עמוד הבית » אמהות חזקות תורמות לצבא חזק

אמהות חזקות תורמות לצבא חזק

צילום: pexels
פגשתי את השכנה עם הכלב שלה, כשטיילתי עם תותי הכלבה הקטנה שלי. נראה היה שחסרות לה שעות שינה רבות. העיניים שלה היו עייפות, היא נראתה לחוצה ודואגת. שאלתי לשלומה.

"אני לא מצליחה לישון בלילה ענתה. הבן שלי גויס ואני חרדה לו. יש לי סיוטים מכל מה שקרה וקורה עדיין. אני לא מצליחה להתאפס. אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי, אמרה בעצב".
"כן, זה תפס את כולנו לא מוכנים, ולא מסוגלים לעכל את הזוועות. גם אני, כמו כולם לא מצליחה לעכל את מה שקורה. הזעזוע, הפחד, הכאב, הכעס, התסכול והעצב תפס את כולנו. זה משתק אותנו. אבל בזה, הם מצליחים לפגוע בנו יותר. לא רק בחזית, גם בעורף".
"כן, כולם בבלגן אצלנו. בעיקר מבפנים. אמרה בעיניים דואגות".
"את יודעת, כשעורף חלש, זה משפיע גם על אלו שנלחמים בחזית וגם על החטופים והפצועים יש הרי קשר בין כולנו. כולנו עם אחד. יש קשר מאוד חזק גם בין הורים וילדים. בין אימהות וילדים. כשההורים ובעיקר האימהות חזקות, זה משפיע על הילד שלה, החייל.ת , פצוע.ה או חטוף.פה.

צילום: pexels

אבל, איך אני יכולה להתחזק, אני כל כך כאובה ודואגת?

תראי, זה לא קל, בימים ההזויים האלה, אבל זה אפשרי. קודם כל רצוי לעשות עבודה עם עצמך על מנת  להירגע. להכניס קצת שקט לתוך עצמך, ולתוך הבית שלך.

אבל איך עושים את זה?
בואי נשב רגע על הספסל כאן בגינה. את יכולה להישען, הכלבים ברצועה, את יכולה לעצום את העיניים. אני כאן על ידך.לאחר רגע קל אמרתי לה, בואי ננשום ביחד. תנשמי  דרך האף לאט ותנשפי דרך הפה ארוך החוצה. דמייני, שאת שואפת שקט, ונושפת רעש החוצה. בואי נעשה את זה ביחד, כמה פעמים.

תרגישי איך לאט לאט, את מרפה, משחררת מתח, פחד, דאגות, כעסים עם הנשיפה.
שחררי את הפנים, שחררי את השפתיים, שיהיה קצת רווח בין השפתיים. את מוזמנת גם לחייך. כן, מותר לחייך גם כשיש כאב ודאגות. החיוך עוזר לשחרר קצת את המועקה.
"זה ממש עוזר לי" אמרה. "מדהים, זה קל צריך קצת נשימות עם מודעות. אני מרגישה שמשהו משתחרר לי מבפנים. זה ממש נעים לי".

צילום: pexels

"מעולה, עכשיו דמייני שאת מושכת מהשמיים אנרגיה של אור לבן מרפא. האור עוטף אותך, ולאט לאט ממלא אותך. את מרגישה בטוחה ומוגנת בתוך האור הזה. עם כל שאיפה, נכנס עוד אור לגוף שלך, שמגיע לכל מקום שיש בו כיווץ, כאב, פחד, דאגה. כל מקום כזה, מתמלא באור שלאט לאט משחרר את הכיווץ והכאב. עם הנשיפה, הפסולת שהשתחררה, נפלטת החוצה אל האדמה, ואת מתמלאת יותר באור".

"תרגישי, שלאט לאט, הגוף שלך כאילו מתרחב אנרגטית. יותר אור יכול להיכנס, ויותר פסולת משתחררת. את נעשית גדולה יותר ויותר. מוארת יותר ויותר. את מתחזקת יותר ויותר. מתמלאת באנרגיה מרפאת. את מרגישה חזקה, יציבה, מאוזנת. איך את מרגישה עכשיו, שאלתי.
וואו, זה נפלא, ענתה וחיוך התפשט על פניה. נראה היה שמשהו מתחיל להירגע אצלה".

דמיון יוצר מציאות

"עכשיו בדמיון, מלאי את הלב שלך באור. עם כל שאיפה יותר אור מגיע אל הלב. ועם הנשיפה הכאב, הדאגות , הפחדים משתחררים מהלב. לאט לאט, הלב מתרכך, יותר אור של אהבה, ריפוי, שמחה ממלא אותו וממיס את כאבי הלב"."זה נהדר, הלב שלי מתחיל להירגע"."דמייני, ידי אור עוטפות את הלב, מחבקות אותו ברכות. הוא מרגיש בטוח יותר, נינוח יותר. מתמלא יותר ויותר באור מרפא".

"כשהלב מלא באור, דמייני שהוא שולח את האור המרפא הזה לכל הגוף.כן, זה מרגיש שכל הגוף שלי רפוי יותר, נינוח יותר, אמרה.עכשיו כשהלב שלך מלא באור, דמייני שאת שולחת את האור המרפא הזה לבן שלך החייל. דמייני אותו עטוף באור של אהבה, שמגן עליו, מחזק אותו, נותן לו אנרגייה של ריפוי, הגנה ואומץ. דמייני את הבן שלך, מאוזן מבפנים. חזק, מרגיש טוב. מוגן. מחייך אפילו".

"וואו, אני מרגישה שאני ממש מחזקת אותו, כשאני רגועה ומחוזקת. נכון, זה מה שבאמת, אהבה וחוזק של אמא, תורמות לבן שלך, החייל".
"את יודעת, אם הרבה אימהות יעשו את זה, זה תורם המון לצבא שלנו. אימהות חזקות, תורמות לצבא חזק. הן מחזקות גם את הפצועים, והחטופים".

צילום: pexels

"דמייני עכשיו, איך זה מרגיש, שהבן שלך החייל, חוזר בריא ושלם הביתה. תראי את הסרט הזה, כאילו הוא קורה עכשיו, כאילו זה אמיתי.
דמיון יוצר מציאות. ככל שתדמייני את זה יותר, את עוזרת למציאות הזאת להתגשם, אמרתי לה.תישארי עוד כמה דקות עם הסרט הזה. תרגישי את החיבוק עם הבן שלך. תרגישי איך זה מרגיש שהוא חזר בריא ושלם. מאובק, מזיע, אבל מחייך ואוהב.
תראי אותו בבית, בריא, עייף, אבל בבית. אוכל, מתקלח, ונרדם לשעות רבות. כשאת עוטפת אותו באנרגיה של אור ואהבה מרפאת".

"וואו, בילי, זה היה נפלא ומרגש. זה מרגיש כל כך טוב עכשיו. אני מרגישה ממש אחרת עכשיו. כמה זמן עשינו את זה? כמה דקות, עניתי. אולי עשר דקות, אולי יותר אולי פחות. לא שמתי לב. תראי אפילו הכלבים, ישבו בשקט, כאן בגינה".

"את יודעת, את יכולה לעשות את זה לבד, כל יום, כמה פעמים ביום. כמה דקות. זה משנה את האנרגיה שלך, של הבית שלך, של שאר הילדים, הבעל, וכמובן הבן שלך, החייל.את יכולה להצטרף, לקבוצות שעושות מדיטציה ביחד. בזום, בחינם עכשיו במלחמה.יש קבוצות שעושות יוגה, צי קונג, פילטיס, כושר בזום בחינם עכשיו.זה יכול לעזור לך עכשיו המון, לעשות משהו כל יום, להעלאת המורל, והכושר".

"כן, אני אחפש משהו להתחבר אליו, כל יום אני מקווה. אם תחליטי שזה מה שאת רוצה, אני בטוחה שתוכלי לפנות זמן, ולהתחבר. זה מתחיל בהחלטה פנימית. רק ככה מפנים זמן. אחרת, אף פעם אין זמן".

עוד עצה קטנה," תראי קצת פחות חדשות בטלוויזיה. קצת, מידי פעם זה בסדר, אבל לא שעות. ולפני השינה, עדיף סרט מצחיק בנט פליקס, או מדיטציה, או מוזיקה נעימה. דמייני את עצמך עטופה ומלאה באור מרפא ומגן, וגם את הבן שלך עטוף באור מגן, מחזק מרפא. תשלחי לו חיבוק וחיוך אוהב ומרפא. אני מאמינה שזה יעזור לך לישון , להירגע ולהתחזק. וגם יעזור ויגן על הבן שלך. מדהים, אני מרגישה לגמרי אחרת עכשיו. המון תודה". בכיף אמרתי לה. כולנו ביחד עם זה. כשכולנו ביחד, אנחנו מוגנים ובלתי מנוצחים.

צילום: pexels

"כשתתחזקי, ותחזרי לעצמך, תוכלי גם לעזור לאחרים. אולי גם להתנדב, יש מלא התנדבויות עכשיו. אולי יהיה לך כח, לעשות סדר בבית, לתרום בגדים, כלי בית, רהיטים, לבשל לחיילים, למפונים. כן, בזמן ההזוי הזה, טוב לעשות משהו עם עצמנו כדי להירגע. מדיטציה ודמיון עוזרים לנו להתחזק ולהירגע מבפנים. כך אנחנו מחזקים את עצמנו, את הבית שלנו, הילדים, בני הזוג, החיילים, הפצועים, החטופים, והמשפחות השכולות".

כמובן, שכל מה שכתוב כאן, מתאים לתרגול גם לגברים, גם לאנשים בלי ילדים. גם למי שיש לו ילדים, והם בבית, או בחו"ל. כל אחד או אחת שיעשו את התרגול הזה, ירפא את עצמו וישפיע אנרגיות טובות ומרפאות החוצה לעולם.
זאת תרומה גדולה וחשובה.

כל אחד מאיר אור קטן. כל אור, זה כמו נר קטן. נר ועוד נר ועוד נר. מביאים אור גדול ומאירים את  העולם באור של אהבה ושלום.

מי ייתן, והשלום, יחזור לעולמנו בקרוב.
מי ייתן ואור, אהבה וחוזק ימלאו את ליבנו.
מי ייתן וכל החטופים יחזרו בשלום ובבריאות בגוף ובנפש לביתם.
מי ייתן והפצועים ירפאו.
מי ייתן וכל החיילים יחזרו הביתה בשלום ובמהרה.
מי ייתן וכל משפחות השכול יימצאו נחמה ואהבה.

אמן.