עמוד הבית » תערוכת "הרוח שבחומר"

תערוכת "הרוח שבחומר"

תערוכת קרמיקה באולם התצוגה של IDdesign בירושלים צילום לנס הפקות
IDdesign, הרשת הבינלאומית לעיצוב הבית, מציגה בימים אלה את קולקציית החג החדשה באולמות התצוגה ברחבי הארץ. הרשת שעברה לאחרונה מתיחת פנים, הרחיבה ושדרגה את אולם התצוגה בירושלים, פונה לקהל חובבי העיצוב, אדריכלים, מעצבי פנים וסטייליסטים ומציעה מגוון פרטי עיצוב לבית ומתנות חג בהתאם למגמות והטרנדים המובילים בעולם.

לקראת החג מעניקה רשת  IDdesign במה לאמני קרמיקה ישראליים ומאפשרת להם להציג את עבודותיהם בכותלי החנות בתערוכה מיוחדת, כאשר חלק מהפריטים בסדרות יוצעו למכירה.

התערוכה, שנאצרה על ידי אמנית הפיסול הקרמי אסתי קסטרו, הושקה בהצלחה רבה בתחילת הקיץ בחנות הדגל של הרשת ברמת גן, נדדה בחודשי יולי אוגוסט לערים חיפה ונתניה, מגיעה השבוע גם לעיר הבירה ירושלים ותוצג בין התאריכים 15 בספטמבר עד 16 באוקטובר באולם התצוגה של הרשת בתלפיות.

בתערוכת הקרמיקה הישראלית "הרוח שבחומר" יובאו ביטויים אמנותיים השואבים השראה מהיצירה הקדומה של הכד, אשר מוזכר כבר בסיפורי התנ"ך ושימש בתרבויות קדומות ככלי הנושא יין, קמח ומים חיים. הכד עובר לאורך ההיסטוריה שינויים עיצוביים והפך ברבות השנים  לחלק מסמלי התרבויות השונות.

יצירות הקרמיקה של רחלי שפרשטיין
צילום יחצ
צילום נעמה משיח כהן

לדברי אוצרת התערוכה אסתי קסטרו: "החומר שהוא המרכיב הבסיסי המשותף, עבר ברוב היצירות תהליך התחלתי דומה – מגוש חמר הסב על האובניים או בין הידיים ועד האינטרפרטציה האישית של כל אמן  המציג את גישתו, תוך ליטוף וקימוט בצורה וצבע. התערוכה נולדה מתוך רצון לתת במה לאמנות הקרמיקה הייחודית הקיימת ומתפתחת בישראל והיא מאפשרת הצצה אל עולם צבעוני ומרתק של אמנות הקרמיקה העכשווית מזווית ראייתם של האמנים".

אסתי קסטרו אוצרת התערוכה
צילום לנס הפקות

עופר איתני, מנכ"ל "כרמל גרופ" ומבעלי הרשת הוסיף: "החלטנו ברשת IDdesign לאמץ את האמנים המקומיים שלנו. האומנות הישראלית עוברת תקופה לא קלה בעת האחרונה וכולנו מצווים להתגייס ולסייע, העיצוב ברשת הוא הכי יוקרתי וזה בא לידי ביטוי עם המחיר ".

האחים עופר ואביב איתני צילום לנס הפקות
צילום לנס הפקות

 דבר מערכת: התערוכה עוצרת נשימה עם המון מסרים וזיקה לארץ , כלי הקרמיקה יוצרים טרנד חדשני לעיצוב ויוקרה בבית. מרגש לראות אומנות כחול לבן בתפארתה.

האמנים המציגים בתערוכה: רני גילת, אסתי קסטרו, רחלי שפרשטיין וגיא ג'אנה.

התערוכה תתקיים בין התאריכים 15 בספטמבר עד 16 באוקטובר 2020 ובהתאם להנחיות משרד הבריאות

באולם התצוגה IDdesign, פייר קניג 20 תלפיות, ירושלים

א' – ה': 20:00 – 10:00, ו' : 14:00 – 09:00