עמוד הבית » בלעדי: גברים זה בשבילכם, "הציידים היו רצים ימים ארוכים מרימים מסעות"

בלעדי: גברים זה בשבילכם, "הציידים היו רצים ימים ארוכים מרימים מסעות"

צילום Fixabay
תרבות הספורט כובשת את ישראל כ- 35% מהגברים עוסקים בספורט לפחות 3 פעמים בשבוע, ספורט הוא אחד מאבני היסוד לשמירה על בריאות הגוף והנפש, לא סתם מתמכרים לאדרנלין.

אצלנו בבית רוני קם בשעה 5 לפנות בוקר 3-4 פעמים בשבוע לריצה, בכל מזג אוויר בחום או בקור הוא לא מוותר  גם כשמטפטף, הוא מכור.

וכמוהו רצים רבים נוספים בשבילי ההר, צעירים ומבוגרים נשים וגברים פשוט תענוג לראות, אם יש משהו טוב בתקופת הקורונה היא הצליחה להוציא מהבית הרבה אנשים החוצה לספורט

חובבי הספורט המושבעים מתאמנים אימונים קשוחים וארוכים ומקדשים זמן רב לתחביב האהוב, אופנת הספורט התרחבה ועמה צמחו חברות המשווקות תוספי חלבון אבקות להשלמה תזונתית ופה אני מזכירה לכולם שזו תעשייה משגשגת של מזון מעובד שלא בהכרח איכותי ובריא וזה בלשון המעטה.

אני רוצה לקחת אתכם רגע אחורה לתקופה שבני אדם היו ציידים ולקטים , הציידים היו רצים ימים ארוכים מרימים מסעות וחיים אורח חיים מאד פיזי ,אז לא היה אבקות כתוסף מזון, ולמה אני מציינת את העובדה הזו? כי אני מאמינה במזון אמיתי בתפריט מאוזן ובריא .

חלבון הוא אבן יסוד חשוב ביותר בתזונה אבל גם פחמימות שומנים וויטמינים ומינרלים כולם הכרחיים לבניית השרירים ולשמירה על מערכת חיסון חיונית.

הדגש בתזונה צריך להיות על כל רכיבי המזון ,למשל מגנזיום מרפא שרירים, אבץ חיוני למערכת החיסון ברזל למערכת הדם , ויטמינים שבפירות ובירקות מסייעים בהגנה ובשיקום  ההמלצה לאכול בהתאם לצלחת הרווארד.

חצי צלחת ירקות ופירות רבע צלחת חלבונים רבע צלחת פחמימות מלאות אגוזים/ שקדים /גרעינים

צלחת הרווארד איור יפעת

רבים מהספורטאים צורכים תוספות חלבונים שלא לצורך, ואם אינכם יודעים אז עודף חלבונים מזיק לגוף . האם אתם זקוקים להשלמת חלבון?

ההמלצה לצריכת חלבון היא 0.8 לכל קילו משקל אם אתם שוקלים 70 קילו אתם צריכים לאכול

70* 0.8 =56 גרם חלבון, כמות זו טובה לחובבי ספורט כאלה שעושים פעילות ספורט 3 פעמים בשבוע בממוצע 45 דקות אימון.עוסקים בפעילות ספורט אינטנסיבית יותר? ההמלצה היא 1.2-1.7 חלבון לכל קילו משקל, ואם אתם עוסקים בספורט קשוח ממש אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע להתאמת תפריט.

מה לאכול לפני אימון ואחריו?

שעה לפני האימון מומלץ לאכול ארוחה קטנה של חלבונים ופחמימות מלאות לא מסתדר ? לא נורא אפשר להסתפק בפרי או ב- 2-3 תמרים לפני האימון .

בסיום האימון מומלץ עד 45 דקות אחרי לאכול ארחה שמכילה חלבונים פחמימות וירקות חיים.

צילום FIXABAY

ועוד על המתנות הבריאותיות של פעילות גופנית,היא יוצרת חיבורים עצביים מתקנת את העברת המידע במוח, משפרת את מצב הרוח והתפקוד הקוגניטיבי ,רמת הדופמין עולה – עוזר לריכוז וגם הסרטונין – רגיעה

פעילות ספורט במחקרים שווה להשפעת פרוזק או פסיכותרפיה ואפילו טובה מהם כנגד דיכאון, אז מי שעדין יושב על הכורסא בבית אני ממליצה לצאת להנות מפעילות ספורטיבית וכדאי להתחיל בהליכה.

הרבה בריאות לכולם.

מאת יפעת מלילי סופר, מחברת הספר להבין לבחור לבשל זה פשוט! מטפלת בתזונה וצמחים, הרצאות קורסים וסדנאות.

הוספת תגובה

הוספת תגובה