עמוד הבית » בלעדי: המלצות לאכילה בקיץ לקירור הגוף

בלעדי: המלצות לאכילה בקיץ לקירור הגוף

בננה צילום piyabay
מה אוכלים ,כשהתיאבון לא במיטבו ? הגוף דורש אוכל קליל אוורירי כזה שיעזור לקרר שלא יכביד שיתמוך באנרגיה ולא יגרום לנו לרצות לישון.

קלילות מתיקות אנרגיה זמינה פירות בשלל צבעים וטעמים זו העונה.

הפירות מצננים את גופינו הם עשירים במים ומזינים בעושר של וויטמינים ומינרלים.

את הפירות מומלץ לאכול בתחילת הבוקר על בטן ריקה , הם נהדרים לכולם ובמיוחד לסובלים מבעיות במערכת העיכול.

אני אוהבת לפתוח  את היום שלי בשייק פירות רענן  הקלות הפשטות ומהירות ההכנה הם הסיבות לכך שהשייק הפך להיות ארוחה הבוקר המועדפת עלי והאמת גם ערב במיוחד בימים שאין לי זמן לכלום .

לשייק אני מכניסה כל פרי שבנמצא פירות טריים וקפואים בננה תפוח מלון אוכמניות , תותים תמרים להם אני מוסיפה תוספת של בריאות בצורת זרעי צ'יה או זרעי פשתן אגוזי מלך ושקדים או טחינה משומשום מלא ארוחה מושלמת משביעה טעימה מזינה  בפשטות ובכלום זמן הכנה.

מה אוכלים בקיץ מלבד פירות?

נתבונן רגע על הטבע שם הדברים מתחילים  גידוליי הקיץ (לא אלו שגדלים בחממות בתנאים מיוחדים.) הם גידולים של ירקות מעל הקרקע מלפפון פקוס, קישוא חציל במיה, פלפלים, עגבניות , עלי גפן וגם צמחי תבלין שמוסיפים טעם ארומה ורעננות לכל מאכל נענע ובזיליקום נפלאים במיוחד.

צילום piyabay

קרירות קלילות גם בארוחת הצהריים

את ארוחת הצהרים  מומלץ תמיד לפותח בסלט צבעוני קליל מרענן ומזין עשוי משלל ירקות העונה .והתוספת שמשדרגת כל מנה בטעם משובח וערכים תזונתיים מצטיינים הם צמחי התבלינים בעלי ארומה חזקה נענע בזיליקום כוסברה זעתר להם נוסיף מיני אגוזים/ גרעינים תוספת של קישוט בריאות וטעם והנה לנו סלט מליגת העל.

צילום piyabay

נעבור למנה העיקרית קלילה ומשביעה … ירקות מוקפצים בשלל צבעים מה שזז נכנס לווק , והטיפ החשוב בהקפצת ירקות הוא הקפצה על אש גבוהה זמן קצר דקות ספורות שהירק יהיה קראנץ' , אצלי הברוקולי הוא הירק המככב בכל הקפצה למה?

בגלל ערכיו התזונתיים הברוקולי נחשב לנוגד סרטן מספר 1

לברוקולי אני מוסיפה ירקות בשלל צבעים  ויאללה לווק להוסיף סויה טיפת סילאן  להגיש לצד טופו צלוי . והנה לנו ארוחה למופת קלילה לעיכול עשירה בחומרים מזינים וטעימה בטירוף.

צילום דגנית צירלין
צילום piyabay

את ארוחת הערב נשתדל לאכול עד השעה 19:00 או 3 שעות לפחות לפני השינה , ארוחת הערב שלי יכולה להסתיים בקערת אבטיח עם בוטנים  או סלט מ- 5 צבעי ירקות לצד לחם שיפון משובח עם טחינה או ממרח פסטו מעלי בזיליקום וקשיו…בתאבון

יום קיץ שכולו בריאות קלילות וטעם משובח.

הכתבה באדיבות : יפעת מלילי סופר  מחברת הספר להבין לבחור לבשל זה פשוט! מטפלת בתזונה וצמחים הרצאות סדנאות בישול והעצמה נשית.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה