עמוד הבית » איך צחוק בריא מקרב שינה רצופה?

איך צחוק בריא מקרב שינה רצופה?

צילום:pexels
מה קורה במוח בשעת צחוק:

ישנה קליטה של המילים ופירוש משמעותן בקורטקס, באונה קדמית שמאלית. משם מתקיים חיבור להמיספרה הימנית להבנת הפואנטה של הבדיחה / חידה, משם המסר מועבר למערכת הלימבית הרגשית, יוצר שם פעילות המגרה הפרשת חומרים הגורמים הנאה, אז נשלחת פקודה לשרירי הפנים בית החזה והבטן להתכווץ ולשחרר קולות צחוק או חיוך. כמובן כל זה מתרחש בשברירי שניות.

הערך של התבוננות:

התבוננות מביאה לביון = איסוף נתונים, שמביא להבנה של התמונה הרחבה. הבנה מביאה ליישום ולהתרחבות של בינה. שנים של עבודת אדמה כזו של חריש עמוק ולהתפתחות של תובנה.

בסיסי הקיום של הומור וצחוק:

כל צחוק או הומור מבוסס על סתירה פנימית בין המציאות לבין מה שקורה. הומור על פי ויקיפדיה, הוא המעבר הלא צפוי, ממישור אסוציאטיבי אחד למישור אסוציאטיבי אחר. או כיכולת לתפוס את הצדדים המגוחכים, האבסורדיים והמשעשעים של החיים ולבטא אותם מתוך ראיה רחבה ויחס סלחני.

צילום:pexels

מקור המילה הומור:

המילה מגיעה מהמילה הלטינית  humorem שמשמעותה נוזל. גלגולים נוספים קשורים אף הם לאיזון של נוזלי הגוף, על פי תורת ארבעת הנוזלים של היפוקרטס. מכאן נראה שאדם המסוגל להצחיק אחרים, יש לו חוש הומור ויש בו לחלוחית לשד, להבדיל מ"יבש".

תיאורים וסוגי הומור:

הומור, סאטירה, לעג, שנינה, סרקזם, פרודיה, גיחוך, לגלול, חיוך, בדיחה, חידודי לשון, פארסה, בורליסקה, אירוניה, היתול, ליצנות, צחוק, חידות, עליזות, פזיזות, שמחה, בת שחוק,

אי אפשר בלי פרויד:

פרויד התייחס להומור כמו לחלום שבו ניתן להעלות תכנים לא מודעים ולטפל בהם בדרך לגיטימית, לעיתים ישירה ולעיתים עקיפה, אך מאפשרת ביטוי של דחפים ותוקפנות בדרכים לא אלימות. יחד עם זאת אפילו פרויד נאלץ להודות שיש הרבה בדיחות תמימות ללא תוקפנות.

צילום:pexels

להרבות בשמחה:

החשיבות של ללמד ילדים, משהו שלהם, שיהיה להם PARTY PIECE. זה מאד עוזר ומחזק את הביטחון העצמי. זה פועל את קסמיו בכל גיל. באנשים מבוגרים, השימוש בטכניקה הזו מחבר את האדם לילד שבפנים כל אחד מאיתנו. אל תפספסו הזדמנות להומור ולצחוק. זה בריא ומפריש אנדורפינים שהם הורמוני עונג ושמחה. זה עוגן של זיכרון ואסטרטגית זיכרון מעולה. כמובן יש את הטיפול בצחוק המיועד למתן או לרפא דיכאון – למשל בדרך של ליצנות רפואית. ויש את שיטת הטיפול המצוינת גם למחלות קשות, שנקראת "יוגה צחוק".

ההרפייה שבצחוק:

במהלך הצחוק יש כיווץ ומאמץ נעים של שרירי הליבה בבטן וכן של שרירי הפנים, הכתפיים, העורף. כעין מסז' עוצמתי דרך צחוק. התוצאה היא הרפייה עמוקה ושינה רצופה ומתוקה במיוחד. מומלץ לנסות, בריא במיוחד ומביא מזור לכל מה שמטריד או מאתגר את החיים.

צילום:pexels

לילה טוב ושינה רצופה.

נ.ב. לייעוץ אישי בנושא שינה רצופה יש לכתוב שם ומספר טלפון נייד ולשלוח למייל: goldensleep21@gmail.com  או לשלוח הודעת ווטסאפ לטלפון 0525212644 ואחזור בהקדם.