עמוד הבית » האם חיפוש אחר מערכת יחסים היא עבודה?

האם חיפוש אחר מערכת יחסים היא עבודה?

צילום: pexels
האם אפשר למצוא מערכת יחסים רצינית דרך האפליקציה או שהעולם הזה הינו מצגת שווא? כשאנו אומרים שאנו רוצים זוגיות, מה אנו עושים כדי להשיגה? האם אנו משאירים את גורלנו בידי שמים או באמת מתאמצים ועובדים כדי להגיע למטרה.

ידעתי בתוך לבי שכשאהיה מוכנה באמת לזוגיות- הוא יגיע אלי. אבל לא הסתמכתי על המזל בלבד. נכנסתי לאפליקציות ובחנתי את האפשרויות. הרחבתי את מעגל ההיכרויות שלי. ויודעים מה? הוא אכן התחבר אלי מתוך האפליקציה. ניסיתי כמה דייטים לפני שהכרתי אותו. הדייטים הללו עזרו לי לחדד את מה שאני מבקשת בבן זוג. הם היו גברים נעימים, טובים שחיפשו זוגיות כמוני, אבל פחות התאמנו זה לזו. להתאמה מלאה אני זקוקה כמו כולנו, למשיכה, לאינטימיות ולמחויבות.

נינה שוטטה שנתיים באפליקציות עד שפגשה את כפיר. היא חוותה דייטים רבים שהסתיימו באכזבה. אבל היא לא התייאשה. היא הבינה שזו אופציה לא רעה להיכרויות. היא אשת עסקים חובקת עולם ונפגשת במסגרת עבודתה מידי יום עם לא מעט אנשים וגברים. אך משום מה בעידן של היום גברים יעדיפו להתחיל עם נשים דרך האפליקציה מאשר פנים מול פנים. כן, העולם השתנה. הפחד מדחייה, חוסר ידיעת הסטטוס של הדמות שעומדת ממולנו. קצת מביך היום לשאול שאלות אישיות בעידן של המי טו. היא לא התביישה לומר שהיא עובדת על זוגיות. נינה טיפוס משפחתי באופייה התגעגעה לפאזל החסר בחייה- למערכת יחסים פרק ב'. לעבוד? מידי יום הייתה נכנסת לאפליקציה, בודקת אם נכנס גבר חדש שיצית את לבה במבט ראשון. וזה קרה. אחרי חודשיים החליטו לגור יחד. הם לא היו מכירים זה את זו לולא האפליקציה. הוא- גרוש טרי שהיה בשל לזוגיות.

צילום: pexels

מיכל שהייתה זקוקה לייעוץ הגיעה אלי נסערת. היא נחנקה מדמעות ומהצורך שלה לחיבוק אמתי. לידיים גבריות שיעודדו אותה שהכל בסדר. ילדיה כבר מזמן עזבו את הבית. יש לה שלושה נכדים. היא אישה עובדת במשרה מלאה, סבתא במסרה חלקית וכמהה לאהבה. "לא רציניים הגברים באפליקציה" תמיד אמרה לי. לא משנה כמה ניסיתי לומר לה שהיא טועה, היא לא הקשיבה. האמת, שהיא לא ממש הייתה פנויה לזוגיות. "אין לי כוח להתכתב עם גברים, אין לי כוח נפשי להיפגש לדייטים עם גברים. אני עייפה…" השיבה לי. יש תקופות שאנו עסוקים בבנייה של עצמנו, באיסוף כוחות, במיקוד עצמי, השקט- ההתכנסות שלפני ההיכרות. כשהצורך גובר על הנוחות אנו עושים שינוי. כשאיזון הכוחות בתוכנו משתנה והכאב תופס מקום- אנו מעזים לצאת מאזור הנוחות שלנו למקום אחר.  מעזים לפעול.

היא נרשמה בשנית לאפליקציה והפעם לקחה את הכל בקלילות ועם זאת לעומק. בחנה אנשים, שאלה את השאלות הנכונות בטרם מפגש. שוחחה מחויכת והגיעה לדייטים עם חיוך ואופטימיות. באנרגיה שלה שידרה ליקום ולעצמה דיוק. התקשרה אלי כעבור שבוע מחויכת ובישרה לי שהייתה לה שיחה מצוינת עם גבר מקסים וקבעו דייט. נשמעה נרגשת.

צילום: pexels

דפנה התלוננה שאף גבר לא עושה לה לייק באפליקציה והיא לא מצליחה ליצור אפילו שיחה ראשונית עם אף אחד. דפנה בחורה יפה, אינטליגנטית, כמהה לזוגיות פרק ב', מזה שנים לא מצליחה ליצור מערכת יחסים ממושכת. ביקשתי ממנה להראות לי כיצד היא מציגה את עצמה באפליקציה. "למה אי אפשר למצוא גבר נורמלי כאן!". זה מה שכתבה. הייתי בהלם ממנה. "ככה את חושבת למצוא אותו?" שאלתי. הסברתי לה שזה משפט שמעורר תסכול ועויינות. מילים שליליות גוררות אנרגיה של דחייה. כל כך חשוב להשתמש במילים חיוביות ואופטימיות. הרי יש כוח עצום למילה. אותיות בוראות מציאות. וככל שנהיה אותנטיות ונשדר אופטימיות- כך נדייק בבחירות שלנו. הוא יקרא אותנו באשר הוא נמצא. העיקר להאמין ולהיות בתנועה.

צילום: pexels

כן, זוגיות זו עבודה! אבל עבודה היא לא מילה שלילית. עבודה יכולה להיות מהנה. אנו מקדישים זמן לכל הדברים שאנו זקוקים בחיים. זמן לקריירה, זמן למשפחה, זמן לחברים. למציאת מערכת יחסים לא נקדיש מזמנינו? הייתי נכנסת לאפליקציה לפני שינה, הייתי מדפדפת בה מעט זמן אבל בנוחות. החלטתי מראש שהופכת את ה"מטלה" לפאן. הכל עניין של בחירה ומיתוג בראש. הייתי מפנה זמן לדייטים בלי להישחק. עם הזמן למדתי לדייק בבחירות. ההתנסות היא אלמנט חשוב לדיוק.

מאחלת לכולנו שבוע מקסים ופורה.
רונית נוביק, יוצרת רב-תחומית ומנטורית.