עמוד הבית » ארוחה מפסקת בעשר דקות

ארוחה מפסקת בעשר דקות

צילום: Pixabay
יום כיפור הוא יום בו גם אנשים שאינם מאמינים משתדלים לצום. מדובר על יום חשוב ומשמעותי עבור מרבית הישראלים היהודים ומטבע הדברים, אף אחד לא רוצה להיכנס לצום של עשרים וחמש שעות בלי להתכונן אליו כמו שצריך.

אם אתם רוצים להקל על עצמכם ומצד אחד להכין סעודה מפסקת איכותית, כזו שתמלא אתכם בכל המרכיבים החיוניים עבורכם לצום ומהצד השני, אתם לא רוצים 'לעמוד על הרגליים' כל היום ולעבוד קשה מדי. לכן, ריכזנו עבורכם כמה מתכונים קלים ומנצחים לארוחה מפסקת מזינה וקלה להכנה.

כמה טיפים חשובים לפני הכל

אם אתם רוצים לעבור את הצום בקלות, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לשתות כמה שיותר מים ולהימנע משתיה ממותקת. לכן, ההמלצה הראשונה והקלה יותר ליישום היא פשוט להקפיד ולהשאיר על שולחן הארוחה המפסקת רק מים לשתיה. אפשר לשתות מים מינרלים כמובן ולא מי ברז, אבל העיקר הוא למלא את הגוף בנוזלים כדי לא להתייבש במהלך הצום. אגב, אנחנו ממליצים לכם ללכת כל בוקר הצום ואפילו יום לפני עם בקבוק כדי שתוכלו לשתות מים כל הזמן.

גם מבחינה רפואית, כדאי לאכול מנה אחת מרכזית ולא ארוחה מורכבת

מבחינה ביולוגית, מערכת העיכול יודעת לעכל טוב יותר מזון מסוג אחד מאשר שלל מנות מורכבות בטעמים שונים. לכן, שמרו לפעם אחרת את הסלטים, את המאפים והקינוחים ונסו להקפיד על הכנה של מנה מרכזית אחת או שתיים עבור ארוחה מפסקת מזינה. תוכלו לקנח את הארוחה עם ענבים בשלים או אבטיח מלא נוזלים, בשביל הסוכר וכדי לתת טעם מתוק בשביל לפתוח את הצום על רגל ימין. אבל ככלל תמיד טוב להתרכז בהכנה של מנה אחת משביעה ובעיקר, כזו שאפשר למצוא בה את אבות המזון החשובים ביותר עבורינו.

מנה מרכזית ראשונה, מג'דרה

עיקר ההכנה במנה הזו היא ההמתנה. ההמתנה מהרגע בו משרים את האורז והעדשים, המתנה עד שהסיר מסיים להתבשל ועד שהבצל מסיים את הקרמול שלו. אבל האמת היא כי הפעולות עצמן די פשוטות ואתם יכולים להכין את המנה הזו תוך שאתם עושים עוד הרבה דברים אחרים. קבלו מתכון מצויין למג'דרה עם עדשים. מנה טבעונית וכזו שיש בה חלבון איכותי, כזה שישמור עליכם במהלך יום כיפור.

מצרכים:

כוס וחצי עדשים חומות. יש להשרות אותן במים חצי שעה. המים צריכים להגיע עד חצי מגובה הקערה בערך.

כוס וחצי אורז בסמטי, מושרה במים באותה כמות כמו העדשים ובקערה נפרדת.

4 בצלים לבנים פרוסים לרצועות דקות.

מעט כמון, קינמון, אגוז מוסקט, פלפל ומלח לפי הטעם. שמונה כפות של שמן זית.

אופן הכנה:

מסננים את העדשים מכניסים אותן לסיר אורז ושופכים עליהן שלוש כוסות מים. מביאים את הסיר לרתיחה ומתבלים בתבלינים שלנו.  מוסיפים שלוש כפות של שמן זית איכותי, מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ונותנים לו לעמוד עשרים דקות. בזמן הזה, קחו מחבת רחבה, בעלת מכסה. קצצו את הבצל, הוסיפו שתי כפות שמן למחבת החדשה ולאחר שזו תרתח, הוסיפו את הבצל. הנמיכו את האש ללהבה נמוכה וכסו את הבצל. מפעם לפעם יש לערבב ואם הבצל נשרף, הוסיפו כפית של מים. אחרי שעה תקבלו כמו ריבת בצל עסיסית ומושלמת כתוספת למג'דרה. באותו הזמן, אחרי שהעדשים עמדו עשרים דקות על האש, הוסיפו את האורז אחרי שסיננתם אותו מהמים. הוסיפו עוד כוס וחצי מים, שלוש כפות של שמן זית וערבבו את העדשים והאורז ביחד. כעת, כסו את הסיר, תנו לתבשיל לעמוד עוד עשרים דקות על אש נמוכה ולאחר מכן כבו את האש ותנו לסיר לעמוד עשרים דקות על אש נמוכה. כאשר ריבת הבצל מוכנה, הניחו כמות יפה של מג'דרה במרכז הצלחת ועליה צקו מריבת הבצל המושלמת שהכנתם קודם. מעט מלח ויש לכם מנה מושלמת וקלה להכנה עבור ארוחה מפסקת.

הוספת תגובה

הוספת תגובה