עמוד הבית » אכילה בריאה ונכונה שתוריד אתכם במשקל בתקופת החורף

אכילה בריאה ונכונה שתוריד אתכם במשקל בתקופת החורף

צילום: pexels
ככל שהקור של החורף מתחיל להופיע, שמירה על תזונה בריאה הופכת למטרה עליונה, במיוחד עבור בני 40 ומעלה. זה זמן שבו מאכלים מיוחדים ומחממים מתחילים לקרוץ לנו מכל עבר, ולפעמים הפיתויים גדולים מידי, אך חשוב לבחור בחוכמה - להישאר שבעים מבלי להטות את הכף.

בחירה נכונה של מזונות מזינים ומשביעים יכולה לשמור אתכם באנרגיה גבוהה, לשמור על משקל תקין, ואפילו לשמש כמוטיבציה להישאר פעילים במהלך החודשים הקרים שבאים עלינו.

הנה כמה טיפים לאיך לעשות את זה בקלות ובהנאה:

הגיע הזמן להתחבר למאכלי העונה

החורף מציע שפע של תוצרת עונתית שהיא לא רק טעימה אלא גם מלאה בחומרים מזינים חיוניים. ירקות כמו נבטי בריסל, קייל ודלעת עשירים בוויטמינים, נוגדי חמצון וסיבים. שילוב מזונות אלו בארוחות לא רק מגביר את החומרים המזינים שאנחנו מכניסים לגוף, אלא גם מסייע לתחושת שובע ללא עודף קלוריות.

מרקים מזינים שמחממים את הלב

מרקים ותבשילים חמימים ומנחמים יכולים להיות מוקד של בריאות עבורינו במהלך החורף. כדאי שנבחר במרקים על בסיס עוף שעמוסים בירקות, חלבונים רזים וקטניות. הם לא רק גורמים להרגשת שובע, אלא גם מספקים מגוון של חומרים מזינים חיוניים לתמיכה בבריאות הכללית.

צילום: pexels

כמו תמיד – חלבונים!

הכללת חלבונים רזים כמו עוף, הודו, דגים או אפשרויות שונות על בסיס צמחי כמו טופו ועדשים חיונית לשמירה על מסת השריר ותחושת שובע. ניתן לשלב חלבונים אלה במרקים, סלטים או מנות עיקריות, ולספק את הדלק והאנרגיה הדרושים לנו כדי להישאר פעילים במהלך החורף.

אנרגיה מתמשכת? דגנים מלאים

דגנים מלאים כמו קינואה, שעורה ואורז חום הם אפשרויות מצוינות כדי לשמור על שובע ולספק אנרגיה מתמשכת. הם עשירים בסיבים, מקדמים תחושת מלאות ומסייעים בשמירה על משקל תקין. קערות חמות של שיבולת שועל או סלטים על בסיס דגנים הן דרכים טעימות במיוחד בהן ניתן לשלב את הדגנים האלה בתזונה שלנו.

צילום: pexels

שומנים גם מחטבים

בואו נשנה את הקונספציה: אסור לנו להירתע משומנים ובעיקר שומנים בריאים המצויים באגוזים, זרעים, אבוקדו ושמן זית. הם מספקים חומרים מזינים חיוניים ועוזרים לשמור אותנו מלאים ומרוצים בין הארוחות. הוספת חופן אגוזים או זרעים לסלטים או שימוש בשמן זית בבישול יכולים לתרום לתחושת שובע.

מים ותה צמחים
בחורף, שמירה על רוויה של הגוף חיונית בדיוק כמו בחודשים החמים יותר. תה צמחים לא רק מחמם אותך אלא גם מציע טעם במים ללא תוספת קלוריות. זה הזמן להתנסות עם טעמים כמו קמומיל, מנטה או ג'ינג'ר, שיכולים לסייע בעיכול ולספק בריחה קלה ומנחמת מהקור.

צילום: pexels

על ידי תיעדוף של תזונה מאוזנת ועשירה בתוצרת עונתית, חלבונים רזים, דגנים מלאים ושומנים בריאים, אנשים בשנות ה-40 לחייהם ואילך יכולים לחצות את החורף תוך תחושת שובע ואנרגיה. מזונות אלו לא רק תומכים בניהול משקל אלא גם מספקים את הרכיבים התזונתיים הדרושים לשמירה על בריאות ומוטיבציה. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים בשביל לשמור על פעילות במהלך החודשים הקרים יותר. החורף הזה נבחר כולנו במזונות הבריאים האלה כדי להרגיש ניזונים, מרוצים ומוכנים לכבוש את העונה הקרה.

מאת אביעד אולמן מנטור להצלחה מנטלית ופיזית

הוספת תגובה

הוספת תגובה