עמוד הבית » איך מקדמים אתרים בשנת 2020 ?

איך מקדמים אתרים בשנת 2020 ?

צילום FREEPIK
שנת 2020 היא שנה שכנראה תהיה זכורה לעד בתור שנת הקורונה. לווירוס הקורונה הייתה השפעה קריטית על החיים של אנשים בכל רחבי העולם, והאתגר הבריאותי הזה טרם הסתיים.

כפי שכל תחומי החיים הושפעו מהמגפה, גם תחום קידום אתרים הושפע ממנה. חלה ירידה, למשל, בכמות הקמפיינים הממומנים בתחומים רבים, כמו תחומי התיירות והנופש. ההשפעות על תחום הקידום האורגני היו קטנות יותר, אך גם בעולם הזה ניכרה השפעה מסוימת.

בתקופה הזו, בעלי עסקים רבים שמעוניינים לחסוך בהוצאות מחפשים דרכים לקדם את האתר שלהם באופן עצמאי ואולי לחסוך מעט כסף בתחום השיווק. למרבה המזל, ישנם מקורות רבים ברשת שמאפשרים ללמוד על הנושא הזה באופן עצמאי וללמוד את עקרונות הקידום האורגני. עבור אותם בעלי עסקים, להלן כמה עקרונות בסיסיים של קידום אתרים שניתן ליישם באופן פשוט יחסית.

מחקר מילות מפתח

קידום אתרים מתחיל תמיד במחקר מילות מפתח. מדובר בבדיקה שתקבע באילו ביטויי חיפוש להתמקד כאשר מקדמים את האתר. קידום אתרים אורגני תמיד נעשה סביב ביטוי חיפוש כלשהו (מקדם אתרים בתל אביב, למשל). הדירוג של כל אתר יכול להיות שונה בתוצאות חיפוש שונות בגוגל. הביטוי האידיאלי לקידום הוא כזה שיש לו נפח חיפושים גדול ככל הניתן ושרמת התחרות עליו היא קטנה יותר. ישנם כלים רבים ברשת שבעזרתם ניתן לראות את נפח החיפוש החודשי של ביטויים, כולל כלים של Google Ads, שניתנים בחינם למי שפותח חשבון.

חשיבות איכות התוכן

אי אפשר להגזים בחשיבות של תוכן איכותי בעולם קידום האתרים. רבים מהעדכונים שגוגל עורכת באלגוריתם שלה מכוונים לשיפור היכולת של מנוע החיפוש לזהות תוכן מקורי, מהימן ובעל ערך מוסף. אתר שהוא דל בתכנים יתקשה מאוד במאמצי הקידום שלו. זו הסיבה שכיום לכל אתר מקצועי בכל תחום יש גם בלוג. הבלוג מאפשר הוספת תכנים איכותיים ורלוונטיים לנושא האתר, מה שמסייע מאוד בקידום. התכנים חייבים להיות מקוריים ובלעדיים לאתר. כאשר רוצים לקדם ביטוי אחד באופן ספציפי, ניתן ליצור מאמר בבלוג שיעסוק באותו נושא ושהכותרת שלו תכיל את הביטוי שאותו רוצים לקדם.

דגש על חוויית משתמש

דבר נוסף ומשמעותי מאוד הוא לדאוג לחוויית המשתמש באתר. הדבר החשוב ביותר מבחינה זו היא התאמה של האתר לכל סוגי המכשירים והמסכים. אחוז הגולשים שנכנס לאתרים מתוך הסמארטפון שלו הוא גדול מאוד, ולכן האתר חייב להיראות טוב במכשירים ניידים. גוגל בודקת גם את הנושא הזה ומתעדפת אתרים שיש להם נראות טובה במובייל. אם האתר שלכם אינו נראה טוב על מסכים קטנים, ניתן למצוא תוספים שונים לאתרי וורדפרס שיעזרו לכם לפתור זאת. לעתים תצטרכו לפנות למתכנת כדי לשפר את הנראות במובייל, אך חשוב מאוד לשים לכך לב ולפעול בהתאם.

לסיכום

בתקופה הנוכחית, שיווק דיגיטלי יכול להחליף סוגים אחרים של שיווק. המרחב הווירטואלי ברשת נעשה רק פעיל עוד יותר בעידן הקורונה, וכדאי לנצל זאת. באמצעים פשוטים יחסית ניתן לשפר את הנראות והתוכן באתר שלכם, וכך לשפר את סיכויי הקידום שלו במנועי החיפוש.

הוספת תגובה

הוספת תגובה