עמוד הבית » תערוכת פופ אפ להצלת פרחי בר

תערוכת פופ אפ להצלת פרחי בר

פרחי סחלבים צילום אורי פרגרמן-ספיר
הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם בירושלים יצא לאחרונה בקמפיין נרחב הקורא לקהל הרחב לרכוש ולזרוע בגינות ובאדניות הפרטיות זרעים של פרחי בר מקומיים הגדלים בארץ שחלקם נדירים וחלקם בסכנת הכחדה זאת על מנת לשמר את המגוון הביולוגי בארץ.

הקמפיין שהוקדש לזכרה של נחמה ריבלין ז"ל בשל אהבתה לטבע ותרומתה האדירה במשך השנים לשמירה על הטבע, הושק בערב ראש השנה האחרון על ידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין שיחד עם בני משפחתו זרע בגינת בית הנשיא מהזרעים המיוחדים.

בגן הבוטני שהוא הגדול בישראל אוסף של למעלה מ-6000 מינים וזנים של צמחים מרחבי העולם. הגן מטפח מגדל ומייצר זרעים של פרחי בר לגינה מזה 40 שנה ביניהם כ-30 מינים שונים רובם מקומיים חלקם נדירים וחלקם בסכנת הכחדה.

כחלק מהקמפיין החליטו בגן הבוטני גבעת רם בשיתוף גלריית מנדרמן ביפו תל אביב, להציג תערוכת פופ אפ בנושא.

בין התאריכים 28-29.11.2019, חמישי ושישי, יוצגו בגלריה שלוש תערוכות מיוחדות:

האמנית קסניה טופז תציג ציורים של צמחי הבר, במסגרת הקמפיין יוצגו גם איורי אלונים של ד"ר מיכאל אבישי ז"ל, שהיה ממקימי ומנהלי הגן הבוטני בירושלים, צילומים של סחלבי בר ישראליים שצילם ד"ר אורי פרגמן-ספיר המדען הראשי של הגן ובנוסף תציג אביטל בן משה   ציורים של פרחי הבר על גבי קליפות עצים.

במהלך ימי התערוכה יעניק המדען הראשי של הגן הבוטני ד"ר אורי פרגמן-ספיר, הסברים על פרויקט הצלת פרחי הבר ועל הגן הבוטני ויעשיר את החוויה בסיפורים מרתקים על הצמחים, הפרחים ובוטניקה בכלל.

במהלך ימי התערוכה יוכלו המבקרים לרכוש את הזרעים של פרחי הבר המיוחדים, כולל מינים בסכנת הכחדה

תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני "פרויקט הצלת צמחי הבר הנכחדים ע"ש נחמה ריבלין ז"ל הוא אחד ממיזמי הדגל של הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים ומטרתו לאפשר לכל אחת ואחד לשלב את פרחי הבר בגינות הביתיות, הקהילתיות, בתי הספר והגנים ובכך להנגיש את הטבע הישראלי ולעודד את החיבור והאהבה אליו. כל זריעה לוקחת חלק בשימור הסביבה האקולוגית המאפשר המשך הנאה לדורות הבאים. אני מזמין את כל תושבי מרכז הארץ להגיע לגלריית מנדרמן לצפות בתערוכות המיוחדות, להקשיב לסיפורים ולהסברים של ד"ר אורי פרגמן-ספיר ולרכוש את שקיות הזרעים כדי לסייע לנו להציל את צמחי הבר של המדינה".

על המיזם עומלים כבר חודשים רבים בגן הבוטני.עובדי הגן יחד עם עשרות מתנדבים מכל רחבי המדינה, סיימו לפני חודשים ספורים את מלאכת האיסוף של מאות אלפי זרעים של פרחי בר אלו. כל הזרעים הללו נובטים בקלות, בעלי פריחה בולטת ויפה והינם חסכני מים המתאימים לכל גינה.

הזרעים נאספו, נוקו ונארזו על ידי אנשים מהקהילות הירושלמיות המגוונות, אשר המשותף לכולם היא אהבת הטבע והאדם. השותפים בפרויקט הינם ידידי הגן הבוטני, מתנדבי קהילת הגן, אנשים בעלי צרכים מיוחדים (אלו"ט ורעות), צעירים בשירות לאומי, צה"ל וצוות הגן הבוטני. השנה נארזו כ-12,000 שקיות זרעים, אותן יהיה ניתן לזרוע באדניות, בגינות ובכניסות לבתים.

 

גלריית מנדרמן לאמנות, הנמצאת בלב סמטאות יפו העתיקה, נפתחה לאחר עבודת שימור נרחבת של מבנה עתיק שהיה בבעלותו של האמן יונה לוטן. הגלריה מזמינה יוצרים מעולמות שונים להציג את יצירותיהם ולתרום לאווירה האומנותית של המדרחוב העתיק.

כתובת הגלריה – רחוב סמטת מזל אריה 19, יפו העתיקה.

 שעות פתיחת התערוכות להצלת צמחי הבר בארץ ישראל ע"ש נחמה ריבלין ז"ל

28/11/2019 בין השעות 22:00-13:00

29/11/2019 בין השעות 14:00-9:00

לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012  http://www.botanic.co.i

הוספת תגובה

הוספת תגובה