונגו. הוא קיבל הכשרה מקצועית בפאריז ב-"מרכז להכשרה ופיתוח העיתונות". מואנדה הציג מעבודותיו במוזיאון דאפר בפאריז וזכה במספר פרסים. הוא שהה לאחרונה שלושה חודשים בליברוויל, בירת גאבון, שם עבד על סדרת הצילומים "היפ-הוֹפ וחברה" ותיעד את הבחירות לנשיאות.

באמצעות סדרת תמונות זו מואנדה עקב לאחור אחר עברו שלו כתלמיד וכתושב רובע "בקונגו"' של ברזוויל, אחד המחוזות הוותיקים והעניים ביותר של העיר. מואנדה חזר לאותם הרחובות אשר תחת פנסיהם הוא נהג להשלים את שיעוריו. הצילומים מעבירים מסר חזק על ידי יציקת אור כמעט מיסטי על התשוקה לרכישת ידע. הדפים הלבנים הרבים בידי עשרות אם לא מאות הסטודנטים, בולטים בלובנם עוד יותר על רקע החושך, ובהיקותם מרמזת על הרצון העז, החלומות והתקוות של הדור הצעיר תושב העיר המסוגל לדמיין עתיד טוב יותר.

פתיחת התערוכה: 31.01.19 בשעה 19:30
נעילת התערוכה: 31.03.19
כתובת: מכון טכנולוגי חולון – HIT, הופיין 63, חולון
גלריית הספרייה, בניין 5, קומה ג'
שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-20:00, יום ו' 09:00-13:00