עמוד הבית » תצוגת אופנה פורצת גבולות בוגרי ויצו חיפה

תצוגת אופנה פורצת גבולות בוגרי ויצו חיפה

מעצבת שירל אברג'יל צילום: יחצ
המחלקה לעיצוב האופנה של מרכז אקדמי ויצו חיפה סיימו את לימודי האקדמיה ובערב הנוצץ שנערך באצטדיון סמי התהלכו הדוגמנים.ות על המסלול ביצירותיהם המרהיבות.

18 בוגרות ובוגר הציגו לראווה את הקולקציות המיוחדות שיצרו בתצוגה. מדובר על קולקציות בעלות שפה משותפת שכולן נוצרו מתוך סיפוריהם האישיים של הסטודנטים, כשחלקן מושפעות על מגמות חברתיות וסביבתיות שהסטודנטים נחשפו (בין הנושאים בתצוגה: הטרדות מיניות, התמודדות עם נכות פיזית, התמודדות עם מחלת הסרטן, המרחק בין העולם החילוני לדתי, הקשר בין גירושין לאופנה ועוד).

תצוגת האופנה נפתחה בדבריה של ראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש-רותם "לאחר שמזה מספר שנים התקיימה תצוגת האופנה של ויצו במרכז הארץ, אני שמחה על כך שבשנתיים האחרונות היא מציגה כאן בעיר שלנו, דבר שמציב את חיפה על המפה כמרכז לאמנים ומעצבים והופך אותה לבית האופנה של הצפון."

בנוסף, הוסיפה רחל גץ-סלומון, ראש המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה: "שבע עשרה סטודנטיות וסטודנט אחד סיימו את לימודיהם במחלקה לעיצוב אופנה, והציגו שמונה עשרה קולקציות, בהן מספר משתנה של מערכות לבוש. הפרויקטים השנה מגוונים מאוד, ועם זאת ניתן להבחין בבירור כי חלק גדול מהם עוסקים בנושאים חברתיים בוערים. מגדר, אקלים, מעמד חברתי וזהות אישית ולאומית הן תמות בולטות, המשותפות לפרויקטים רבים. בכך, מסתמנים הסטודנטים במחלקה כמעצבים לעתיד בעלי מודעות חברתית וסביבתית מפותחת. תצוגת האופנה השנתית זהו אירוע השיא של המחלקה. אופנה היא דיסציפלינת העיצוב ההכרחית ביותר עבור בני האדם; הבגד הוא עבודת העיצוב איתה אנחנו מקיימים מפגש אינטימי מאין כמותו. תצוגת האופנה היא הזדמנות להתבונן בדיסציפלינה העיצובית מתוך המבט הרענן והחוקר של סטודנטיות וסטודנטים, והתצוגה מזמינה אתכן/ם לחשוב על הבגד כמחולל ומשפיע על הדרך בה אנחנו חווים את גופנו, ובכך גם את עצמנו, ולכן גם את העולם".

ניווין עמירי צילום: יחצ
גל בוז'י צילום: יחצ
שחר בר לב, צילום: יחצ
צילום: יחצ

ניתן היה להבחין בתצוגה אופנה מיוחדת ובעלת אמירה בקולקציות, ניכר היה לראות את תפיסת עולמם של הסטודנטים בעיצוב והייתה תחושה לאורך כל המסלול על העבודה הייסודית שנעשתה עימם במהלך התקופה המורכבת שחווינו. העיצובים היו בעלי נוכחות וחשיבה יוצאת דופן, בועטת אך, יחד עם זאת חדשנית בעצובים ובצבעים עם קריצה לעתיד. השילוב של סוגי בדים השונים הביאה את הבגד למקום חשוב יותר עם דמיון פורץ גבולות. בנוסף, נושא הקיימות שהוא באמת נושא חשוב המחלקה לאופנה נטלה חלק במסר בעיצובים תוך שמירה על העולם, על חופים פסולת ואוצרות הטבע שהולכים ומתמעטים. הצלחתם לרגש אותי ולהביא את ההשראות למסלול.

בין הקולקציות הבולטות בתצוגה

שירל אברג'ל, בפרויקט I used to be you בהנחיית שאול אהרוני. "הפרויקט עוסק במציאות של האוכלוסייה השקופה, דיירי הרחוב.  גם אם מתעלמים מהם עדיין הצצה והמבט החטוף מאפשר לנו לחשוף ולהבדיל על פי תנוחת הגוף הקורס והצבע הדוהה של הבגדים המתכסים בלכלוך, זהו ציר הזמן של דייר הרחוב . דיירי הרחוב מספרים שעם כל הקושי הם רואים גם נקודות אור, גם חיוך והתעניינות יכול לעזור להרים ולתת תקווה מלבד כסף, אוכל או סמים. הקולקציה מציגה שלבים של מעבר מחיים רגילים של יציבות, לאובדן פיזי של קורת גג ,אובדן נפשי ועוד.בחרתי להתמקד במעיל עוטף כמגן, כובעים עומס ושכבות,  המבטאים את המציאות היום יומית שלהם בשילוב של צבעוניות עזה וחזקה של רגשותיהם".

מאיה כסיף, בפרויקט BLUE SEA בהנחיית שאול אהרוני "כגולשת גלים, אני פוגשת יותר ויותר פסולת בים, ממים צלולים ונקים הים שלנו הפך למזבלות פלסטיק צפות ומקשה על שרידות בעלי החיים.  תעשיית הדייג ותעשיית האופנה ידועות בפגיעתן באופן ישיר בערכי הטבע הימיים, והתוצאות הרסניות. דרך הקולקציה אני רוצה להגביר את המודעות והערכים לשימור הטבע והים. הקולקציה עשויה מפסולת שנפלטה אל החוף ומחומרים שאספתי בים. מהם יצרתי מערכות לבוש אלטרנטיביות. אנשי הים, פועלים למען ניקיון החופים ואנחנו מרגישים שליחים של הבשורה".

עופרי יוסף אזולאי, בפרויקט "משחקי ילדים" בהנחיית קובי לוי וז'ק למור. "הקולקציה שלי עוסקת בטשטוש הגבולות המיניים במרחב הביתי. מרחב זה אמור להיות מוגן כשהיחס בין מבוגרים לילדים הוא ברור ומוסד. הקולקציה עוסקת בהפיכת התפקידים הטבעיים ובמתח בין מה שגלוי למה שמוסתר. היא מביאה לידי ביטוי את השילוב הבעייתי בין עולמות המבוגרים לבין עולמות הילדות. הקולקציה עוצבה מכותנות וטקסטילים ממוחדשים תוך שילובי רקמה וחריזה".

צילום: יחצ
מאיה כסיף, צילום: יחצ
ניווין עמירי, צילום: יחצ
צילום: יחצ

 

נכחו באירוע: ראש עיריית חיפה- ד"ר עינת קליש-רותם, נשיא המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה פרופ' שמעון עמר, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין ונשיא בורסת היהלומים העולמית ויו"ר הועד המנהל של המרכז האקדמי ויצו חיפה מר יורם דבש. 

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה