עמוד הבית » חדשנות בעולם הקורקינטים החשמליים ובמחיר לכל כיס

חדשנות בעולם הקורקינטים החשמליים ובמחיר לכל כיס

צילום: נעמה משיח כהן
אמש במלון בובו בתל אביב הושק הקורקינט של חברת Dott האירופאית, רכיבה על כלי בטיחותי וחסכוני וירוק לסביבה העירונית.

מי הם חברת Dott?

הרבה מאתנו טרם שמעו על החברה, הנה מעט פרטים עליה: החברה מספקת פתרונות תחבורה שיתופיים בערי אירופה הגדולות במילאנו, לונדון, פריז, רומא ועוד..החברה החליטה אסטרטגית להגיע לתל אביב ולכבוש את הצרכן הישראלי התל אביבי ולהפעיל את השירות התחבורה האישי בארץ. ייחודיות הקורקינט החשמלי של המותג החזון, בטיחות הנהיגה, אמינות בשירות תעריפים נמוכים ונוחים לכל כיס וצריכה ירוקה השומרת על אקלים נקי וירידה בתנועה בכבישים.

פעילות החברה בתל אביב

כאמור מדובר כ- 1,800 קורקינטים חשמליים אשר יעמדו לרשות תושבי ת"א והמבקרים בה, אשר יאפשר למשתמשים ליהנות מחוויית נסיעה מהנה ובטוחה, קלילה והגעה ליעד מהר  ובטוח ללא צורך בחיפוש חנייה או לעמוד בפקקים. המותג פועל בשיתוף פעולה מלא עם העיריות והשלטונות בהן היא פועלת, ובתל אביב. Dott מפעילה את השירות תחת רגולציה וחוקי עזר עירוניים, כדי שהרוכבים ירכבו בתבונה תוך התחשבות בסביבה העירונית. והתאמת צרכים של כל עיר לטובת התושבים והמבקרים.

מידע על הקורקינט ואיבזור

בעל גלגלים גדולים בגודל 12 אינץ', אורות קדמיים, אחוריים ואיתותים, מערכת בלימה משולשת ולוחיות רישוי, הקורקינטים בנויים בחשיבה על בטיחות ללא פשרות, וכל הכלים מצוידים בקסדות המחוברות לכידון. לקורקינט אבזור מפנק ועשיר במיוחד, הכולל איתותי LED וזמזם כמו באופנוע, מתקן ייעודי לסמארטפון הכולל NFC לקישוריות מהירה וטעינה אלחוטית (במכשירים תומכים בלבד), המתבצעת תוך כדי רכיבה. בנוסף, משטח עמידה רחב עטוף גומי מעניק לרוכב בטיחות ונוחות רבה בזמן רכיבה, ובולמי הזעזועים הקדמיים משככים את המהמורות והבורות הקטנים בכבישים ובדרכים.

צילום: פרטי

על פי החוק בארץ הקורקינטים מוגבלים למהירות מירבית של 25 קמ"ש, כאשר בחלק מהאזורים המוגדרים במפה ובאפליקציה, המהירות מוגבלת למהירות איטית של מספר קמ"שים בודדים, ובכמה אזורים מוגדרים מראש, הרכיבה לא מתאפשרת והקורקינט ננעל לרכיבה. היוצר לרוכב ביטחון ברכיבה, אחריות אישית ושמירה על הסביבה.

שירות טכני

צוות טכנאים ומכונאים מיומנים מבטיחים תחזוקה איכותית של הקורקינטים, על מנת לספק  זמינות גבוהה של צי הכלים. הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות של החברה, וכל מערך הטעינות מתבצע באתר כדי להבטיח שליטה של 100%.

 התעריפים הנמוכים ביותר בשוק

לרגל השקת הפעילות בתל אביב, Dott מעניקה מספר הטבות לרוכבים חדשים כגון: נסיעה ראשונה חינם. התמחור התחרותי ושובר השוק מתרכז בעלות הנסיעה: רק ​​שקל אחד לדקת רכיבה, ללא עמלת פתיחת נסיעה או שחרור הקורקינט, לעומת המתחרים הגובים לפחות שני שקלים בעבור פתיחה והתחלת נסיעה. בנוסף, יוצע לרוכבים מנויים על פי תדירות שימוש מנוי לשתי רכיבות בעלות 15 ש"ח, מנוי יומי עבור 10 נסיעות ועלותו 40 ש"ח, ומנוי חודשי עבור 30 נסיעות בעלות 120 ש"ח.

צילום: פרטי

לדברי בן גיילי, מנהל הפעילות של חברת Dott בתל אביב : "הקורקינטים השיתופיים שלנו מציעים את הדרך היעילה ביותר לנסוע ברחבי תל אביב מבלי לגרום לעומסים או לזיהום. אנו מביאים את הניסיון שלנו מערים גדולות באירופה כדי להבטיח שהשירות שלנו ישולבו בקפידה בעיר, ומציעים שירות אמין לרוכבים שלנו תוך מתן כבוד למשתמשי דרך אחרים ולהולכי רגל."

נסיינית המערכת: חייבת לציין שמעולם לא רכבתי על קורקינט אך הסקרנות שבי גרמה לי להתנסות. ראשית פתחתי את האפליקציה אושר התשלום בעבור הנסיעה נפתח לי באופן אוטומטי הקסדה הנחתי את הסלולואר במקום הייעודי אגב, הוא גם מטעין ויצאתי לדרכי. לקורקינט בעל  כובד המעניק תחושה של ביטחון הגלגלים גדולים כך שלא מורגשתהנסיעה במהמורות בכביש. נוסע שקט חוויה נעימה, נקייה וחסכונית. נהנתי!

צילום: פרטי

עלויות:

תקף לנסיעות עד 20 דקות.

רכיבה בודדת: ללא עמלת פתיחת נעילה + 1 ₪ לדקה

מנוי בסיסי: 15 ₪ ל-2 רכיבות

מנוי חודשי: 120 ₪ לחודש – 30 רכיבות

מנוי יומי: 40 ₪ יום – 10 נסיעות