עמוד הבית » איך לסייע לאיש שלך להתמודד עם משבר המלחמה ובכלל

איך לסייע לאיש שלך להתמודד עם משבר המלחמה ובכלל

A man and a woman
אחד מנקודות המשבר בין בני זוג מתרחשות במציאות בה הגבר חווה משבר כלשהו שהוא מתקשה להתמודד איתו. וכעת, בימים אלו שרבים מהגברים שלנו חזרו לבתים שלהם אחרי מלחמה קשה ומטלטלת ממראות קשים, החלטות גורליות, מהלכים של חיים ומוות, ועומס פיזי ונפשי, זה פוגש אותנו יותר מתמיד כיוון שרבים מהם מתקשים לעשות את המעבר ממציאות שעברה עליהם בקרב למציאות של של שגרה וקרבה שהחיים מזמינים אותנו אליה.

 

בעוד שמהצד שני נמצאות נשים שהחזיקו את המערכת כולה לבדן וזקוקות כעת להרפות, לשחרר סטרס ופשוט להניח ראש על האיש שלהן אממה, הוא לא פנוי, הוא לא חש מסוגל, הוא עדיין נותר ברוחו בקרב ובזוועות שחווה. לכן, דווקא כעת, חשוב יותר מתמיד להכיר ולהתחבר חזרה לתשתיות הכי עמוקות של גברים ונשים כאחד ולפעול מתוך הכוחות הקוטביים הטבעיים שלנו הקוטב הנקבי שמעניק לנשים חווית ערך ומלאות והקוטב הזכרי שמעניק תחושת חוזק והשפעה לגברים.

צילום: pexels

גירושין זה לא הפיתרון 

איך עושים זאת?

מילת המפתח היא אחריות. האם גבר מאמין שהוא מסוגל להתמודד ולגבור על הקושי והמשבר שאני שרוי בו הוא לוקח על זה אחריות , מגייס את כל הכוחות שבו על מנת ליצור את המציאות אותה הוא רוצה ליצור כאשר הוא לא, הוא מתכנס לתוך עצמו ומחכה שמישהו מבחוץ יעשה זאת עבורו, לרוב הציפייה היא מהאישה שלצידו, שתעזור, שתבין, שתניח לו, שתטפל בו, מתוך אמונה שזה מה שהוא זקוק כדי להתחזק. העניין הוא שלדברים יש נטייה לפעול אחרת ברגע שגבר נחטף למקום המתנער מאחריות, המוזן, המושפע, הפאסיבי ונתקע שם הוא בעצם נשבה בקוטב הנקבי שהוא הקוטב הטבעי של נשים ומונע מעצמו את הגישה לכוחות הזכריים שמחברים אותו למהות המשפיעה, החזקה והיוצרת שבתוכו.

רק כשגבר מחובר לקוטב ההפוך והזכרי הוא מרגיש שיש בו את הכוחות והוא פועל להתגבר ולברוא את המציאות שהוא רוצה ליצור ולהשפיע בביתו ובחייו הוא מרגיש חזק ויכול להתגבר ולהתחזק גם מתקופה וחוויה כה קשה ומטלטלת כמו המלחמה ולכן, במקום זה , כשגבר לא מאמין או חש שהוא לא מסוגל, חשוב לי לפנות לנשים ולומר שחלק משמעותי שעשוי לסייע לזה לקרות זה כשהאישה עצמה תסכים לשחרר את האחריות שלו, האחריות על הטיפול באיש שלה, מלהיות המזינה והמשפיעה שלו, זו שמחזיקה את כל הכוחות וההשפעה אצלה ותעבור חזרה לקוטב הטבעי הנקבי שסומך , שמרפה, שבוטח בו ובמסוגלות שלו ולקבל אחריות רק על עצמה ועל הרגשות שלה.

צילום: pexels

 

ההזמנה הזו עשויה להישמע כמו חוסר תמיכה ואנוכיות ולא פעם גם לעורר פחד שאם לא אהיה שם עבורו הוא יפול ולא יצליח לקום. ופה בדיוק נבחנת האמונה שלי באיש שלי, שזו התמיכה העצומה שאני מזמינה נשים אליה. ובפרקטיקה אני מזמינה נשים שמתמודדות עם הסיטואציה הזו לקבל אחריות על 3 דברים חשובים בלבד ולשקף לאיש שלה:

  1. איך המצב שלו משפיע עליה  ( לדבר בשפת "אני" –כשאתה קורס אני מרגישה ש … , כשאתה מתקשה לחזור לשגרה ומתרחק ממני זה גורם לי לחוות  …. )
  2. מה היא בעצם מבקשת וזקוקה ממנו ( אני זקוקה ממך ל….אני משתוקקת ש….. ישמח אותי מאד אם….. )
  3. כמה היא מאמינה בו שהוא מסוגל ויכול להתמודד ולגבור על הקושי (אני רואה שאתה עובר חוויה מטלטלת ואני מאמינה שיש בך את כל הכוחות להתגבר. אני יודעת עם מי התחתנתי ואני סומכת עליך).
צילום: pexels

 

כשאישה מצליחה לעשות זאת בבהירות, בכנות ובאופן נקי מהאשמות ומניפולציות. היא בעצם משקפת לאיש שלה את גודל ועוצמת ההשפעה של שלו עליה, מעניקה פותחת לו פתח להוציא ממנו כוחות ולפעול חזרה לכיוונה ובכך היא בעצם מעניקה לו משמעות, חשיבות וכוחות להתמודד עם הסיטואציה ובכלל. באופן הזה היא לא תיחלש מהטיפול בו לאורך זמן ותרגיש בודדה ולא נראית. והוא יחזור לכוחותיו ויחווה הצלחה בהתגברות על המשבר ויזכה להפוך אותו לאבן דרך משמעותית בחוסן ובביטחון שלו, ועבור גבר אין דבר משמעותי מזה.

באופן הזה המשבר עשוי להוות מגבר עצום לזוגיות לכוחות העצומים שהמלחמה טומנת בחובה ונקודת מפנה שיהפוך את הקרב לקרבה גדולה יותר ממה שהיתה אף קודם. תודה לכל החיילים שמקריבים את ביטחונם למענינו. מי יתן והשם ישמור עליכם בריאים שלמים וחזקים ותודה לכל הנשים שמתמודדות עם מצב בלתי נתפס. 

הכתבה מוקדשת להחזרת השבויים שלנו הביתה עוד היום, אמן. 

מאת זהרה זהבה

לייעוץ: 052-8464610

הוספת תגובה

הוספת תגובה