עמוד הבית » טובהל'ה ונעמה חסין בשבוע האופנה

טובהל'ה ונעמה חסין בשבוע האופנה

טובהל'ה פלוס בעיצוב טובהל'ה ונעמה חסין צילום:אבי ולדמן
בערב הגאלה (03.04.22) יריית הפתיחה של שבוע האופנה טובל'ה חסין המעצבת האגדית הישראלית קיבלה פרס מפעל חיים אשר העניק לה היזם מוטי רייפ וזאת לאחר 35 שנות פעילות של עיצובים מרהיבים הבאים לידי ביטוי בשפה ייחודית של המעצבת הגאונה והכול כחול לבן.

בקבלת הפרס טובל'ה האומנית והיוצרת באופנה ישראלית ציינה: "הפרס אם הייתי מקבלת אותו לפני 12 שנה הייתי אומרת מגיע לי לגמרי עכשיו ממרומי גילי הפרס הזה הוא לא רק שלי, אני מתכבדת להזמין את השותפה שלי לא הייתי מגיעה לזה בלעדייך". היוצרת ומעצבת המופלאה קיבלה את הפרס בחיבוקים קהל עמד על רגלו והחל במחיאות כפיים סוערות לטובהל'ה.

לאחר סיום הטקס החל תצוגת האופנה של המעצבת, המוזיקה השמימית החלה להתנגן והדוגמניות החלו לצעוד על המסלול. ההשראה של עיצוב הבגדים בהשפעת הקורונה והמלחמה באוקראינה והן בדרכן האופטימית החלו להציג 51 דגמים של אופטימיות מנצנצת.

צילום: אבי ולדמן
צילום: אבי ולדמן
צילום: אבי ולדמן

השפה של המעצבות ניכר בכל דגם עבודות היד העשירות, הרקמות, האבנים, בדי המשי האיכותיים בגווני סגול ותכלת רוצים מעבירים את המסר שיהיה עולם טוב יותר. בגזרת האביזרים השתיים ייצרו השנה כובעים אופנתיים, תיקי טלפון קטנים  וסנדלים שנצבעו בעבודת יד בשלל צבעים. מרבית הבגדים עוצבו עם "מעילים" ארוכים מבדים עדינים ומודפסים בהדפסים אתניים מנצנצים המון מלכותיות ויוקרה בצעי סגול, ירוק. הבדים קלילים ומונחים מעין יצירה על הגוף המתאים לאקלים בארץ, שמלות, חצאיות קלילות תפוחות המדגישות את המותן וסנדלים נוחים המתאימים לרוח הישראלית. ניתן להבחין בשורשים העמוקים של מעצבת האופנה הישראלית הבא לידי ביטוי בעיצוב הייחודי שלה.

צילום: אבי ולדמן
צילום:אבי ולדמן
צילום: אבי ולדמן

השנה המעצבות שיתפו פעולה עם חברת קורנית ולמען  35 שנות יצירה ופרס מפעל חיים שטובהל'ה זכתה בו, פנו השתיים למעצבים מתחומים שונים לעצב חולצות עם דמותה של טובהל'ה בין האמנים: דורון מלכי, אריאל איבשיין, שיר גרוסמן שיחד יצרו 5 חולצות טי שירט שימכרו במהדורה מוגבלת.

צילום: אבי ולדמן
צילום: אבי ולדמן
צילום: אבי ולדמן

בין הצועדות בתצוגה: סאן מזרחי, אביה מלכה, עומר ברבי, דנה דנטס, דגנית חרלפ, יעל רייך, שירלי בוגנים ורבות נוספות.