עמוד הבית » התמודדות לאורח חיים בבית, עלולה להוביל להתפרצות האטופיק דרמטיטיס

התמודדות לאורח חיים בבית, עלולה להוביל להתפרצות האטופיק דרמטיטיס

קומפו סדרת טופיק צילום יחצ
השהייה המרובה בין ארבעה קירות בתקופה האחרונה משפיעה על אורח החיים שלנו והתנאים הסביבתיים בהם אנחנו חיים יומיום: חשיפה מופחתת לשמש, שהייה ארוכה באוויר קר ויבש מקירור של כל אלה לצד חילוף העונות המתקרב, עלולים להשפיע על מערכת החיסון ועל התפרצות מחלת העור אטופיק דרמטיטיס ("אסטמה של העור").

האטופיק דרמטיטיס הינה מחלת עור דלקתית הנפוצה בעיקר אצל ילדים, אבל פוגעת גם במבוגרים. על פי הערכות, 5 עד 20 אחוזים מילדי העולם סובלים ממנה, שיעור הנפגעים רק הולך ועולה מסיבות לא ברורות. תסמיניה הם גרד וגירוי, יובש ואדמומיות. מחלה זו פוגעת בעיקר בקיפולי מפרקים ובשורשי כפות הידיים, ואילו אצל מבוגרים המחלה באה לכדי ביטוי בעיקר בפנים והצוואר, בית חזה והגפיים. תופעות כמו עור מגורה ואדמומי, פנים כואבות וידיים מתקלפות ממהרות להופיע בתחילת עונות המעבר שבהן הלחות באוויר נמוכה יחסית ונמצאות בשיאן בחורף. אך גם זיעה מרובה יכולה בקיץ החם עלולה לגרום להתפרצות.

  • הידעתם ?

ההנחיה להישאר בבתים מובילה לחשיפה רבה יותר לחומרים מזיקים כגון: תרכובות אורגניות נדיפות, עשן טבק למעשנים בינינו, חיות מחמד או חול המיועד לארגזי חתולים, בנוסף שהייה ממושכת בבית עלולה להגביר את חשיפת העור לחומרי ניקוי פעילים–כל אלה הינם גורמים שעלולים להביא להתפרצות של אטופיק דרמטיטיס ולגירויים בעור הקרויים אקזמה. גורם נוסף שיכול להשפיע על מצב העור ולהתפרצות מחלות וגירויים בעור הוא לחץ נפשי.

 המלצות מאת ד"ר יונית בומשטיין מנהלת מחלקת מחקר ופיתוח בקמדיס להתמודדות עם התסמינים בבית במהלך הסגר או במתכונת החיים הנוכחית:

  1. מרחו קרם לחות על עור יבש, לאחר המקלחת – שכבת הלחות שתעניקו לעצמכם היא השכבה שתפריד בין העור (מעין "פלסטר") לגורמים הנמצאים באוויר המגרים את העור, לכן ישנה חשיבות להימצאם של רכיבי לחות. מומלץ למרוח תכשירים שכוללים רכיבים כמו גליצרין וחמאת שיאה, כדי לשמן את העור ולהזין אותו בלחות לאורך זמן.
  2. מומלץ להשתמש בתכשירים שאינם מכילים בושם – בשמים יכולים לגרות את העור ולגרום להתלקחות ולנזקים נוספים בעור האטופי המועד לפורענות.
  3. התקלחו מדי יום במקלחת שאורכה בין 5 עד 10 דקות ובמים פושרים (אף פעם לא חמים) – אמבטיה או מקלחת קצרה מונעים מהחיידקים לחדור את העור הדק והפגוע ולגרום לזיהומים מחד גיסא ותורמים ללחות העור מאידך גיסא. כאשר מורחים קרם לחות תוך 5 דקות מרגע הרחצה, הלחות "תינעל"  על העור לאורך זמן.
  4. אם אתם סובלים מעור אטופי, רגיש, מגורה אדמומי ויבש יש להשתמש בתכשירים מתאימים המשפרים תסמינים אלו. סטרואידים הינם פתרון לטווח קצר אך יכולים להזיק למחסום העור בטווח הארוך.  ישנה אפשרות אחרת להשתמש בתכשירים דרמוקוסמטיים המבוססים על צמחי מרפא שמסייעים להפחתת גרד, אדמומיות ודלקתיות.  שימוש יומי  עשוי לשפר את מצב העור ללא תופעות לוואי לאורך זמן.
  5. עטית מסיכות יומיומית והקשר שלה לאקזמה- עבור רבים, ובמיוחד אנשים עם העור האטופי הנוטה להינזק בקלות, מסכות עלולות לגרום לאי נוחות וגירוי העור. עטיה ממושכת של מסכות חוסמת אוויר, וגורמת להפרשה מוגברת של זיעה המעלה את הלחות מתחת למסכה. הפרשות כמו ריר ומיקרואורגניזמים המופרשים מהפה ומהאף נכלאים בתוך המסכה ועלולים לגרות את העור ולגרום לפריחות, זיהומים, אדמומיות וגירוי. לכן חשובה הבחירה במסכה נוחה, רצוי מבד כותנה. מסכות אלה עדיפות לבעלי עור אטופי רגיש, אשר סופגות את הלחות המצטברת ביתר יעילות מהבדים הסינטטיים ועל ידי כך מפחיתות את הגירוי. בנוסף, מומלץ למרוח קרם לפני עטית המסכה,  בוקר וערב, להספיג היטב ורק אז לעטות מסיכה. הקרם ישמש חוצץ בפני הסביבה הלחה ומלאת מיקרואורגניזמים מתחת למסכה, ישמור על הלחות בתוך העור וירגיע באופן קבוע את העור.

עשו לנו לייק בפסייבוק 

טיפים כלליים נוספים:

  1. העדיפו ללבוש בגדים מבד כותנה 100%- בד נעים ואוורירי שלרוב אינו גורם לגירויים בעור ונותן לו לנשום. ההעדפה לרוב היא להימנע מללבוש בגדים צמודים או עשויים צמר!
  2. עטו מסיכות בד מאווררות בעלות שתי שכבות שימנעו גירוי, למעשה בדים שמתאימים לעור הסובל מאקזמה מתאימים גם למסכה ובהחלט מתאים גם לילדים.
  3. כבסו ביגוד חדש בטרם יבוא במגע עם העור- הכביסה מסירה פורמלדהיד וכימיקלים אחרים המשמשים לייצור ואריזת המוצר, אלה עלולים לגרום לגירוי.
  4. הגנו על העור מפני טמפרטורות קיצוניות – טמפ' קרות יכולות לייבש את העור, מה שמסייע להתעוררות אטופיק דרמטיטיס. מנגד, גם חום קיצוני יכול להיות גורם לכך.
  5. שמרו על ציפורניים קצרות וחלקות – סביר להניח שתחטאו פעם אחת לפחות ותנסו להרגיע את הגירוי בעזרת גירוד. אם כבר חטאתם, לפחות תדאגו שלא תצרו לעצמכם בעיות נוספות ותגרמו לזיהומים בעקבות הפציעה.
  6. . הישארו רגועים! בסוף נעבור גם את זה. לחץ הוא גורם נוסף להתעוררות המחלה.

לרגל חודש המודעות לאטופיק דרמטיטיס,יחל מבצע מה 1.10. עד ה 30.10.2020 – בו ניתן לקבל בעבור רכישת קרם טופיק טיפולי לפנים ולגוף- ג'ל רחצה טיפולי ב50% הנחה.

צמד קרם ותרחיץ פנים וגוף של טופיק קמדיס
צילום יחצ

לרכישה באתר קמדיס, ובבתי מרקחת וטבע נבחרים.

ביקורת מערכת: תרחיץ הפנים ללא ריח קוסמטי,הסבון מקציף בעדינות את הפנים, מעניק קרירות וניקיון בעור, הסבון נשטף בקלות והקרם משלים את הפעולה, הקרם סמיך נמרח על העור בצורה שווה על הפנים, מותיר לחות לאורך הרבה זמן,הקרם נספג לתוך העור והמרקם של הלחות מורגשת על העור .מוצר שנותן מענה ובפרט בתקופה זו של שינוי עונות ועטיית מסכה .